Vraag

Ip adres ophalen samsung galaxy s5

Ik heb een samsung galaxy s5 en probeer WiFi contact te maken. Echter blijft hij steeds steeds zeggen: ip adres ophalen. Hij maakt dus geen verbinding. Wie weet wat ik moet dan? Ik heb al van alles geprobeerd maar ben geen techneut.

7 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi Jjessaa,

Je zou kunnen proberen om handmatig een IP adres in te stellen via de WiFi instellingen.
Normaal haalt deze automatisch een vrij IP adres op via je router, maar als deze dit niet kan, is het een optie om dit handmatig in te stellen.

Ga hiervoor naar Instellingen, WiFi Instellingen, houd het WiFI Netwerk waarmee je wilt verbinden ingedrukt, klik "Bewerk"aan, en daar kun je handmatig een IP nummer invullen.

Als je niet weet welk IP dit moet zijn, is het raadzaam iemand met toegang en kennis in je netwerk hierbij te laten assisteren 🙂
Reputatie 6
Badge +13
@Jjessaa

Vaak doet een Samsung dit als het toestel geen verbinding kan krijgen met de router. En geeft daarna aan: 'verbinding verbroken'.
Heb je de router al gereset en opnieuw opgestart? (Reset knop zit vaak aan de achterkant)

Wat voor router heb je? Onderop de router staan de IP-adressen. Zo kun je met behulp van Lodan de instellingen configureren.
Hallo allemaal,

ik had dit probleem ook met mijn OnePlus One. Ik heb geprobeerd wat hier boven is gezegd, maar nu zegt mijn mobiel dat ik wel verbinding met wifi heb, maar kan echter niets.
Reputatie 6
Badge +16
Hi dayx,

Welkom op het forum!

Wat vreemd zeg. Goed dat je hier een berichtje over plaatst. We gaan graag voor je op zoek naar een oplossing.

Heb je dit met alle Wi-Fi netwerken of alleen bij het Wi-Fi netwerk bij jou thuis? Heb je het desbetreffende Wi-Fi netwerk al een keer in de instellingen van je telefoon 'vergeten'? Je kan daarna de verbinding opnieuw tot stand brengen door opnieuw het wachtwoord in te voeren.

Sinds wanneer ervaar je dit trouwens? Heb je de nieuwste software staan op je OnePlus One? Laat het ons weten. 🙂
Hallo Issam,

bedankt voor je reactie.

Dit heb ik alleen bij mijn thuis netwerk. Toen ik voor het eerst verbinding wilde maken met het netwerk lukte dit gewoon, later lukte dit niet meer. Ook heb ik al een paar keer het Wi-Fi netwerk in mijn mobiel laten vergeten. Ik ervaar dit probleem nu ongeveer 14 dagen.

Ik heb nu android 5, maar krijg als goed is dit kwartaal nog android 6.
Reputatie 3
Als je modem/router een log bijhoudt, kan je daar misschien iets vinden. Bijvoorbeeld een blokkade op onbekende mac-adressen.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Dayx,

Dan kunnen we in ieder geval vaststellen dat het ergens tussen je OnePlus en WiFi-netwerk thuis verkeerd gaat.. Ik neem aan dat je dit probleem ook alleen bij je telefoon hebt en niet bij laptop of andere apparaten?

Zo te zien heeft Xcrm je ook al een suggestie van de hand gedaan, heb je hier nog naar kunnen kijken? Zou je ook onder Instellingen - Wifi eens kunnen kijken hoe de status is van het verbonden WiFi-netwerk en of alles overeenkomt met de modem? Onder de 3 puntjes kun je ook nog de geavanceerde instellingen van je WiFi vinden en, indien nodig, het een en ander aanpassen.

Laat even weten of het gelukt is en of je nog ergens achter bent gekomen qua instellingen of blokkades!

Reageer