Beantwoord

IP adressen op samsung smartphone

• 26 februari 2016
  • 8 reacties
  • 800 Bekeken

ik heb op Statusbalk zogenaamde adressen die ik niet herken:
1. een Wifi Mac-adres, terwijl ik niets met Mac heb en
2. tweetal hele lange IP-adressen van 2001 terwijl ik een Wifi Ziggo IP adres heb dat anders is.

Zijn dat valse adressen of hebben ze met m'n T-mobile abonnement te maken??

Bovendien staat onder "mijn telefoonnummer" : onbekend. hoe kan dat??
icon

Beste antwoord door toetsie 26 februari 2016, 11:55

1. Heeft niets met Apple te maken, is het adres van je wifi adapter.
2. Is het IPv6 adres van je modem.
Telefoonnumer geeft ie bij mij ook niet aan, is 'normaal'.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 4
Badge +7
1. Heeft niets met Apple te maken, is het adres van je wifi adapter.
2. Is het IPv6 adres van je modem.
Telefoonnumer geeft ie bij mij ook niet aan, is 'normaal'.
Reputatie 7
Badge +9
1 en 2 heeft Toetsie al beantwoord. MAC staat trouwens voor Media Access Control, en dit is het fysieke, unieke adres van je toestel. Apple komt er niet aan te pas.

Hij geeft bij Mijn Telefoonnummer niets aan omdat nummers niet meer in de simkaart worden gebrand.
Vroeger had een SIMkaart één nummer, en die zat in de kaart vastgebakken.
Hedendaags wordt door de netwerksystemen het ID van de SIMkaart gematched aan het telefoonnummer in het systeem. Daarom kun je nu je nummer meenemen naar een nieuwe SIMkaart. Vroeger kon dat niet.

En dus ziet de telefoon geen telefoonnummer op de SIMkaart, want die staat er niet op. 🙂
Super Member reuze bedankt voor je antwoord. Ik was aan het experimenteren met een nieuw Chromecastapparaatje van Google dat je met een HDMI-kabeltje verbindt met je Smart Samsung TV.
De setup was nagenoeg voor elkaar met m'n Samsung smartphone, maar in de slotfase kwam plotseling de melding op de telefoon: "kan niet communiceren met chromecast". Op dat moment denk je wat is er mis gegaan en dan zoek je eerst op je telefoon naar eventuele missers. En die er (gelukkig) niet zijn dan doemt de vraag: waar kan het fout gaan dat er geen communicatie is????????
Ziggo weet het niet, zegt ze. Wie denkt het te weten????????:?:?
Shadow Lea ook zeer bedankt voor je antwoord. ik ben met chromecast van google bezig en dat wilde niet lukken met installeren. Daarom ben ik zo benieuwd hoe dat iemand met succes gelukt is en wat te doen in geval de melding op je smartphone samsung galaxy core prime van 2015 verschijnt:" kan niet communiceren met chromecast". Is dit herkenbaar en wat te doen om te verheldpen???:?
Reputatie 7
Badge +9
Hm, ik heb zelf geen Chromecast, maar ik heb het even nagevraagd aan een kennis die er wel een heeft. :)

Die kwam met het advies dat je in de instellingen van de router Universal Plug&Play (UPNP) aan moet zetten, en het WiFi kanaal op een vast kanaal in moet stellen.
dat wordt me nog wat, want ik heb er geen idee van hoe ik de router/modem van Ziggo kan checken en in hoe ik 'em kan wijzigen als dat nodig mocht zijn. Zou daar een controle link voor zijn??????????? Ik heb maar één Wifikanaal en die is van Ziggo; zou dat met vast kanaal bedoeld kunnen worden????????? Ik vraag nogal wat zoals je ziet. Maar niemand op dit vlak (Ziggo, Samsung) is scheutig met info, dus je kunt ook niets proberen. Elke goede hint is er weer een net zo lang tot het lukt.:8
Reputatie 7
Badge +9
Ah, sorry, ik ben soms iets té gewend dat iedereen weet hoe al hun apparatuur werkt. :8

Tot dusver lijkt het probleem vrijwel volledig bij de router te liggen, en niet bij de telefoon. :)

WiFi werkt op kanalen waarop deze uitzend. (Net zoiets als een radiofrequentie, zeg maar.) Er zijn er 14 in totaal.

Standaard staat deze op Auto of op 6. Ziggo adviseert om hem op Auto te zetten, maar dat is een verschrikkelijk slecht idee. Als deze op Auto staat, kiest hij zelf het afhankelijk van welke het rustigste is in de omgeving. Maar dan kan de Chromecast het netwerk niet vasthouden. (Want daarvoor moet de router opnieuw opstarten).

Hier heeft Ziggo een guide over het instellen van het kanaal: https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/wifi/kanaal-wijzigen/#Ik-wil-zelf-een-vast-wifi-kanaal-instellen

Onder de instellingen waar je in komt via die guide, staat ook ergens UPNP. (Dat varieert per router)

Je kan eventueel ook de technische dienst van Ziggo bellen, die kunnen het ook op afstand voor je doen of je er stapsgewijs doorheen begeleiden. 🙂
Reuze bedankt voor je informatie. Ik ga eens aan de slag en zonodig raadpleeg ik de TD van Ziggo.
Gr. arnold41

Reageer