Beantwoord

Is de Samsung Galaxy S9 Plus geleverd door T-mobile branded?

• 26 november 2018
  • 4 reacties
  • 1408 Bekeken

Hallo allemaal,

Ik heb een brandende vraag. Ik heb namelijk mijn abonnement verlengt bij T-mobile afgelopen zaterdag 24-11-18 en gekozen voor een door T-mobile geleverde Samsung Galaxy S9 Plus met een abonnement. Voorheen (2 jaar terug) heb ik mijn toestel via Coolblue gekregen met een abonnement van T-mobile en deze (Samsung Galaxy S7 Edge) is Unbranded. Nu vraag ik mij zeer af of mijn nieuwe toestel de Galaxy S9 Plus geleverd dit keer dus door T-mobile een Branded toestel is? Als dit zo is dan zou dat namelijk een beetje jammer zijn aangezien T-mobile zelf aardig lang doet over updates uitrollen heb ik vernomen. Helaas kon de klantenservice mij niet heel veel meer info geven en gaf die aan dat hij ervan uitging dat deze Unbranded zou zijn.

Kunnen jullie mij misschien echt uitsluitsel geven hierover?

Bij voorbaat dank voor de reacties!
icon

Beste antwoord door Jaimy 27 november 2018, 13:58

Hoi Chrisgalaxy,

Hier moest ik even mijn collega voor aan de mouw trekken, want hier kon ik je niet meteen uit mezelf antwoord op geven.

Gelukkig kreeg ik meteen al reactie, dus ik zal je eerlijk antwoord geven! Of een toestel branded of unbranded is, is voor ons niet altijd van te voren te zeggen, omdat dit per bestelling/inkoop kan verschillen. In principe is het zo dat de toestellen altijd branded zijn, mits leverbaar bij de leverancier. Je kunt er dus wel vanuit gaan dat het toestel branded is, dus als je dat écht niet wilt dan kun je daar je keuze op baseren.

De branding is niet meer zo "heftig" als vroeger. Het gaat hierbij vooral om de juiste netwerkfrequenties. Wat betreft updates heeft het wel iets impact op de updatefrequentie, maar er wordt geprobeerd om branded en unbranded zoveel mogelijk tegelijk te doen. Enkel de maandelijkse security updates hebben geen uitgebreid testwerk nodig, maar zodra er iets extra bij zit (VoLTE, VoWi-Fi) dan kost dat wel additionele tijd om te testen, zodat we alles zo goed mogelijk werkend bij jullie uitrollen!

Ik hoop dat ik op deze manier al een stuk meer duidelijkheid heb gegeven. Mocht je nog meer vragen hebben, schroom dan niet ze te stellen. 🙂
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi Chrisgalaxy,

Hier moest ik even mijn collega voor aan de mouw trekken, want hier kon ik je niet meteen uit mezelf antwoord op geven.

Gelukkig kreeg ik meteen al reactie, dus ik zal je eerlijk antwoord geven! Of een toestel branded of unbranded is, is voor ons niet altijd van te voren te zeggen, omdat dit per bestelling/inkoop kan verschillen. In principe is het zo dat de toestellen altijd branded zijn, mits leverbaar bij de leverancier. Je kunt er dus wel vanuit gaan dat het toestel branded is, dus als je dat écht niet wilt dan kun je daar je keuze op baseren.

De branding is niet meer zo "heftig" als vroeger. Het gaat hierbij vooral om de juiste netwerkfrequenties. Wat betreft updates heeft het wel iets impact op de updatefrequentie, maar er wordt geprobeerd om branded en unbranded zoveel mogelijk tegelijk te doen. Enkel de maandelijkse security updates hebben geen uitgebreid testwerk nodig, maar zodra er iets extra bij zit (VoLTE, VoWi-Fi) dan kost dat wel additionele tijd om te testen, zodat we alles zo goed mogelijk werkend bij jullie uitrollen!

Ik hoop dat ik op deze manier al een stuk meer duidelijkheid heb gegeven. Mocht je nog meer vragen hebben, schroom dan niet ze te stellen. 🙂
Hallo Jaimy,

Aah okee in ieder geval bedankt voor het navragen!

Dan weet ik in ieder geval dat ik voor bijna 100% zeker dat ik een branded toestel zal ontvangen.

Okee jaa precies en er zit ook geen simlock meer op enz. Maar omdat het toestel hoogstwaarschijnlijk branded zal zijn inderdaad ben ik daar niet heel erg blij mee. Aangezien deze mij "verkocht" is als een unbranded model dit vertelde de verkoper mij in ieder geval. Nu ben ik er dus achter dat het gaat om een branded model. En qua update frequentie ga je daar natuurlijk op achteruit en kan je soms 1 of 2 maanden zitten wachten op bijv. een nieuwe versie van android. En komen volgens verschillende forums bepaalde beveiligingspatches enz. erg laat of zelfs niet aan omdat er alweer een nieuwere versie klaarstaat. Dat is natuurlijk niet zo tof met een sportbolide als een S9 plus. Nu is mijn vraag dan ook zijn er mogelijkheden vanuit jullie om dit toestel te krijgen met unbranded software? En zoniet kunnen jullie dan toch een oplossing bieden hierin? En dan als laatste, stel dat jullie niets kunnen betekenen voor mij blijft mijn garantie dan nog in stand als ik zelf een bedrijf benader met dit toestel om unbranded officiële Samsung software te laten instaleren? Dit is namelijk wel een puntje waar ik over val aangezien ik graag alle updates zo spoedig mogelijk ontvang om het toestel goed up to date te houden.

Ik hoop meer van je te horen!
Reputatie 7
Badge +20
Hi @chrisgalaxy,

Wij kunnen dat niet van tevoren zeggen, of het toestel branded of unbranded is, zoals mijn collega Jaimy ook aangeeft. Als je hierover twijfelt, dan kun je allicht het beste langs de T-Shop gaan om daar je toestel gelijk te bekijken en samen met de medewerker daar te kijken of het toestel aan je wensen voldoet.

Wanneer je ervoor kiest om andere partijen aan de software (of het toestel) te laten sleutelen, dan vervalt de garantie. Op dat moment is er namelijk geen zicht meer op wie aan het toestel heeft lopen sleutelen en wat diegene heeft gedaan.

Mocht je nog nadere vragen hebben, dan hoor ik het graag!
Reputatie 3
Badge +4
Hoi chrisgalaxy,

je kunt op de volgende manier zien of je telefoon software mee heeft gekregen vanuit T-Mobile:

Ga naar:
Instellingen,
Info telefoon,
Softwaregegevens,
Sw-versie serviceprovider

Als er op de onderste regel
PHN/PHN/PHN staat is het een NL unbranded toestel.

Reageer