Je Samsung Galaxy S Plus updaten naar Android 2.3.5 en Nederlandse Firmware!

Toon eerste reactie

30 reacties

Reputatie 6
Badge +12
@Allard,

Tot ziens!
jammer dat je gaat maar het heeft een duidelijke reden.
Veel succes nog! 🙂
Hallo,

Ikheb sinds kort een Galaxy S Plus

via Kies werd aangegeven dat er een software upgrade uitgevoerd kon worden. Dus ik gestart. Loopt hij echter steeds vast.

Nu zit ik op noodherstel van firmware en ook daar blijft hij op 4% hangen. Help!!

gr

Wim
Reputatie 6
Badge +12
Hallo Wim,

Je kan het beste even testen of het op een andere pc werkt.
Reputatie 2
Hallo Allard,

Ik woon ook in Alkmaar, waar ben je naar dat service centrum gegaan van samsung? is dat in de buurt?

Je Samsung Galaxy S Plus updaten naar Android 2.3.5 en Nederlandse Firmware!

Geacht forum,

Ik heb al veel posts gelezen over update problemen van de SGS plus met Kies. Ik ben gaan zoeken naar de oorzaken en heb na veel (door) vragen een oplossing gevonden.

Eerst even een kort resume:

Ik heb het toestel op 26 september gekocht bij een telefoonwinkel hier in Alkmaar. Ik heb T-Mobile als provider genomen. Gelijk vanaf het begin begonnen de problemen, thuis gekomen zag ik dat er een gebruiksaanwijzing bij het toestel zat in een voor mij onbekende taal. Ik dacht foutje zeker, en heb op Internet even de Nederlandse handleiding opgezocht. Toen het toestel aangezet, tot mijn schrik zag ik op het scherm aanwijzingen komen zoals: "wprowadz kod pin". Maar even terug naar de winkel. De medewerker zei tegen mij dat dit geen enkel probleem was, even de landinstellingen in het settingsmenu op Nederlands zetten en het probleem is opgelost. Vervolgens kreeg ik het probleem met een niet passende SIMkaart, nieuwe SIMkaart toegestuurd gekregen van T-Mobile, deze deed het wel. Echter mijn toestel was hierdoor wel weer naar de fabrieksinstellingen gezet, dus alle "eigen" instellingen kwijt en ook gedownlode Apps weg. En weer de mededelingen in zo had ik inmiddels uitgedokterd het Pools.
Ik ben toen zelf eens wat verder gaan zoeken naar de mogelijke oorzaken hier van, ik kwam al snel terecht in de begrippenlijst van Android World en wel bij CSC (common short code) of de regiocode van je Android toestel. Csc - Android Forum | Alles over Google Android | Androidworld

Deze code zou je moeten zien als je het toestel aan Kies hangt, een andere manier om hier achter te komen is door *#1234# met je telefoontoetsenbord in te voeren. Als ik dat nu bij mijn toestel doe zie ik het volgende:
PDA: I9001XXKPG
PHONE: I9001XXKPF
CSC: I9001XENKP1
Build Info: Mon Sep 26 10:28:55 KST 2011
Dat was eerder:
PDA:K12 / PHONE:K12 / CSC:K11 (XEO)

Na deze ontdekking dacht ik laat ik maar weer eens even naar de winkel gaan om opheldering te vragen. Ik had inmiddels wel door dat men mij een Pools toestel had verkocht. Het commentaar van de manager was dat T-Mobile deze toestellen bij het abonnement leverde en zij daar geen rol in speelden. Hij bood wel aan om het toestel op te sturen, maar daar had ik geen zin in. Ik zei ik ga nu naar T-Mobile. Bij de T-Mobile winkel kwam ik ook niet veel verder, de verkoopster wist niet wat firmware was, laat staan wat een CSC code inhield. Zij adviseerde mij om contact op te nemen met de T-Mobile helpdesk. Dat heb ik vervolgens gedaan, gemaild met uitleg probleem. Na een week werd ik gebeld door de helpdesk, men zei mij dat mijn toestel niet bij T-Mobile vandaan kwam, en ik dus ook geen service van hen hoefde te verwachten. Nou wist ik het ook niet meer, zei men bij de winkel niet dat T-Mobile de leverancier was? Ik zei nog tegen de helpdeskmedewerker, er staat hier iemand te liegen. Ik met rook uit m'n oren terug naar de winkel, de manager had even geen tijd, die zat met zijn staart tussen zijn benen verstopt achter een PC scherm. Toen kwam de aap uit de mouw, een andere medewerker gaf toe dat de toestellen niet bij T-Mobile vandaan kwamen, maar als partij opgekocht waren, een gebruikelijke gang van zaken volgens hem. Hij begreep ook niet waar ik zo'n drukte over maakte, wat maakte het nou uit? Wat hij blijkbaar niet wist is dat die regiocode er niet voor niets op zit. Met een Nederlandse code krijg je namelijk applicaties gericht op de Nederlands markt direct op je toestel. Verder zijn alle settings dan in het Nederlands, ook na een "harde" reset. Tevens wordt je 3G automatisch geconfigureerd, terwijl je met een vreemde regiocode dat handmatig moet doen. En misschien nog wel het belangrijkste: de releases van nieuwe firmware voor je Android worden per regiocode gedistribueerd, met andere woorden, wij zijn eerder aan de beurt voor een upgrade dan onze Poolse vrienden. Ik zei nog tegen de medewerker van de winkel, Nederlandse firmware staat er binnen 5 minuten op, maar dan"hack" ik mijn toestel, en ben ik mijn garantie kwijt!
Toen was ik het zat, ik ben naar het Samsung Servicecenter gegaan, ik heb het probleem (wat duidelijk geen Samsung probleem was) uitgelegd aan de medewerker, het was geen enkel probleem, het was inderdaad binnen 5 minuten gepiept! En ik kreeg gelijk Android 2.3.5 op mijn toestel!!! En het allermooiste: het was GRATIS!
Er is nog maar 1 setback, namelijk als ik mijn toestel nu aan Kies hang zegt het programma dat software updates voor mijn toestel niet ondersteund worden, nou ja, dat werkte sowieso niet voor een meter, dus daar kan ik niet rouwig om zijn! Updaten? Hup naar Samsung zelf gaan.

Groeten, Allard Jongebloed

Reputatie 6
Badge +12
@lin88,

Dat is bij een KPN shop.
Koelmalaan straat.

Reageer