Beantwoord

Kan moeilijk SMS'en

Waarom wordt SMS niet direct verzonden?
Na verzenden ingedrukt te hebben blijft het rondje maar draaien? Op dit moment al ruim 14 minuten!
Gisteren moest ik direct antwoord hebben en duurde het ca. 25 min. voor bericht over was.
Heb sindskort een nieuwe sim kaart vanwege problemen met ontvangst sms.
Dat lijkt ook nu weer het geval te zijn.
Toestel Samsung type SM-G355HN
icon

Beste antwoord door Amy 9 oktober 2015, 14:10

Hey OudeKerk,

Goed dat je een ander toestel hebt uitgeprobeerd. Zo te zien werkt het met het andere toestel prima! Bedankt voor je uitgebreide beschrijving.

Zou je in het toestel wat je normaliter gebruikt het nummer van de SMS centrale opnieuw willen toevoegen? Het nummer is +316 2400 0000 en je kunt dit aanpassen in de sms instellingen van het toestel.

Laat je weten of het gelukt is en of het geholpen heeft? Mocht dit niet werken dan wil ik je adviseren om dit forumtopic eens door te lezen. Het staat vol met tips voor wanneer je toestel mogelijk defect is.

Ik ben benieuwd naar je reactie!
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Oudekerk,

Wat een vervelend probleem zeg! Ik kan me voorstellen dat je gewoon snel wilt kunnen sms'en.

Ervaar je dit probleem op één specifieke locatie of op meerdere plekken? Heb je geprobeerd om je simkaart in een ander toestel te proberen en te controleren of je dan wel kunt sms'en? Hiermee kunnen we controleren of het probleem bij je toestel ligt.

Laat het ons weten! We denken graag met je mee! 🙂
Hallo Hajar,
Zojuist een oude telefoon geladen en een sms verzonden.
Dat ging vlot.
Daarna de simkaart in mijn huidige toestel. Op dat moment kwam ook mijn sms bericht van ca. 25 min eerder over.
Toen nog een bericht gezonden bleef weer draaien.
Dacht na 2 min. Ik stuur er nog een. Misschien activeert een volgende sms de voorgaande.
Direct kwam de voorgaande binnen.
MAAR: Het laatste bericht kwam dus over maar in mijn toestel draaide het nog onder het bericht. Ook in widget berichten stond nog " verzenden "
Wat overigens niet zolang daarna verdween.
Verder staat in de berichten box nog een mislukte zending inz. BTW AAN. Dat bericht gaf mislukt maar kreeg zeer kort er a een bevestiging sms dat ik de btw op de factuur vermeld krijg.

Misschien geeft e.e.a. Een aanknoping.

Nog iets: op mijn oude toestel kreeg ik een sms van T-M dat installatie voor MMS en INternet nog volgt.

Bij het opnieuw aansluiten van mijn huidige toestel viel me een melding op die ik al maanden krijg. ( zo iets van ) Kan bestand nu niet downloaden probeer het later.
Reputatie 7
Badge +15
Hey OudeKerk,

Goed dat je een ander toestel hebt uitgeprobeerd. Zo te zien werkt het met het andere toestel prima! Bedankt voor je uitgebreide beschrijving.

Zou je in het toestel wat je normaliter gebruikt het nummer van de SMS centrale opnieuw willen toevoegen? Het nummer is +316 2400 0000 en je kunt dit aanpassen in de sms instellingen van het toestel.

Laat je weten of het gelukt is en of het geholpen heeft? Mocht dit niet werken dan wil ik je adviseren om dit forumtopic eens door te lezen. Het staat vol met tips voor wanneer je toestel mogelijk defect is.

Ik ben benieuwd naar je reactie!
Een paar dagen goed geweest. Nu al weer een tijdje "Knudde"
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Oudekerk,

Wat balen zeg. Vreemd dat het maar even goed is gegaan. :(

Goed dat je dit weer bij ons aangeeft. Heb je de mogelijkheid om een andere simkaart in jouw toestel uit te proberen? Als je met die simkaart ook niet kan sms'en dan is het zeker dat dit door je toestel wordt veroorzaakt.

Ik wil je dan vragen om je toestel te updaten naar de meest recente software versie. Als dit al is gedaan dan kan je jouw toestel terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Zorg er wel voor dat je eerst een volledige back-up maakt van al je gegevens.

Als je jouw toestel hebt teruggezet naar de fabrieksinstellingen dan wil ik je vragen om eerst te testen of het sms'en goed gaat voordat je de back-up weer terugplaatst. In de back-up kunnen namelijk bepaalde applicaties of instellingen zitten die dit probleem veroorzaken.

Neem een kijkje op onze toestelhulp pagina voor instructies.

Houd ons op de hoogte!
Bedankt voor de tip ik zal het eens proberen met een andere sim kaart van een andere provider.
Wat me wel opvalt: Als ik lang wacht en dan toestel opnieuw opstart kom na enige (korte) tijd wel het sms bericht binnen. Ik vraag me dan ook af of de nieuwe sim kaart wel goed is en of die wel automatisch het T-M net werk opzoekt. Effin ik zal het ook eens met een andere sim kaart proberen.
In ieder geval bedankt voor de tip!
Reputatie 7
Badge +20
Hi OudeKerk,

Is het nog gelukt om een ander simkaart in je toestel te testen? Zo ja, wat was de uitkomst daarvan?

We horen graag van je!
Allen hartelijk dank voor de goede adviezen.
Uiteindelijk is het opgelost met Fabrieksinstellingen.
Ik had er lang "tegen aan gehikt" (vanwege al het extra instellen) maar nu werk alles naar tevredenheid.
Nogmaals hartelijk dank.
Hi OudeKerk,

Is het nog gelukt om een ander simkaart in je toestel te testen? Zo ja, wat was de uitkomst daarvan?

We horen graag van je!

Allen hartelijk dank voor de goede adviezen.
Uiteindelijk is het opgelost met Fabrieksinstellingen.
Ik had er lang "tegen aan gehikt" (vanwege al het extra instellen) maar nu werk alles naar tevredenheid.
Nogmaals hartelijk dank.
Reputatie 6
Badge +16
Hallo OudeKerk,

Goed om te lezen dat het is opgelost! Dit maakt ons blij. ;)

Bedankt voor het delen van je oplossing.

Als je in de toekomst weer vragen of verzoeken hebt dan weet je ons te vinden. We helpen je graag verder!

Reageer