Vraag

Kan niet meer inloggen op Samsung A5 met Google account

• 1 oktober 2016
  • 9 reacties
  • 2679 Bekeken

Net mn nieuwe samssung galaxy a5 ontvangen. Ingelogd met google account. Later deed de telefoon n update en moest ik opnieuw inloggen. Wachtwoord vergeten google. Nieuw wachtwoord aangemaakt met andere telefoon. Google account werkt goed. Op de a5 kan ik niet meer inloggen want die blikft aangeven dat ik de gegevens van het beheerdersaccount moet gebruiken. Naar de winkel gegaan die sturen me naar samsung. Naar samsung gebeld die sturen me naar t mobile. Naar t mobile gebeld die sturen me naar google en google is gesloten vandaag. Ook al geprobeerd te resetten. Blijft hetzelfde vragen. Ook al een nieuw googleaccount aangemaakt. Telefoon blijft hetzelfde vragen. Ik ben er nu de hele dag mee bezig maar kan mn nieuwe telefoo n niet gebruiken. Wat nu?

9 reacties

Reputatie 5
Badge +14
Als je de telefoon naar fabrieksinstellingen terug zet dan en opnieuw begint . Of begrijp ik dan her niet goed ?
Van samsung zeiden ze me dat ik hem uit moest zetten en dan 3 toetsen tegelijk indrukken. Dan zou hij terug gaan naar fabrieksinstellingen. Maar helaas blijft hij vragen naar mn google beheerdersaccount.
Met android kan je bij het opstarten en dan power + volume omlaag ingedrukt houden in de bootloader komen. Hier kan je fabrieksreset selecteren, maar dat moet je wel echt selecteren... Puur de knoppen indrukken doet dat gelukkig niet.

Via toestelhulp hier de pagina voor een reset.
Als ik hem terug wil zetten op fabriekinstellingen zegt hij dat ik niet geautoriseerd ben. Dus weigert nog steeds en kom telkens weer niet verder dan inloggen met de google account.
mkay, we gaan dit topic even delen met Samsung guru's 😉 iig 1 daarvan doet aan slapen als de zon op is, dus hopelijk kan ze je straks al beantwoorden met meer Samsung specifieke oplossingen 😃
Reputatie 7
Badge +9
Google vind het niet helemaal leuk als je je wachtwoord wijzigt voor je hem invoert bij de Reset Protection, want dan matched hij niet meer met de gegevens die bewaard zijn op de telefoon.

Dit hele systeem is een diefstal bescherming, en je moet inloggen met het oude wachtwoord omdat een dief ook in staat is je wachtwoord te wijzigen als ze toegang hebben tot je backup mail.

Kwam die update toevallig nadat je de SIM had ingevoerd, (of de eerste keer dat je internet had na de invoering van de SIM?) En heb je het toestel gekocht via T-Mobile?

Als je een beetje technisch bent en Engels spreekt zijn er opties.
Heb je een OTG connector of OTG USB stick? Probeer dit. https://www.youtube.com/watch?v=DJ8_qbj1DPQ
Heb je die niet: Aanzienlijk meer stappen, https://www.youtube.com/watch?v=JzywoFS_r9U
De update kwam toen mn sim erin ging. En ja gekocht via t mobile. Ik heb de filmpjes met opties bekeken maar dit is te technisch voor mij. Dat durf ik niet aan.
Maar wie kan ik hier nu over aanspreken om het op te lossen? Is dit tmobile of samsung. Want beiden willen niet helpen maar ik ben niet van plan me daarbij neer te leggen
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Miranda,

Erg vreemd dat dit is gebeurd. We willen natuurlijk dat dit zo snel mogelijk voor je wordt opgelost.

Ik zie dat je inmiddels al een paar reacties hebt ontvangen. Bedankt voor het meedenken guys!

Om je van een oplossing te voorzien heb ik contact opgenomen met Samsung. Zij geven aan dat jouw toestel in deze situatie opnieuw geflasht moet worden. Dit betekent simpelweg dat je software opnieuw wordt geïnstalleerd. Dit hoef je niet zelf te doen, je kan hiervoor langs één van de Samsung Service Centers. Als je met je telefoon en aankoop bewijs langs gaat dan helpen de medewerkers in het Samsung Service Center je graag verder.

Laat je ons weten of het is gelukt? Als je in de tussentijd andere vragen of verzoeken hebt dan horen we het graag van je.

Hopelijk tot snel weer op het forum Miranda!

Reageer