Beantwoord

Klacht Firmware

• 27 november 2017
  • 4 reacties
  • 176 Bekeken

Ik ben zeer teleurgesteld op de wijze waarop T-Mobile omgaat met de beveiligings updates aangaande de Samsung Galaxy S7. Wij hebben ons toestel in 1 keer betaald en ging er vanuit dat ik een unbranded toestel zou krijgen omdat deze firma het niet zo nauw neemt met het up to date houden van haar toestellen. En zie daar, het bovenstaande is een feit. Waar de PHN versie inmiddels op een beveiligings patch zit van 1 November met daarin de Krack-fix neemt T-Mobile dit probleem niet zo serieus en zit nog steeds op 1 Augustus met een kernel van 14-9-2017. De unbranded versie zit nu op 2-11-2017. Jammergenoeg kan ik mijn S7 niet omzetten naar PHN omdat er nog 13 maanden garantie op zit. (standaard garantie binnen NL is 2 jaar) De vorige update liep ook al ruim 2 maanden achter en nu is de achterstand wederom meer dan 2 maanden plus we worden een belangrijke patch onthouden. Waarom slaat T-Mobile steeds updates over is krijgen we niet DE MAANDELIJKSE updates waar we recht op hebben. En nee... Ik heb het handmatig gedaan en jullie weten echt wel van deze achterstand. Graag zie ik jullie reactie met vertrouwen tegemoet.
icon

Beste antwoord door Rosan 28 november 2017, 09:41

@Wappiesoft als je even het sticky topic had gezien en de laatste pagina's had bekeken had je niet zo hard hoeven mopperen

En ook deze is van belang om te lezen.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Misschien begrijp ik je niet goed, maar T-Mobile maakt geen software voor je telefoon, dan moet je echt bij Samsung zelf zijn en Samsung staat er inderdaad om bekend dat ze daar slecht in zijn, maar dat wist je dus van te voren!
Misschien begrijp ik je niet goed, maar T-Mobile maakt geen software voor je telefoon, dan moet je echt bij Samsung zelf zijn en Samsung staat er inderdaad om bekend dat ze daar slecht in zijn, maar dat wist je dus van te voren!

Compleet mis, T-Mobile maakt wel degelijk de software (of past deze in ieder geval aan). Samsung rolt elke maand netjes op tijd de patches uit, en T-Mobile doet dit simpelweg niet.

Voor zover omflashen naar PHN en je garantie, dit mag gewoon. Er is geen fysiek verschil tussen een TNL toestel en een PHN toestel. Volgens de EU wet mogen ze niet je garantie afkeuren puur op software modificaties. Ik heb zelf ook mijn S7 Edge omgezet van TNL naar PHN en ondervind geen enkel probleem.
Ik begin het zat te worden dat onze Samsung Galaxy S7 TNL continue achter de feiten aan loopt omdat ze het vertikken gewoon zoals het het hoort de maandelijkse patch uit te rollen. Ik ga kijken hoe ik mijn (en die van mijn vrouw) kan omzetten van de T-Mobile TNL versie naar de unbranded PHN versie.
Badge +13
@Wappiesoft als je even het sticky topic had gezien en de laatste pagina's had bekeken had je niet zo hard hoeven mopperen

En ook deze is van belang om te lezen.

Reageer