Beantwoord

Kras op scherm bij aankoop

• 16 juni 2019
  • 1 reactie
  • 1248 Bekeken

Goedemiddag T-Mobile,

Woensdag 12 juni 2019 heb ik bij de T-mobile shop in Tilburg een Samsung Galaxy S10+ opgehaald. Na de unboxing bij mij thuis en een korte installatie van apps en bestanden van mijn oude S8 was het tijd om af te reizen naar Leiden. Tijdens de treinrit leek het mij het perfecte moment om lekker te genieten van een serie op Netflix, echter zag ik tot mijn schrik een kras op mijn scherm tegen een zwarte achtergrond. Eerder was dit niet opgevallen i.v.m. het feit dat je echt goed moet kijken om de kras te zien en deze op een lichte achtergrond minder goed te zien is.

het feit dat ik het weekend bij mijn vriendin en ouders was en daar het bonnetje van de aankoop niet bij me had en ik had gelezen dat er een aankoopgarantie was van 8 dagen heeft mij doen besluiten om zondag (vandaag) terug te keren naar de T-Mobile shop in Tilburg. Hier vertelde ze mij dat zij mij niet verder konden helpen en dat ik de kras al eerder had moeten zien en had moeten terugkeren of dezelfde dag of de dag erop, echter zoals u hierboven kan lezen was dit voor mij onmogelijk.

Momenteel ben ik hierover natuurlijk behoorkijk teleurgesteld. Ik heb een beschadigd toestel gekocht van dik €750,- en krijg de mededeling dat er een tweede aankoopgarantie is op krasjes op het scherm welke niet staat vermeld op het aankoopbewijs.

Ik zou jullie dan ook willen vragen wat ik kan doen in mijn situatie? graag zie ik het toestel omgeruild worden, waarbij een unboxing plaatsvind in de T-Mobile shop om misverstanden voor een tweede keer te voorkomen.

Ik hoor graag van jullie,

Met vriendelijke groet,

Randy Ros
icon

Beste antwoord door David 17 juni 2019, 11:55

Hoi Randy,

Een kras op je telefoon is altijd zonde, maar nog extra wanneer je de telefoon net nieuw hebt! 😥

Toen ik het begin van jouw bericht las hoopte ik dat je zo snel mogelijk naar de winkel terug was gegaan, omdat dit ook is wat wij hierin aanraden. In de winkel kunnen ze namelijk direct kijken wat er precies aan de hand is en of zij hierin nog iets kunnen betekenen. Hierin volgen wij ook hun oordeel over de opgelopen schade, dus ik kan er ook niet iets anders van maken dan wat in de winkel is aangegeven. De garantietermijn geldt met name voor hardwarematige defecten, zoals een telefoon die niet meer aan gaat of continu uitvalt. Problemen die direct na de aanschaf worden geconstateerd, moeten ook (zo goed als) direct worden aangegeven, omdat anders niet meer te controleren is of het product daadwerkelijk zo geleverd is of dat er iets ontstaan is in de dagen erna.

Je kunt er alsnog voor kiezen om het toestel ter reparatie aan te melden om het scherm te laten maken, maar ook dan zullen er wel kosten aan verbonden zitten, omdat krasschade niet binnen de garantie valt. Als je er voor kiest om het toestel ter reparatie op sturen, krijg je na de analyse een prijsopgaaf. Je kunt dan besluiten of je hier akkoord mee gaat of niet. Zo niet, dan betaal je enkel de onderzoekskosten van € 36,30. Je krijgt je toestel vervolgens ongerepareerd teruggestuurd en dan kun je zelf kijken wat je verder wilt ondernemen.

Hopelijk heb ik je zo in ieder geval van meer info kunnen voorzien en als je nog ergens anders vragen over hebt, dan hoor ik het graag van je!
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +20
Hoi Randy,

Een kras op je telefoon is altijd zonde, maar nog extra wanneer je de telefoon net nieuw hebt! 😥

Toen ik het begin van jouw bericht las hoopte ik dat je zo snel mogelijk naar de winkel terug was gegaan, omdat dit ook is wat wij hierin aanraden. In de winkel kunnen ze namelijk direct kijken wat er precies aan de hand is en of zij hierin nog iets kunnen betekenen. Hierin volgen wij ook hun oordeel over de opgelopen schade, dus ik kan er ook niet iets anders van maken dan wat in de winkel is aangegeven. De garantietermijn geldt met name voor hardwarematige defecten, zoals een telefoon die niet meer aan gaat of continu uitvalt. Problemen die direct na de aanschaf worden geconstateerd, moeten ook (zo goed als) direct worden aangegeven, omdat anders niet meer te controleren is of het product daadwerkelijk zo geleverd is of dat er iets ontstaan is in de dagen erna.

Je kunt er alsnog voor kiezen om het toestel ter reparatie aan te melden om het scherm te laten maken, maar ook dan zullen er wel kosten aan verbonden zitten, omdat krasschade niet binnen de garantie valt. Als je er voor kiest om het toestel ter reparatie op sturen, krijg je na de analyse een prijsopgaaf. Je kunt dan besluiten of je hier akkoord mee gaat of niet. Zo niet, dan betaal je enkel de onderzoekskosten van € 36,30. Je krijgt je toestel vervolgens ongerepareerd teruggestuurd en dan kun je zelf kijken wat je verder wilt ondernemen.

Hopelijk heb ik je zo in ieder geval van meer info kunnen voorzien en als je nog ergens anders vragen over hebt, dan hoor ik het graag van je!

Reageer