Vraag

Krijg geen geluidsmelding van alarm als tel op trillen of stil staat. Krijg wel tril signaal

• 29 oktober 2017
  • 5 reacties
  • 5028 Bekeken

Hallo,

Sinds kort heb ik dit probleem met mn galaxy s7. Als het alarm afgaat, krijg ik geen geluidsmelding meer als de telefoon op trillen of stil staat, trillen doet hij wel. Voorheen deed hij dit wel, maar ineens uit het niets doet hij dit niet meer. Heb al verschillende dingen geprobeerd, zoals ander meldingsgeluid geselecteerd en dergelijke, maar dit maakt geen verschil. Als ik de telefoon gewoon op geluid zet, functioneerd alles normaal.

Kan iemand me helpen om dit op te lossen?
Alvast bedankt!

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Heb je toevallig het toestel recentelijk geupdate? Dit was namelijk een feature in nieuwere android versies. (Waar vrij veel klachten over zijn.)
Jawel, maar heb nog een andere S7, die is misschien 2 maanden ouder en die functioneerd wel naar behoren..
Reputatie 7
Badge +9
Kun je eens kijken onder Instellingen > Device Maintenance > Batterij > 3-stippen > Geavanceerd > App Power Monitor? (Ik weet niet precies wat de Nederlandse benamingen zijn.)

In sommige nieuwere android versie is er een feature(van Samsung) dat apps bevriest als deze een tijd niet geopend zijn. Irritant genoeg vaak ook het alarm.

Zet Alarm op een whitelist, of schakel de functie helemaal uit. Persoonlijk zou ik adviseren die hele functie volledig uit te zetten.
Heb even snel gekeken, heb de functie gevonden. Er stond wel nergens alarm bij, dus kon deze dan ook niet uitsluiten van controle. Heb de functie wel uitgeschakeld, alarm getest, maar er veranderd niets helaas..
Reputatie 7
Badge +9
Staat er toevallig ergens anders nog een energiebesparingsoptie aan?

Anders is het mogelijk een bug in de firmware.

Reageer