Vraag

Laders Samsung S5

Reputatie 2
Goedenavond!

Ik heb sinds enkele weken de samsming s5. Ik ben er erg tevreden mee, maar helaas heb ik in die paar weken al 3 laders versleten. Sommige van deze laders gingen al jaren mee op eerdere samsungs. Helaas heb ik zojuist mijn laatste lader moeten gebruiken. Als deze ook defect gaat, kan ik niet meer laden. Het lijkt erop alsof in het toestel iets vervormd in de lader waardoor ze op een gegeven moment geen verbinding maken. Helaas maken ze dan ook bij andere toestelen geen verbinding meer en kan ik alle 3 de laders weggooien. Met het toestel zelf heb ik verder geen problemen.
Zou er misschien zsm een oplossing kunnen komen voor ik helemaal geen lader meer heb

9 reacties

Reputatie 2
Hallo Chicka

Dus de laders gaan stuk vanwege de aansluiting in je galaxy s5?
Het is inderdaad vreemd dat de laders ermee ophouden, het zou maar zo kunnen zijn dat je aansluiting in de s5 is verbogen waardoor de lader er niet goed omheen schuift.
gaat het inpluggen van de laders makkelijker/moeilijker dan andere telefoons?

Ik raad je anders aan toch even de telefoon door een servicecenter na te laten kijken.
maar aan de laders zelf was niets vreemds op te merken?

De laders zijn allemaal voorzien van een micro USB aansluiting. Dit is een universele aansluiting voor de recente apparaten (playstation 4 controllers, nokia's motorola's etc. ) dus een nieuwe lader halen is eventueel goedkoop en niet al te lastig. maar het is makkelijker dit even bij de kern aan te pakken 🙂
Reputatie 2
Dankjewel voor je antwoord!

Ja...alsof ik m er een beetje schuin in moet doen zeg maar. En idd t zijn allemaal micro usb laders. Heb er nou 1 van mn oude Samsung geprobeerd, 1 van een digitale camera en 1 van iemand anders...maar na pakweg 10 keer laden pakt ie m niet meer. Kan idd wel een andere lader kopen maar ja dan blijf ik bezig en er zin er inmiddels al 3 kapot. Dat vind ik al genoeg haha.

Reageren hier ook mensen van tmobile dat je weet? Wellicht dat een opossing via hen aangeboden kan worden want het toestel is nog geen maand oud. En een vergoeding oid zou ook fijn zijn. De laders zijn misschien niet superduur, maar ik moet, zoals vele anderen, ook op de kleintjes letten helaas.
Reputatie 2
chicka schreef:

Dankjewel voor je antwoord!

Ja...alsof ik m er een beetje schuin in moet doen zeg maar. En idd t zijn allemaal micro usb laders. Heb er nou 1 van mn oude Samsung geprobeerd, 1 van een digitale camera en 1 van iemand anders...maar na pakweg 10 keer laden pakt ie m niet meer. Kan idd wel een andere lader kopen maar ja dan blijf ik bezig en er zin er inmiddels al 3 kapot. Dat vind ik al genoeg haha.

Reageren hier ook mensen van tmobile dat je weet? Wellicht dat een opossing via hen aangeboden kan worden want het toestel is nog geen maand oud. En een vergoeding oid zou ook fijn zijn. De laders zijn misschien niet superduur, maar ik moet, zoals vele anderen, ook op de kleintjes letten helaas.

En gelijk heb je! Die kleintjes tikken heel snel aan..! T-Mobile medewerkers reageren hier ook.
Het kan alleen een dagje (misschien 2) duren afhankelijk van de drukte.
Zij werken een soort van fifo (First in First out) dus afhankelijk van het aantal onbeantwoordde vragen zul je nog eventjes geduld moeten hebben.

Nog geen maand? Dan zeg ik Garantie (mits het de telefoon aansluiting is.)

Hopelijk wordt het z.s.m opgelost! 😃
Als iets stuk is aan je telefoon of de bijgeleverde accessoires kun je deze ter reparatie aanbieden:

Als je binnen twee weken na ontvangst van je toestel een defect meldt dan wordt er meteen een omruiling geregeld, daarna kun je je toestel en lader ter reparatie aanbieden.

Het was dus beter als je meteen gemeld had dat er een defect was.

Meer over het garantie&reparatieproces vind je hier:
https://www.t-mobile.nl/klantenservice/toestel-en-sim/reparatie

Een leverancier biedt natuurlijk geen garantie op laders die niet bij het toestel zelf geleverd zijn, dus een vergoeding zal dus ook niet gaan komen voor die extra laders die ook kapot zijn gegaan.
Reputatie 2
Hoi!

Nou ik besefte me niet meteen dat t aan t toestel zou liggen. Wellicht zou een vergoeding oid vanuit tmobile plaats kunnen vinden (uit coulance).

Erg bedankt voor jullie antwoorden!
Ik wacht bericht van tmobile nog eventjes af. Mocht ik voor die tijd tijd hebben ga k wel even langs de tmobile winkel in breda
Reputatie 4
Hoi chicka!

Best wel een beetje erg vervelend dat je Samsung nu laders eet....misschien dat het aan het toestel ligt of toch aan de laders. Hoe dan ook kun je dit na laten kijken. Ik wil je aanraden om het toestel te laten controleren. Dit kan door je toestel via de Shop op te sturen of hem aan te melden via de reparatie optie op de website.
Reputatie 6
Badge +13
De oplaadkabels van de S5 zijn dikker, omdat dit een USB 3.0 kabel is.
Deze is daarom gevoeliger voor schade.
Een hele handige tip: Rol nooit kabels op!
Wanneer je de kabels oprolt, beschadig je langzamerhand de kabel van binnen.

Vaak ligt het daaraan. 😉
Reputatie 2
Bedankt voor alle reacties. Inmiddels bij de tmobile winkel in breda geweest. Schijnbaar zit er een hoger voltage op de laders van de s5. Andere reguliere mircro usb laders zouden een lager voltage hebben. De telefoon zou die laders na n paar keer leegtrekken..

@leroy98ecker het ging niet om de lader van de s5 zelf maar om micro usb laders in het algemeen
Reputatie 7
Badge +15
Hola Chika!

Goed dat je langs de winkel bent geweest en ze je daar voorzien hebben van meer informatie. :)

Als het goed is moet je originele lader dus wel naar behoren werken! Is dat dan de laatste lader waar je het over hebt? Die (nog) niet kapot is? Mocht de originele lader stuk zijn dan zou je deze ook ter reparatie aan kunnen bieden. Alles daarover lees je op deze pagina.

Reageer