Beantwoord

Machtigin geven microfoon Whatsapp

whatsapp heeft toegang nodig tot mijn microfoon! Hoe moet ik dat doen?Nu kan ik nog niet whatsapp bellen...ik heb een samsung S7 edge
icon

Beste antwoord door Issam 18 juni 2016, 15:04

Hi mopuup,

Welkom op het forum! :)

Goed dat je dit navraagt bij ons. Bij het installeren van de applicatie wordt er om toestemming gevraagd. Je kan de applicatie dus verwijderen en opnieuw installeren om opnieuw toestemming te geven.

Voordat je dit doet wil ik je eerst vragen om te gaan naar: Instellingen > Privacy > Microfoon > Whatsapp. Controleer of je hier de machtiging kan veranderen.

Laat ons weten of het is gelukt!

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +16
Hi mopuup,

Welkom op het forum! :)

Goed dat je dit navraagt bij ons. Bij het installeren van de applicatie wordt er om toestemming gevraagd. Je kan de applicatie dus verwijderen en opnieuw installeren om opnieuw toestemming te geven.

Voordat je dit doet wil ik je eerst vragen om te gaan naar: Instellingen > Privacy > Microfoon > Whatsapp. Controleer of je hier de machtiging kan veranderen.

Laat ons weten of het is gelukt!
Reputatie 2
Issam, je zit er lichtelijk naast.

Sinds Android 6.0 wordt de toestemming niet meer gevraagd bij installatie, maar wanneer een functionaliteit waarvoor toestemming is benodigd, wordt geactiveerd. Sommige apps lopen bij de eerste keer opstarten direct even alles bij langs, zodat je toestemming kan geven, sommige apps doen dat ook niet.

Je kan in de instelling bij "Apps" of "Applicaties" zoeken naar "Whatsapp". Als je die aantikt, kan je vervolgens kiezen voor "Machtigingen" en de microfoon aanvinken.

Reageer