Beantwoord

Mail loopt vast en agenda pop-up Samsung Galaxy S5


Hallo,

Ik heb sinds een paar weken een Samsung Galaxy S5. Ik was er helemaal content mee maar sinds gisteren loopt mijn mail steeds vast. Als ik mn mail open blijft hij hangen en na enige minuten knalt hij de mail eruit met de melding 'email is gestopt'. Heel irritant, het deed het altijd zoals het moest doen en ik heb niets veranderd aan de instellingen.

Hiernaast maak ik veel gebruik van de agenda en de melding in de agenda. Je kunt instellen hoe je een melding wilt; pop up, in meldingenbalk of geen melding. Alhoewel ik alleen in meldingenbalk aan heb staan blijft hij een pop-up geven. Daar word ik tevens niet zo vrolijk van.
Hoe kan ik beide problemen oplossen?

Alvast dank.

Groet,
Tamara
icon

Beste antwoord door ShadowLea 25 april 2015, 23:33

Wat vervelend!

Je kan van de email even proberen of hij weer goed werkt als je onder Instellingen > Applicatiebeheer > Alles > Email even klikt op Geforceerd Stoppen, Gegevens Wissen en Cache legen. Let wel op, dit verwijdert alle emails in je mailbox, dus als die niet meer op de server staan, moet je de belangrijke mails even een backup van maken.

Welke account gebruik je voor de agenda? Notificaties voor de Google calender account moet je namelijk instellen op calendar.google.com, niet op de telefoon. Dat is een beetje omslachtig, maar die informatie vind je hier: https://forum.t-mobile.nl/samsung-362/meldingen-s-planner-galaxy-s5-253632 (2e post)

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Wat vervelend!

Je kan van de email even proberen of hij weer goed werkt als je onder Instellingen > Applicatiebeheer > Alles > Email even klikt op Geforceerd Stoppen, Gegevens Wissen en Cache legen. Let wel op, dit verwijdert alle emails in je mailbox, dus als die niet meer op de server staan, moet je de belangrijke mails even een backup van maken.

Welke account gebruik je voor de agenda? Notificaties voor de Google calender account moet je namelijk instellen op calendar.google.com, niet op de telefoon. Dat is een beetje omslachtig, maar die informatie vind je hier: https://forum.t-mobile.nl/samsung-362/meldingen-s-planner-galaxy-s5-253632 (2e post)
Reputatie 7
Badge +15
Hey Tamara,

Is het gelukt met het antwoord van ShadowLea om je mail weer werkend te krijgen? Ik ben benieuwd! 😃
ja het is wel gelukt met de mail, maar niet adhv bovenstaande tip! Toch dank voor de tips. Vwb de agenda heb ik nog steeds geen oplossing. Ik gebruik geen google agenda. Ik gebruik de gewone plnner standaard app op mn telefoon. Vanuit daar plan ik.maar ik blijf een popup krijgen, ook wanneer ik instel alleen in de taakbalk een melding te willen. Naar mijn idee iets in de instellingen wat niet werkt. Wat weet ik niet, bij mn s4 deed hij dit gewoon. Tips daarvoor zijn zeker nog welkom!

Groet,
Tamara
Reputatie 2
ja het is wel gelukt met de mail, maar niet adhv bovenstaande tip! Toch dank voor de tips. Vwb de agenda heb ik nog steeds geen oplossing. Ik gebruik geen google agenda. Ik gebruik de gewone plnner standaard app op mn telefoon. Vanuit daar plan ik.maar ik blijf een popup krijgen, ook wanneer ik instel alleen in de taakbalk een melding te willen. Naar mijn idee iets in de instellingen wat niet werkt. Wat weet ik niet, bij mn s4 deed hij dit gewoon. Tips daarvoor zijn zeker nog welkom!

Groet,
Tamara


Anders moet je even IOS 8 updaten op je telefoon. Wellicht dat dat werkt.
Lijkt mij niet op een Samsung met Android...
@ Tamarar30

Daarom vroeg ShadowLea ook welk account je gebruikt, niet welke app je gebruikt. ;)

Ik gebruik zelf ook S Planner, heb daar mijn google agenda in staan, zodat alles ook in de google agenda komt te staan in plaats van echt alleen in de agenda op het toestel zelf.

Nogmaals dezelfde vraag: welk account gebruik je?
Weet je het niet zeker, open dan S Planner, druk op de 3 stippen rechts bovenin en dan op agenda's. Daar staat welke je met de S Planner app synchroniseert. Kun je aangeven welke je gebruikt, zodat men gerichte tips kan geven? 🙂
Dank voor je bericht!
Misschien ligt het aan mij hoor maar ik begrijp niet wat google hiermee te maken heeft. Ik gebruik geen agenda van google om iets in te noteren, ik gebruik uberhaupt geen andere agenda dan de S Planner. Ik gebruik puur en alleen de sPlanner, niets meer niets minder geen andere rare accounts of fratsen. Ik heb wel een gmail account maar daar doe ik niets mee en die staat ook niet gekoppeld aan mijn s Planner (die vinkjes staan uit). Ik heb hiervoor een s4 gehad, daar deed ik precies dezelfde handelingen mee als met deze (dus niets via accounts of wat dan ook). Daar had ik geen problemen mee. Naar mijn idee ligt het dus aan de instellingen maar daar kan ik niets (ook niet via de drie puntjes, geloof me dat heb ik ook al geprobeerd) mee.
Kun je met deze info iets?
Ik word er nu een beetje radeloos van 😞
Ik snap dat het vervelend is, maar ik ben ervan overtuigd dat het op de een of andere manier wel opgelost kan worden. Het kan wel zijn dat er nog meer info wordt gevraagd (ga ik zo ook doen), we kunnen helaas niet zien wat iemand allemaal heeft ingesteld etc.

Voor de mensen die je willen helpen is het belangrijk om info te bemachtigen, daarom vragen we altijd van alles. Iedereen stelt dingen op een eigen manier in en gebruikt niet altijd hetzelfde.

Wat betreft de agenda, deze kun je 'lokaal' gebruiken, dat wil zeggen dat je alles alleen op je telefoon in de S Planner (of andere app) kan inzien en wijzigen enzo.

Je kan ook gebruik maken van een ander account, bijvoorbeeld een google account. Wanneer je daar gebruik van maakt, komen alle items ook in de agenda van google en kun je er bijvoorbeeld via een pc of een andere telefoon ook bij, mocht dat nodig zijn. Ook Outlook heeft een agenda die je kunt synchroniseren en zo zijn er vast nog andere agenda's. ;)

Daarom dus de vraag welk account je gebruikt, als het een google account is, moet het op een andere manier worden ingesteld.

Goed, je gebruikt dus een lokaal account en synchroniseert de agenda nergens mee?

Zou je misschien kunnen aangeven op welke versie van android je draait? Dat kun je terugvinden in het instellingenmenu van je telefoon onder het kopje 'toestel-info'.
Reputatie 7
Badge +9
Ik zie meer klachten over pop-up meldingen voorbij komen op de gespecialiseerde forums, dus als je 5.0 Lollipop gebruikt, zou het wel eens aan Android zelf kunnen liggen. Daar is op dit moment niets aan in te stellen, helaas.
Ik gebruik versie 4.4.4
Reputatie 7
Badge +9
Zou je eens een screenshot willen plaatsen van je Splanner instellingen? Screenshot maken doe je met aan/uit+home tegelijkertijd. Op de PC kun je deze uploaden via Afbeeldingen onderin de reactie, op mobiel kun je hem uploaden naar imgur.com en dan de url plaatsen.

Dan kunnen we wat beter zien hoe en wat er ingesteld is. 🙂

Reageer