Beantwoord

Melding 'mmc_read failed' op Samsung Galaxy Note 4

• 26 december 2016
  • 6 reacties
  • 4084 Bekeken

Reputatie 3
De volgende melding

Could not do normal boot
ddi : mmc_read failed
ODIN MODE (HIGH SPEED)
Product Name: SM-N910F
Current binary: Samsung Offical
SYSTEM STATUS: Custom
REACTIVATION LOCK: OFF
KNOX WARRANTY VOID: 0x0
QUALCOMM SECUREBOOT: ENABLE (CSB)
AP SWREV: S1, T2, R1, A2, P1
SECURE DOWNLOAD: ENABLED
UDC START

Vaak gaat de Note 4 helemaal niet aan naar de batterij verwijdert te hebben
Soms start hij normaal op maar loopt snel vervolgens moet je de batterij eruit halen
of gelijk mmc_read failed melding bij aan doen

Odin flash wil ook niet dan de melding odin: flash read failure
icon

Beste antwoord door Hcblids 26 december 2016, 21:34

Probleem is niet opgelost is een hardware probleem mmc_read failed
Moerderbord van me Note 4 moet vervangen worden helaas heb ik net te horen gekregen

Bumpen, quoten sorry maar, dat is mij bedoeling helemaal niet
Mij kerst was wel leuk maar zonder toestel
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 3

Vaak gaat de Note 4 helemaal niet aan naar de batterij verwijdert te hebben
Soms start hij normaal op maar loopt snel vast vervolgens moet je de batterij eruit halen
of gelijk mmc_read failed melding bij aan doen

Odin flash wil ook niet dan de melding odin: flash read failure

Vandaag met geluk ging de Note 4 aan
Volume up/aan/uit/Home
Wipe data/factory reset
Wipe cache partition
Mount /system
uitgevoerd

Volume down/aan/uit /Home
Odin3 v3.12.3 gestart N910FXXS1DPK2_N910FPHN1DPI1_N910FXXU1DPJ1_PHN.tar OFFICIAL Samsung-ROM geflasht naar de Note 4
Added!!
Odin engine v(ID:3.1203)..
File analysis..
SetupConnection..
Initialzation..
Get PIT for mapping..
Firmware update start..
SingleDownload.
aboot.mbn
sbl1.mbn
sdi.mbn
tz.mbn
rpm.mbn
boot.img
modem.bin
NON-HLOS.bin
recovery.img
system.img.ext4
cache.img.ext4
hidden.img.ext4
RQT_CLOSE !!
RES OK !!
Remain Port .... 0
All threads completed. (succeed 1 / failed 0)
Removed!!
Pass! 03.11

Probleem lijkt nu opgelost
Hcblids,

Niet alleen is je topic bumpen niet toegestaan, ook onnodig quoten wordt simpelweg alles behalve gewaardeerd.

Voor iemand met meer dan 400 reacties op het forum had ik niet verwacht over de huisregels te moeten beginnen. Lea heeft dit topic al toegestuurd gekregen, maar tot grote verbazing van ons allemaal, doch lijkt verhinderd te zijn door een sociaal leven zo midden in deze kerst periode.

Op eerste en tweede kerstdag, van alle dagen uitgerekend, is ongeduld op reacties echt het minst effectief van allemaal. Als iemand iets kan betekenen, komt dit echt de komende dagen terug in een reactie.
Reputatie 3
Probleem is niet opgelost is een hardware probleem mmc_read failed
Moerderbord van me Note 4 moet vervangen worden helaas heb ik net te horen gekregen

Bumpen, quoten sorry maar, dat is mij bedoeling helemaal niet
Mij kerst was wel leuk maar zonder toestel
Dat is vrij ***.... Jammer dat je Kerst zo afloopt.

BTW, verander het antwoord even naar je eigen reactie. Dan kunnen anderen zien dat bij mmc_read failed het mogelijk een vervanging mobo gaat zijn.
Reputatie 7
Badge +9
Damn, dat is balen zeg 😞

MMC_READ FAILED betekent meestal een van twee dingen: Of een poging modificaties door te voeren in het systeem is mislukt, óf de Flash Storage(interne geheugen op het moederbord) is op z'n einde.

Deed je een poging om te rooten? Want deze error ontstaat namelijk nog wel eens als daar iets bij mis gaat. Ik vraag mij namelijk af waarom hij aangeeft "SYSTEM STATUS: Custom". Dat hoort niet bij een stock ROM.

Zo ja, in dat geval kun je nog proberen te flashen met de PIT file, die deelt de partities ook opnieuw in (vollediger wissen dan dat is er niet.)

Als dat niet het geval was, is het inderdaad tijd voor een nieuw moederbord.

Oh, hou er wel rekening mee dat het moederbord het duurste onderdeel is. Mocht je buiten de garantie zitten, ga dan maar uit van zo rond de 450 euro. 😞
Reputatie 3
@ShadowLea
Nee rooten nog nooit gedaan, het probleem begon met steeds vast lopen of werd heel traag, na verloop van tijd werd het erger
Hij liep vast, reageerde niet meer vervolgens de batterij eruit op de aan/uit drukken batterij erin en aan/uit knop, toestel ging aan werkt even en liep vast op een gegeven moment alleen mmc_read failed melding ook wilde het toestel op het laatste bijna helemaal niet meer aan

Ben ik met de Note 4 naar de winkel gegaan waar die vandaan kwam, naar 10x proberen ging het toestel aan met de melding mmc_read failed

Zat nog binnen de 2 jaar garantie zij hebben het toestel opgestuurd naar samsung hebben het moederbord en de batterij vervangen toestel terug gekregen en de note 4 werkt weer als van ouds toch nog goed afgelopen
Reputatie 7
Badge +20
Hey Hcblids,

Mooi dat het toestel door Samsung is opgelapt en dat alles weer helemaal goed werkt! 😃

Reageer