Beantwoord

Melding NFC tag type niet ondersteund

Ik krijg regelmatig NFC tag type niet ondersteund in mijn scherm.Hoe kom ik eraf?

Ik heb een Samsung 6 edge. Help!!!!
icon

Beste antwoord door ShadowLea 30 augustus 2015, 21:46

Het is gelukkig niet schadelijk. 🙂 In je bankpas, OVchipkaart en IDkaart zit een NFCchip. Als NFC in je telefoon aan staat, reageert deze op al die pasjes wanneer deze in de buurt komen

Je kunt het uitzetten in je instellingen onder Systeem instellingen > NFC en betaling > NFC. :)

Zie onderstaande screenshots.

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Door NFC uit te zetten onder Instellingen. :)

In je bankpas, OVchipkaart en IDkaart zit een NFCchip. Als NFC in je telefoon aan staat, reageert deze op al die pasjes wanneer deze in de buurt komen.
ooooo aha. Mijn ov chip kaart zit in het hoesje. Is dit schadelijk of hoe kom ik er van af of... wat moet ik doen?
ik bedoel ik kan het niet vinden bij mijn instellingen nfc uitzetten. Waar moet ik zoeken?
Reputatie 7
Badge +9
Het is gelukkig niet schadelijk. 🙂 In je bankpas, OVchipkaart en IDkaart zit een NFCchip. Als NFC in je telefoon aan staat, reageert deze op al die pasjes wanneer deze in de buurt komen

Je kunt het uitzetten in je instellingen onder Systeem instellingen > NFC en betaling > NFC. :)

Zie onderstaande screenshots.

tis allemaal gelukt tnx
Reputatie 7
Badge +20
Hey Joyzzzz,

Goed om te zien dat het met de hulp van ShadowLea gelukt is! :D

Mocht je nog verdere vragen hebben, laat het dan weten!
Ik ben blij met jullie. Maar ff wat anders. Ik heb heel veel last van spam. Ik heb al gekeken van welke app het eventueel af zou kunnen komen, maar kan niks vinden. Elke keer krijg ik een bericht en een site dat ik iets gewonnen heb en dat ik ian een of ander rad moet draaien. Het is zelfs lastig om deze spam weg te klikken, want ik moet alles afsluiten om van ze af te komem. Eg vervelednd.
wat kan ik doen?
Reputatie 7
Badge +9
Oh, dat is vervelend! 😞

Dat is meestal wel een app die dat veroorzaakt. Kun je eventueel een aantal screenshots maken van Instellingen > Applicatiebeheer > Gedownload? (Screenshot = Aan/uit toets+Home tegelijk ingedrukt houden).

(Screenshots uploaden kun je doen via de desktop versie van de site, of op een site als Photobucket of Imgur. Een dropbox folder kan ook.)

Je kan ook eventueel deze even laten scannen: https://play.google.com/store/apps/details?id=org.malwarebytes.antimalware
Ik ga dit proberen. Tnx
ships niets helpt. Wat nu?
Dank voor deze vraag en antwoord.

Sinds vanmorgen kreeg ik deze melding ook, omdat ik de ov-kaart voor een eerste keer in mijn hoesje had gestoken. Door deze vraag en antwoord ben ik weer snel af van onnodig gepiep 😉
Reputatie 7
Badge +15
@Joyzzzz,
O,jee we hebben jouw bericht helemaal over het hoofd gezien! Was het nog gelukt om hier vanaf te komen? Zou je anders eens een screenshot kunnen plaatsen?

@Marja1987
Wat fijn dat dit topic je van het gepiep af heeft geholpen! 😉
Hoi. Nog even een vraagje hierover. Ik kom met deze oplossing nog niet van het probleem af. Nfc wordt steeds automatisch aangezet. Heb 'm echt al paar keer uitgezet. Dan opeens begint ie weer te piepen en staat ie weer aan. Iemand ideeën? Probleem is sinds kort. Heb ook sinds kort mijn over chip en bankpas in mijn telefoon hoesje. Makkelijkst is die eruit halen maar vond het juist zo prettig!
Reputatie 7
Badge +9
Er zijn een aantal apps die NFC uit zichzelf aanzetten. De ING app is een mooi voorbeeld.

Start je toestel eens in veilige modus, gebeurt het dan nog?
Hoe doe ik dat? Ik zie die optie niet staan bij afsluiten/opnieuw opstarten . Heb een Samsung a3 2016. (Overigens heb ik geen bankieren apps op mijn toestel staan)
Trouwens even getest. Ook zonder de pasjes blijft hij dit doen
Reputatie 7
Badge +20
Hi Jampie.

Op deze pagina staat uitgelegd hoe je jouw toestel in veilige modus kan starten. Laat je ons weten of je dan dit probleem nog steeds ervaart?
Hartstikke bedankt 👍😉
Reputatie 2
Er komt Ov chip via je mobiel, is T-Mobile ook van plan om er aan mee te werken?
Reputatie 7
Badge +9
Hans125 schreef:

Er komt Ov chip via je mobiel, is T-Mobile ook van plan om er aan mee te werken?

Op dit moment niet. OV Chip Via Mobiel werkt alleen met NFC SIMkaarten. (Dus niet via de NFC chip in je toestel zelf.)

T-Mobile gebruikt geen NFC SIMkaarten.

Reageer