Beantwoord

Melding op Samsung S6: schermoverlay uitschakelen

  • 28 juli 2016
  • 34 reacties
  • 121555 Bekeken

Ik krijg op mijn Samsung s6 steeds de melding (schermoverlay uitschakelen) Kan iemand mij vertellen hoe ik die uit kan schakelen.
icon

Beste antwoord door lvanbreda 29 juli 2016, 17:10

Dit lost een groot gedeelte van het probleem op.
Het stond gepubliceerd in Computer Totaal.
Ik heb het kunnen oplossen door 'Clean master' te openen > klik rechtsonder op 'Me' > 'Settings' > schakel iSwipe uit onder iSwipe > 'iSwipe Settings' naar off.
Bekijk origineel

34 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hey Paultje,

Gaaf dat je jouw oplossing met ons deelt. Hier zullen vast veel andere Samsung gebruikers wat aan hebben! Thanks. 😉
Hallo allemaal. Ik heb een s5 met dezelfde probleem. Alles geprobeerd wat hierboven staat maar niks werkte. Tot dat ik in de applicatie DU speedbooster de functie DU swipe uitzette . Toen was alles weer normaal. Al eerder gelezen dat het een swipe dingetje is wat het probleem veroorzaakte.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Linda,

Bedankt voor het delen van jouw tip! 🙂 Zeker handig voor andere klanten die tegen dit probleem aanlopen!

Mocht je nog eens een tip hebben, deel 'm gerust op het forum! En je bent uiteraard ook van harte welkom om vragen te stellen als je die hebt. Fijne week verder!
Ik *heb moest er uiteraard staan­čśë
Hallo allemaal
ik had dit probleem ook met de camera van whattsapp als ik een foto wilden maken kreeg ik ook scherm overlay.. hierboven alles geprobeerd hielp allemaal niet.. nou heb ik whattsapp eraf gehaald en opnieuw geïnstalleerd en alles doet het.. ook kan ik weer foto's maken ermee in whattsapp.. dus dacht is nog een handige tip. Ik ben de Samsung galaxy s7. Hoop dat ik iemand ermee geholpen heb!
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Renald77,

Natuurlijk niet fijn dat je hier ook last van hebt gehad, maar wel goed om te horen dat je na opschonen geen last meer hebt! 🙂 Bedankt voor het delen van jouw oplossing, altijd handig voor andere klanten die tegen dit probleem aanlopen!

Heb je je trouwens al voorgesteld in het voorstel topic? :8 We vinden het leuk om je beter te leren kennen!
Ik heb deze melding inmiddels ook een paar keer gehad met de S7 Edge maar de melding kwam steeds nadat ik te actief prioriteitsmeldingen had aangezet voor net gedownloade appps. Na wat opschonen ervan geen last meer. Is mijn ervaring iig
Reputatie 6
Badge +17
Bedankt voor het delen van jouw oplossing rlsikosek12 en natuurlijk ook Eyeforyou! 🙂
Reputatie 3
Inderdaad eyeforyou,

Toen ik gebruik wilde maken van de app Houseparty gaf een Samsung Galaxy S6 dezelfde melding met schermoverlay uitschakelen. Het probleem zat hem toen ook in Facebook Messenger (er stond nog een bolletje met een gesprek op het scherm). Na dit bolletje te hebben verwijderd van het scherm was het probleem opgelost.
Bij ons lag het aan Facebook messenger. Het scherm waar je terecht komt ff messenger uitschakelen en toen was opgelost
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Joke,

Zou je eens de suggestie van Claudia kunnen proberen? Uit jouw reactie kon ik niet opmaken of je dit al had geprobeerd. Hiermee zou het wel moeten lukken! :)

Laat je weten of het geholpen heeft?
Als je naar instellingen gaat en naar en dan naar Applicatiebeheer. En dan klik je rechtsboven en dan klik je op Apps die boven op worden weergeven. San kom je in een lijst met Apps met groene vinkies zet deze uit. Klik dan rechtsboven en klik dan op systeem Apps weergeven. Dan kom je weer in een lijst met Apps en zet deze ook uit! Dan zou Di het gewoon moeten doen.
Beste Allemaal.
Heb alles gelezen en geprobeerd maar niets help krijg nog steeds de melding van whatts app dat de overlay aan staat kan geen toestemming geven dat hij in mijn contacten mag komen.
Had het programmaatje layout van instagram geinstalleerd, inmiddels er al weer afgehaald, maar nog steeds de melding ook na opnieuw opstarten . HELP
vr gr Joke:(
Graag gedaan! Naar dat ik alles had uitgeschakeld deed alles het weer. Echter kon ik geen screenshots meer maken. Ik kreeg dan de melding Systeem -UI is gestopt. Heb je dat probleem ook dan ga je gewoon weer naar applicatiebeheer en naar apps die bovenop worden weergeven en dat zet je systeem-ui aan.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Claudia g,

Bedankt voor het delen van deze tips! 😉
Ik kreeg steeds een melding schermoverlay uitschakelen.

Als je naar instellingen gaat dan naar Apps of Applicatiebeheer. Dan klik je rechtsboven, en dan klik je op apps de boven op worden wergeven. Dan kom je bij een lijst van al je apps met groene vinkjes. Schakel deze allemaal uit. En dan doet alles het weer.

Groetjes claudia
Wat tot nu toe allemaal als mogelijke oorzaak is opgenoemd in dit topic:
- Lux
- HD File Manager
- 'Secundaire schermen simuleren' onder ontwikkelaarsopties (deze moet je dan uitzetten)
- De optie iSwype in clean master (deze moet je dan uitzetten)
- Omni Swype

Als je android 6 hebt, kun je onder applicatie-instellingen alles uitzetten, daarna moet je wel opnieuw toestemming aan apps geven.
Bron.

Als alles faalt: de fabrieksreset
Reputatie 7
Badge +9
thanks, maar ik zou niet weten wat Lux is, in ieder geval heb ik geen Lux.
maar er is dus helemaal geen oplossing hiervoor?


De oorzaak is een app die je hebt geinstalleerd. Eentje die over je scherm heen zit, bijvoorbeeld een app om de helderheid of kleur aan te passen.

De oplossing is de desbetreffende app vinden en verwijderen of tijdelijk uitschakelen als je in dat menu moet zijn.
thanks, maar ik zou niet weten wat Lux is, in ieder geval heb ik geen Lux.
maar er is dus helemaal geen oplossing hiervoor?
Reputatie 7
Badge +9
Ik krijg die melding regelmatig, omdat ik LUX gebruik. Tijdelijk even LUX op Sleep zetten is voldoende.

Alle apps die over de helderheid gaan veroorzaken deze melding, waaronder ook alle 'night mode' en 'minder blauw licht' apps.
hai
ik heb hetzelfde probleem en heb ook de iswipe uitgezet, deze stond trouwens al op off... maar ik blijf de melding krijgen "Schermoverlay gedetecteerd, Als je deze instelling voor rechten wilt wijzigen, moet u eerst die scheroverlay uitschakelen via Instellingen > Apps ".
Ik heb alles gedaan maar niets werkt. Ik heb een samsung s6 edge. Hopelijk kan iemand mij helpen hiermee.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Hans,

Allereerst welkom op het forum!

Fijn dat het is opgelost bij jou! Bedankt voor het delen van jouw oplossing hier in dit topic 🙂 Erg handig voor andere klanten die op zoek zijn naar een oplossing voor dit probleem.

Laat je het weten als we iets voor je kunnen betekenen? We helpen je graag!
Deze boodschap verscheen ook bij mij op de nieuwe Samsung S6. Steeds meer apps hadden er last van. Steeds de telefoon gereset, maar vier keer resetten had ik er genoeg van. Probleem gemeld bij de klantenservice. Deze boden aan om de telefoon ter reparatie te nemen of om te ruilen voor een gereviseerd exemplaar.
Bij het leegmaken van de telefoon heb ik de app HD File Manager van Cheetah Mobile verwijderd. Tot mijn grote genoegen deed de telefoon nu wat hij moest doen. De weigerachtige apps vroegen wel om toestemming voor bijvoorbeeld bestanden. Deze gaf ik en vervolgens geen enkel probleem!
Dus kijken of er apps zijn met een verkennerfunctie of blockfunctie.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Esther,

Leuk dat je op het forum jouw oplossing deelt van dit probleem! 🙂 Hier help je anderen klanten weer mee die zoeken naar een oplossing. Dankjewel!
Ik had het probleem ook, maar het lag bij mij aan Omni Swipe. Die app heb ik geïnstalleerd staan en lijkt op I-Swipe. Mogelijk zijn er meer vergelijkbare apps en moeten deze dus uitgeschakeld staan.

Reageer