Beantwoord

Melding: TouchWiz-start is gestopt

• 1 maart 2013
  • 35 reacties
  • 41847 Bekeken

Mijn telefoon geeft continu het volgende bericht weer (voorafgaand aan een zwart scherm): TouchWiz-start is gestopt... De enige keuze die ik dan kan maken is: OK. Vervolgens verdwijnt dit bericht, maar binnen enkele seconde krijg ik dat zelfde bericht weer in mijn scherm. Ik heb mijn telefoon al een keer uitgeschakeld, de batterij verwijderd, sim-kaart eruit gehaald. Maar als mijn telefoon weer is opgestart, krijg ik opnieuw hetzelfde bericht...
icon

Beste antwoord door LexWendt 5 maart 2013, 09:56

Beste forummers,

Gisteren heb ik de laatste update 4.1.2 geïnstalleerd en vanmorgen kreeg ik de melding TouchWiz is gestopt en mijn telefoon deed verder niets meer. Na enig puzzelwerk kwam ik tot de volgende oplossing zonder fabrieksreset.

Ik kon wel bij instellingen komen waar ik ook doorheen kon scrollen zonder pop-up melding. Bij "Applicatiebeheer" bovenaan rechts naar "alles" vegen en daar staan alle app's die op je telefoon staan. Wat mij opviel was dat ik de sAgenda had bijgewerkt en die heb ik bij "Alles" dus uitgezet!

En hoppa!! Alles doet het weer zonder pop-up melding van de TouchWiz.

Hopelijk is dit de oplossing.

Groet,
LexWendt

Even een aanvulling: ik heb een Samsung Galaxy S2
Bekijk origineel

35 reacties

Reputatie 6
Beste LisetS,

Allereerst welkom op het forum :)

Ik ga in deze even uit van een Samsung android toestel, correct me if I'm wrong!
Heb je al eens geprobeerd de app data te wissen? (als je daar kunt komen).

“Settings > Applications > Manage Applications > app name > Clear data”.
Ik heb hetzelfde probleem telefoon doet het gewoon niet meer  . toutchscreen doet het gewoon niet meer
Ik heb sinds vandaag hetzelfde probleem kan niets meer doen. Alles geprobeerd! Ik heb sinds donderdag de nieuwe update geinstalleerd.. Komt het daardoor ? Wel toevallig dat er meerdere met dit probleem zit.
vaandaag kom ik er achter dat het optreed als ik een wizzard verplaatst naar het beginscherm. 

ik probeerde de maandaganda  te verplaatsen  naar het begin scherm daar zag ik nog net de melding komen dat er te weinig plaats was en vervolgens loopt de boel weer vast..

Iemand een idee hoe ik de verplaatsing van de wizzart ongedaan kan maken?

bij instellingen  startschermmodus  had ik in eerste instantie  Basis modus staan  daar ging het fout  waarschijnlijk ook met het verplaatsen van een wizard . vervolgens kies ik  eenvoudige modus en het lijkt weer te werken  tot ik per ongeluk  de agenda verplaats naar een beginscherm waar al een aantal icoontjes van apps  op stonden  en voila dar is de melding .
kortom ik heb nu op beide mogelijke modus istellingen voor het startscherm het zelfde probleem en kan de telefoon dus niet eer normaal gebruiken.
Reputatie 2
Beste forummers,

Gisteren heb ik de laatste update 4.1.2 geïnstalleerd en vanmorgen kreeg ik de melding TouchWiz is gestopt en mijn telefoon deed verder niets meer. Na enig puzzelwerk kwam ik tot de volgende oplossing zonder fabrieksreset.

Ik kon wel bij instellingen komen waar ik ook doorheen kon scrollen zonder pop-up melding. Bij "Applicatiebeheer" bovenaan rechts naar "alles" vegen en daar staan alle app's die op je telefoon staan. Wat mij opviel was dat ik de sAgenda had bijgewerkt en die heb ik bij "Alles" dus uitgezet!

En hoppa!! Alles doet het weer zonder pop-up melding van de TouchWiz.

Groet,
LexWendt

Even een aanvulling: ik heb een Samsung Galaxy S2
Reputatie 2
Beste LisetS,

Allereerst welkom op het forum :)

Ik ga in deze even uit van een Samsung android toestel, correct me if I'm wrong!
Heb je al eens geprobeerd de app data te wissen? (als je daar kunt komen).

“Settings > Applications > Manage Applications > app name > Clear data”.

Zie mijn reactie nr. 6

Wellcht de oplossing..

Groet,
LexWendt
ik heb de update ook gedaan maar niks hieronder helpt bij mijn S2

wat een K*t update is dit hier word je super boos van je kan niet eens meer opnemen of reageren op een app 
nu ligt mijn bedrijf telefonisch plat

Bedankt samsung!!!!!!!

ieamand nog een andere oplossing want wil geen van mijn gegeevens kwijt raken.
Beste mensen,

Ik vond onderstaande discussie op Samsungworld.nl
Dit werkt tot nu toe voor mij:
Beste Doreth,

Wij raden je aan om via PC Kies een Back-up van jouw Galaxy S2 te maken en vervolgens een Factory reset uit te voeren.

Paul

comment.edit.your.comment           

Publiceren
0  0 Door Steven | 6-mrt-2013 , 22:43:32
Wat een waardeloos advies! Paul dien je snel je ontslag in?

Ik had hetzelfde en bij mij werkte de volgende workarounds:

Je kunt via het schuifmenu van boven naar beneden, buj instellingen komen.

Ga naar apps beheren. Dan naar Touchwiz start en dan moet je de gegevens even verwijderen.

of

Bij instellingen. Dan ga je naar schermmodus. Daar zet je de modus van eenvoudig naar basis. Toen waren bij mij de problemen voorbij. je moet wel je schermen weer opnieuw indelen.

Kunnen jullie deze Bug snel oplossen! Slecht getest!

Groeten,

Steven
Ook hetzelfde probleem hier vastlopen met de foutmelding met TouchWiz-start is gestopt enkele dagen na de update van 11 03 2013 op de gallaxy s2.

oplossing bij mij:
via instellingen / applicatiebeheer / alles
 de S planner en de S planner Widget uit gezet.

daarna via appvoorkeuren opnieuw instellen alles weer ingeschakeld.

resultaat: app s planner niet meer op opstartscherm en probleem verholpen.

in welke van de twee de S planner of de widget het probleem nu zit weet ik niet maar kan alles incl agenda weer gebruiken.

fabrieksinstelling reset is dus niet nodig!!  barslecht advies weer. lijkt Apple wel. 
Ook hetzelfde probleem hier vastlopen met de foutmelding met TouchWiz-start is gestopt enkele dagen na de update van 11 03 2013 op de gallaxy s2.

oplossing bij mij:

in welke van de twee de S planner of de widget het probleem nu zit weet ik niet maar kan alles incl agenda weer gebruiken.
Nou fijn hoor zo'n update.........!!!!!! zakelijk 1 dag zonder bruikbare telefoon.
Gelukkig zijn er nog forumleden die goed advies kunnen geven.   dank dank dank.....duizend maal dank.

Het werkt weer ik heb nu alleen kleine streepjes over mijn scherm (dunne zwarte lijntjes) maar er is mee te leven.
Reputatie 5
Wat vervelend dat er zoveel problemen zijn met TouchWiz na de Samsung update 4.1.2 maar wat goed om te lezen dat de aangedragen oplossingen lijken te werken! :D

Dank voor het delen van jullie oplossingen @FredCo en @LexWendt!
Bedankt voor de oplossingen!!!
Inderdaad slecht advies, tjee hij mag zeker per direct zn ontslag indienen.

Blij toe dat de aangegeven oplossing werkt!
Dank aan @FredCo en @LexWendt!
ik heb vanochtend een software update uitgevoerd en krijg nu ook steeds de melding TouchWiz-start is gestopt. Ik krijg wel whatsappjes en meldingen binnen en kan hier ook op reageren maar verder kan ik helemaal niks. ik kan ook niet in instellingen komen. Ben net in de tmobile winkel geweest maar daar kunnen ze ook niks doen, ik ben igg niet de enige aldus een medewerker. Ik sta op het punt om alles dan maar te resetten naar fabrieksinstellingen maar weet ook niet hoe dat te doen. Please help!!
hij doet t weer!!!

oplossing bij mij:

fabrieksinstelling reset is dus niet nodig!! barslecht advies weer. lijkt Apple wel.

SUPER BEDANKT!! Ik kan mn telefoon weer fatsoenlijk gebruiken!! Gr. Daphne
Superbedankt voor de handige info!
Gister heb ik de nieuwste update gedownload en ben vervolgens een dag bezig geweest om alles weer goed te krijgen (wizzardtouchprobleem). Terug naar fabr.inst. en alle apps weg. Wat een ontzettend tijdverlies. Jammer dat het niet goed doorgetest is.
Reputatie 5
Beste forummers...

Gisteren heb ik de laatste update 4.1.2 geïnstalleerd en vanmorgen kreeg ik de melding TouchWiz is gestopt en mijn telefoon deed verder niets meer.
Na enig puzzelwerk kwam ik tot de volgende oplossing zonder fabrieksreset..

Ik kon wel bij instellingen komen waar ik ook doorheen kon scrollen zonder popup melding.
Bij "Applicatiebeheer" bovenaan rechts naar "alles" vegen en daar staan alle app's die op je telefoon staan.
Wat mij opviel was dat ik de sAgenda had bijgewerkt en die heb ik bij "Alles" dus uitgezet.!!

En hoppa!! Alles doet het weer zonder popup melding van de TouchWiz.

Groet,
LexWendt

Even een aanvulling... ik heb een Samsung Galaxy S2

Bedankt voor het delen van jouw oplossing! Eergisteren heb ik iemand met hetzelfde probleem op dit topic gewezen en jouw oplossing heeft geholpen. 🆒
Hier ook problemen met een S2 nadat de update is geinstalleerd.
Ik kom alleen met geen enkele mogelijkheid bij de instellingen, zodra ik ook maar iets probeer komt de foutmelding weer tevoorschijn.
Kom telkens weer uit op het startscherm.

Heeft iemand daar misschien een oplossing voor ?
Hier ook problemen met een S2 nadat de update is geinstalleerd.Ik kom alleen met geen enkele mogelijkheid bij de instellingen, zodra ik ook maar iets probeer komt de foutmelding weer tevoorschijn.Kom telkens weer uit op het startscherm.Heeft iemand daar misschien een oplossing voor ?
Inmiddels probleem opgelost door startschermmodus om te zetten naar eenvoudige modus.
Nu maar hopen dat ze snel met een fatsoenlijke update komen.

Thankx iedereen voor het meedenken.

oplossing bij mij:

Heeeeeeeeeeeeel erg bedankt!!!
Hij doet het weer!
Beste Forumleden:
Galaxy SII heeft een paar dagen geleden een nieuwe update gehad. Nadat ik met jullie hulp (dank!) de Touchwiz uitgeschakeld heb zit ik nu met het probleem dat de synchronisatie van contacten, mail, taken etc goed loopt tussen Outlook maar NIET de agenda. De nieuwe widget van de agenda blijft maar laden en als we synchronisren geeft hij aan dat het wachtwoord niet juist is. Dat is hetzelfde als bij de andere outlookonderdelen. De systeembeheerder van ons heeft er naar gekeken en adviseerde me het forum om hulp te vragen.
Dus: wie heeft hulp.
Ik baal er achteraf van dat ik de update van android heb geinstalleerd. Niets waar ik echt om gevraagd heb en veel gedoe....

Niek CC:o

Reputatie 5
@NiekCC Welkom op het T-Mobile forum!

Wat vervelend dat je problemen met de synchronisatie van je e-mail hebt.
Heb je Outlook al eens opnieuw aan je toestel gekoppeld? Wat heb je allemaal al geprobeerd?
@NiekCC Welkom op het T-Mobile forum!

Wat vervelend dat je problemen met de synchronisatie van je e-mail hebt.
Heb je Outlook al eens opnieuw aan je toestel gekoppeld? Wat heb je allemaal al geprobeerd?

Heb ik gedaan.
De ochtend erna deed hij het weer. Touchwiz had geen probleem en nu vandaag (ik denk door een update van o.a. samsung push) is het weer helemaal mis.
steeds weer de melding touchwiz is gestopt. Kortom ik begtin mijn irriatiegrens (en ik ben een rustig mens) te bereiken.
Niek CC

Reageer