Beantwoord

Melding: TouchWiz-start is gestopt

• 1 maart 2013
  • 35 reacties
  • 41899 Bekeken

Toon eerste reactie

35 reacties

Reputatie 5
@NiekCC heb je alle voor geïnstalleerde applicaties ingeschakeld via het applicatie menu? Ik kom een aantal klachten tegen waarbij dit het probleem heeft opgelost.
Beste forummers...

Gisteren heb ik de laatste update 4.1.2 geïnstalleerd en vanmorgen kreeg ik de melding TouchWiz is gestopt en mijn telefoon deed verder niets meer.
Na enig puzzelwerk kwam ik tot de volgende oplossing zonder fabrieksreset..

Ik kon wel bij instellingen komen waar ik ook doorheen kon scrollen zonder popup melding.
Bij "Applicatiebeheer" bovenaan rechts naar "alles" vegen en daar staan alle app's die op je telefoon staan.
Wat mij opviel was dat ik de sAgenda had bijgewerkt en die heb ik bij "Alles" dus uitgezet.!!

En hoppa!! Alles doet het weer zonder popup melding van de TouchWiz.

Hopelijk is dit de oplossing.

Groet,
LexWendt

Even een aanvulling... ik heb een Samsung Galaxy S2

Beste Lex,
ik zou je wel kunnen zoenen.
Ik heb(had dankzij jou) hetzelfde probleem, naar Tmobile geweest maar konden niks doen als opsturen en dan terugzetten naar fabrieksinstellingen.
Heb de foon maar weer meegenomen om eerst eens op internet te surfen, en geklukkig kwam ik jou bericht tegen.
En nu doet mijn foon het weer.
Thnx voor het delen van je tip.

Groetjes Miranda.
SUPER BEDANKT!! Ik kan mn telefoon weer fatsoenlijk gebruiken!! Gr. Daphne
Ook hetzelfde probleem hier vastlopen met de foutmelding met TouchWiz-start is gestopt enkele dagen na de update van 11 03 2013 op de gallaxy s2.

oplossing bij mij:
via instellingen / applicatiebeheer / alles
de S planner en de S planner Widget uit gezet.

daarna via appvoorkeuren opnieuw instellen alles weer ingeschakeld.

resultaat: app s planner niet meer op opstartscherm en probleem verholpen.

in welke van de twee de S planner of de widget het probleem nu zit weet ik niet maar kan alles incl agenda weer gebruiken.

fabrieksinstelling reset is dus niet nodig!! barslecht advies weer. lijkt Apple wel.

DANK JE WEL, HET WERKT WEER.

Ik ben vervolgens via dezelfde weg terug gegaan en heb beide applicaties weer aangezet en weer op het scherm teruggeplaatst. Hij doet het weer. Ik kan mijn agenda weer gebruiken...
@ dency

Ik had ook het probleem om bij de instellingen te komen. Ik vermoed dat jij het ook probeerde om dit via de gewone 'knop'op je S2 (linksonder) daar te komen. Waarschijnlijk gebruik je dus de 'verkeerde' manier om bij de 'instellingen' te komen. Dit kan namelijk op meer dan één manier, ben ik zojuist achtergekomen:

Je kunt namelijk ook, door van boven naar beneden te vegen (net nadat je op 'ok' hebt gedrukt) ...dus vegen zoals je ook zou doen als je bijvoorbeeld wifi aan- of wilt uitzetten, bij de instellingen komen.

Als je dan van boven naar beneden veegt, zie je helemaal bovenaan rechts een blauw tandwiel-icoontje. Raak dit tandwiel icoontje aan en je kunt ook op deze manier bij de instellingen komen.

Succes.
Gr. Koen
Badge +3
@Koen19801980

Dank je wel Koen voor je toevoeging. 🙂 Dit soort tips zijn handig en van harte welkom!
Fijn dat dit forum er is, dankzij onderstaande hulp doet mijn telefoon het weer gewoon.

Echter: ik heb de apps S Planner en S planner Widget uitgezet (niet gewist), en nu komen die apps helemaal niet voor! Ik kan ze dus niet weer aanzetten. Heeft iemand anders dat gehad, en zo ja hoe krijg ik ze weer boven water?

Hopelijk zijn ze niet echt gewist, dan ben ik nog mn agendainfo kwijt :(

"Ook hetzelfde probleem hier vastlopen met de foutmelding met TouchWiz-start is gestopt enkele dagen na de update van 11 03 2013 op de gallaxy s2.

oplossing bij mij:
via instellingen / applicatiebeheer / alles
de S planner en de S planner Widget uit gezet.

daarna via appvoorkeuren opnieuw instellen alles weer ingeschakeld.

resultaat: app s planner niet meer op opstartscherm en probleem verholpen.

in welke van de twee de S planner of de widget het probleem nu zit weet ik niet maar kan alles incl agenda weer gebruiken.

fabrieksinstelling reset is dus niet nodig!! barslecht advies weer. lijkt Apple wel.

DANK JE WEL, HET WERKT WEER.

Ik ben vervolgens via dezelfde weg terug gegaan en heb beide applicaties weer aangezet en weer op het scherm teruggeplaatst. Hij doet het weer. Ik kan mijn agenda weer gebruiken..."
ook probleem gehad, maar dankzij dit forum opgelost. thanks. 
Reputatie 2
Zojuist op mijn Galaxy S4 de update gedaan naar Lollipop en nu het probleem dat ik geen enkele widget of applicatie meer kan verplaatsen. Ik krijg meteen de melding Touchwiz-start gestopt. Als ik dan op de knop OK druk dan kom ik of in mijn Facebook of ik krijg een zwart scherm. Beiden krijg ik pas weg als ik op de Home-knop druk. Widgets kan ik helemaal niet meer gebruiken, dus ook niet mijn agenda (S Planner), laat staan verplaatsen. Apps kan ik nog wel gebruiken, maar dus niet verplaatsen.
Oplossingen hier aangedragen hebben (nog) niet geholpen. Maar dat ligt misschien aan de update.

Update: Verder gezocht op internet en het volgende heeft bij mij geholpen:
http://www.galaxyclub.nl/2015/04/samsung-galaxy-s4-sms-touchwiz-gestopt-toetsenbord-probleem-na-android-lollipop-update/#apps-touchwiz-gestopt
Reputatie 6
Badge +16
@Hiddeman

Welkom op het forum!

Goed om te horen dat je inmiddels een oplossing hebt gevonden. Ik wil je bedanken voor het delen van je oplossing. 😉
Het probleem is opgelost met behulp van een paar geweldige verkopers van de PhoneHouse.
Het "Launche" programma van Samsung is sowieso altijd al een probleem.

Zeer simpele oplossing het installeren via de van de app "ADW.Launcher".
Na 1 keer op de HOME knop te hebben gedrukt en dan aangegeven te hebben dat ADW.Launcher de voorkeurs-app is, heb ik geen problemen meer gehad en kan ik ook gewoon alles weer instellen zoals ik het wil.

Mensen bedankt voor het meedenken.

Reageer