Beantwoord

Meldingen onzichtbaar in vergrendelscherm android

• 28 april 2016
  • 4 reacties
  • 20328 Bekeken

Sinds de update vanochtend heb ik Android 5.1.1. op mijn Galaxy S5 mini. Werkt goed zo lijkt het , maar er is 1 rariteit. Tot nu toe kon ik direct als ik op de grote zwarte knop onder drukte zien of er whatsapps, sms etc waren, maar nu niet meer. In de linkerbovenhoek waar die meldingen staan, staat nu T-Mobile NL. Nu ben ik dus verplicht te ontgrendelen voordat ik kan zien of er berichten zijn. Waar ik voorheen dat dus direct en zonder code kon zien en de telefoon wegleggen als er niets was.

Dit vind ik toch best vervelend en de vraag is hoe krijg ik het oude terug? Ik hoef niet te weten op welk netwerk ik zit, ik wil gewoon zien of er meldingen zijn!
icon

Beste antwoord door KoenM 28 april 2016, 15:19

Hoi AssVeka,

Dit is inderdaad een andere werkwijze dan voorheen. Geen paniek, het went :)

Je kunt de notificaties aanzetten in het menu 'Geluiden en meldingen'.

Ga in de Instellingen onder het kopje Apparaat naar de optie Geluiden en meldingen. Scroll helemaal naar beneden, tot je onder het kopje Melding kunt kiezen voor Tijdens vergrendeling. Als je hierop tikt, krijg je drie opties. Kies je voor Alle inhoud weergeven, dan kun je gewoon weer je berichten lezen op het vergrendelscherm.

Laat even weten of het gelukt is!
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Hoi AssVeka,

Dit is inderdaad een andere werkwijze dan voorheen. Geen paniek, het went :)

Je kunt de notificaties aanzetten in het menu 'Geluiden en meldingen'.

Ga in de Instellingen onder het kopje Apparaat naar de optie Geluiden en meldingen. Scroll helemaal naar beneden, tot je onder het kopje Melding kunt kiezen voor Tijdens vergrendeling. Als je hierop tikt, krijg je drie opties. Kies je voor Alle inhoud weergeven, dan kun je gewoon weer je berichten lezen op het vergrendelscherm.

Laat even weten of het gelukt is!
Niet helemaal wat ik bedoel. Ik kan m inderdaad op alle meldingen zetten of op inhoud verbergen. Dan komt er wel een balk met de melding dat er een app is, maar niet de hele tekst.

Echter wat ik bedoelde was het kleine symbooltje linksboven van twitter, whatssapp of sms. Een icoontje dat nu bedekt wordt door T-Mobile NL . Je zag alleen dat icoontje, niet hoeveel berichten er waren of de volle tekst er van. Dat is dus nu weg omdat daar de netwerkmelding gekomen is en laten we eerlijk zijn: wie zit er nu op te wachten om dat te zien?
Reputatie 6
Ohhhh ok, ik snap je.

In vergendelscherm zie ik inderdaad ook 'T-Mobile NL' staan. Wanneer ik een appje krijg, blijft dit inderdaad staan. Dan komt er een notificatiebalk waarin staat wat voor bericht en van wie. Het is niet anders, zoals ik al zei; het went.

T-Mobile kan er overigens niks aan doen, is puur vanuit Android.
Dank voor de uitleg. Het zal wel wennen inderdaad.

Reageer