Beantwoord

Menuknoppen gaan aan terwijl ik ze niet aanraak.


Ik heb sinds 2 maanden mijn S5. Ik ben hier heel zuinig op, omdat het een hele dure telefoon is. Pasgeleden fietste ik in de regen. Ik heb toen mijn telefoon gebruikt. Ze garandeerde mij bij T-mobile dat ik met deze telefoon gewoon in de regen kon fietsen, maar toen ik thuis was werkten er een aantal functies niet meer:

- De beide menuknoppen onder aan het scherm gaan aan terwijl ik er niet op druk.
- Als ik gebeld wordt hoor ik de andere persoon wel, maar zij mij niet.

Moet ik met dit probleem bij Samsung zijn of bij T-mobile. En indien hij gerepareerd moet worden. Voor wie zijn de kosten dan. Ik heb nog meer dan 1.5 jaar garantie bij Samsung?
icon

Beste antwoord door leroy98ecker 9 augustus 2015, 12:53

Goedemiddag @Steegieee

Welkom op de T-Mobile Community! :)

Dat is erg vervelend! :(

Wat je kan doen is het volgende.
1. Sluit je telefoon af.
2. Houd de aan/uit knop + home knop + volume omhoog ingedrukt totdat je een scherm ziet met ''Recovery Booting''.
3. Ga naar onder d.m.v. volume - knop naar ''Wipe cache partition'' > Bevestig met de aan/uit knop.
4. Bevestig vervolgens Reboot now.

Werken de 2 functies dan wel weer?
Zo niet, dan gaan we over tot een hard-reset.

Maak eerst een Back-Up.
Dat doe je als volgt.
Download Samsung Smart Switch.
Windows
OSX
Maak vervolgens een Back-Up.

Om de hard-reset uit te voeren doe je het volgende.
1. Sluit je telefoon af.
2. Houd de aan/uit knop + home knop + volume omhoog ingedrukt totdat je een scherm ziet met ''Recovery Booting''.
3. Ga naar onder d.m.v. volume - knop naar ''Wipe data/factory reset'' > Bevestig met de aan/uit knop.
4. Ga naar ''yes -- delete all user data'' > bevestig.
5. Bevestig vervolgens Reboot now.
6. Je telefoon is helemaal gereset, zet nu de Back-Up terug.

Werken de microfoon en de aanraaktoetsen weer?

Zo niet, dan wordt het hopelijk een garantie geval. Aangezien waterschade vaak niet onder de garantie valt.
Wat je kan doen is langs een Samsung Service Center gaan.
Hier wordt je telefoon nagekeken door een Samsung erkende reparateur.

Laat je weten of het geholpen heeft? :)

Groetjes,
Leroy

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi Steegieee,

Wat zonde van je toestel! :S

Met antwoorden als die van Leroy hoeven wij eigenlijk niets meer te vertellen! Completer had ik het zelf niet kunnen doen. 😉

Het enige dat ik nog kan aangeven is dat wanneer je vragen hebt of als er onduidelijkheden zijn dat je dit nog kunt laten weten. We zullen dit dan voor je oppakken!
Reputatie 6
Badge +13
Goedemiddag @Steegieee

Welkom op de T-Mobile Community! :)

Dat is erg vervelend! :(

Wat je kan doen is het volgende.
1. Sluit je telefoon af.
2. Houd de aan/uit knop + home knop + volume omhoog ingedrukt totdat je een scherm ziet met ''Recovery Booting''.
3. Ga naar onder d.m.v. volume - knop naar ''Wipe cache partition'' > Bevestig met de aan/uit knop.
4. Bevestig vervolgens Reboot now.

Werken de 2 functies dan wel weer?
Zo niet, dan gaan we over tot een hard-reset.

Maak eerst een Back-Up.
Dat doe je als volgt.
Download Samsung Smart Switch.
Windows
OSX
Maak vervolgens een Back-Up.

Om de hard-reset uit te voeren doe je het volgende.
1. Sluit je telefoon af.
2. Houd de aan/uit knop + home knop + volume omhoog ingedrukt totdat je een scherm ziet met ''Recovery Booting''.
3. Ga naar onder d.m.v. volume - knop naar ''Wipe data/factory reset'' > Bevestig met de aan/uit knop.
4. Ga naar ''yes -- delete all user data'' > bevestig.
5. Bevestig vervolgens Reboot now.
6. Je telefoon is helemaal gereset, zet nu de Back-Up terug.

Werken de microfoon en de aanraaktoetsen weer?

Zo niet, dan wordt het hopelijk een garantie geval. Aangezien waterschade vaak niet onder de garantie valt.
Wat je kan doen is langs een Samsung Service Center gaan.
Hier wordt je telefoon nagekeken door een Samsung erkende reparateur.

Laat je weten of het geholpen heeft? :)

Groetjes,
Leroy

Reageer