Beantwoord

Microfoon Note kapot.

Reputatie 1
  • Verbannen gebruiker
  • 1083 reacties
Sinds gisteren lijkt de microfoon van mijn Samsung Note kapot te zijn, die waar je in praat als je belt zeg maar....... Het toestel is iets meer dan een jaar oud, zou dit dan onder de garantie vallen? Toevallig nog meer mensen die van dit probleem last hebben (gehad)?
icon

Beste antwoord door Kaassausje 9 augustus 2013, 14:40

Ik denk dat ik daar voorbij ben gescrolld zonder het te noemen hahaha. Heb 'm inderdaad langs zien komen gister.
Achja, foutje moet kunnen ;)

Wat WCDMA is kun je hier lezen als je wilt, al geeft het geen duidelijk antwoord.
Volgens mij is WCDMA hetgeen wat 3G zou moeten ondersteunen. Door de telefoon op 'alleen gsm' te zetten zou je niet meer over 3G kunnen internetten, maar enkel over wi-fi of het o-zo-trage 2G.

Je zou kunnen overwegen om de optie uit te zetten dat de telefoon automatisch updates binnenhaalt over de wi-fi.
Je kan trouwens ook eventueel nog even proberen de cache van de telefoon te legen, het gebeurt nog wel eens dat bestanden van voor de update in de cache blijven staan en gaan conflicteren.

Voor het geval je niet weet waar je dit vindt, even je telefoon uitzetten en naar het menu met fabrieksreset etc. gaan, daar zou het bij moeten staan.
En voor het geval je graag een stappenplan hebt, zie deze pagina. 🙂

Bekijk origineel

7 reacties

Heb je de laatste software op de telefoon staan?
Is de jack-ingang toevallig vies? Of nat geweest? (De ingang voor de oordopjes dus)

Grote kans dat het namelijk inderdaad gewoon een defecte microfoon is (bijvoorbeeld dus door waterschade, 1 druppel in de jack-ingang schijnt al genoeg te zijn)
Beetje rondgegoogled, er zijn wel een aantal mensen die er problemen mee hebben ondervonden.

Verders, als je zelf gebeld wordt, ondervind je dan dezelde problemen als wanneer je zelf belt?
Als je, wanneer je zelf gebeld wordt, wel verstaanbaar bent is het mogelijk een kwestie van even de batterij eruit trekken wanneer de telefoon nog aan staat. (Althans, dit was voor iemand de oplossing.)
Reputatie 1
@Kaassausje: Bedankt voor je reactie! Heb net zelf ook even zitten Googelen en kwam dit tegen:

http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-note/35551-help-mijn-microfoon-werkt-opeens-niet-meer.html

Tip van de "alleen GSM" stand ingevoerd en hij deed het gelukkig meteen weer, pfffff........ (ben altijd super zuinig op dat ding)

Waarschijnlijk heeft ie van de week inderdaad via WIFI, wat ik zelden gebruik, update's van alles en nog wat binnen gehaald.

Maar wat die WCDMA stand nu is?

Thanks!
Ik denk dat ik daar voorbij ben gescrolld zonder het te noemen hahaha. Heb 'm inderdaad langs zien komen gister.
Achja, foutje moet kunnen ;)

Wat WCDMA is kun je hier lezen als je wilt, al geeft het geen duidelijk antwoord.
Volgens mij is WCDMA hetgeen wat 3G zou moeten ondersteunen. Door de telefoon op 'alleen gsm' te zetten zou je niet meer over 3G kunnen internetten, maar enkel over wi-fi of het o-zo-trage 2G.

Je zou kunnen overwegen om de optie uit te zetten dat de telefoon automatisch updates binnenhaalt over de wi-fi.
Je kan trouwens ook eventueel nog even proberen de cache van de telefoon te legen, het gebeurt nog wel eens dat bestanden van voor de update in de cache blijven staan en gaan conflicteren.

Voor het geval je niet weet waar je dit vindt, even je telefoon uitzetten en naar het menu met fabrieksreset etc. gaan, daar zou het bij moeten staan.
En voor het geval je graag een stappenplan hebt, zie deze pagina. 🙂
Reputatie 4
@ Dwieb

Goed om te horen dat de microfoon het weer doet. WCDMA staat voor 3G. Wanneer je kiest voor 'Alleen GSM' dan zal je toestel dus alleen verbinding maken met met mobiele 2G netwerk. Qua mobiel internet zal je dan dus wel een duidelijke vertraging kunnen merken..
Reputatie 1
Zal voor de volledigheid nog even de volledige oplossing posten, dan hebben anderen er in de toekomst misschien ook nog wat aan.

Het heeft inderdaad te maken met een software update en zoals Kaasssausje hierboven al zegt , je moet hierna het cachegeheugen wissen omdat de bestanden anders (schijnbaar) gaan conflicteren. Eerst had ik de GSM/WCDMA stand op "alleen GSM" gezet en dat leek te werken, maar hierdoor werd wel (inderdaad!) het 3G netwerk uitgeschakeld. Vervolgens bovenstaande gedaan en de GSM/WCDMA stand weer ingeschakeld en microfoon werkt weer perfect.

Probleem opgelost, nogmaals bedankt!
Serieus? Dus het enige probleem was in feite het vergeten te legen van de cache?

Mja, ik had zelf na het updaten van mijn S2 een tijd terug ook een probleem, hij onthield sommige settings niet, na wat googlen vond ik de tip om de cache te legen en dat loste het op. 😃
Reputatie 1
Dit zijn echt van die "weetjes", welk normaal mens gaat er anders een verband leggen met het cachegeheugen? Wie weet hoeveel mensen hun telefoon opsturen voor reparatie terwijl er dus eigenlijk weinig of niets aan de hand is......... 

Reageer