Vraag

Microfoon werkt alleen met luidspreker aan

Geachte meneer/mevrouw,

Wanneer ik gebeld wordt of zelf iemand bel dan kan de ander persoon mij heel slecht of niet verstaan indien ik normaal bel. Alleen wanneer ik mijn luidspreker aanzet kan die andere persoon mij verstaan. Ik heb een samsung galaxy s4.
Waar kan dit aan liggen? Heeft het zin om de telefoon ter reparatie weg te brengen?

Met vriendelijke groet,

Tim

1 reactie

Beste Tim1991,

Ik heb precies het zelfde probleem gehad met mijn S4,
je kan de volgende dingen proberen.
1. Voorzichtig met een dun pinnetje (naald of iets dergelijks) het microfoon gaatje schoon/vrij maken van stof of andere viezigheid.

Het is namelijk zo, zodra jij hem op luidspreker zet wordt de microfoon versterkt, dit zodat je er handfree (dus ook mee vanaf een kleine afstand mee kan bellen) maar mocht er stof of viezigheid in zitten bent u slecht te verstaan tenzij u hem versterkt (en dus op luidspreker moet zetten)

2. Zorg ervoor dat u het laatste software (update) op uw telefoon heeft staan.
(Het kan namelijk ook een softwarefout zijn)

3. Mochten die 2 bovenste punten niets geholpen hebben dan adviseer ik u nog als allerlaatste om een backup te maken van al uw bestanden op de telefoon, en hem vervolgens te resetten naar fabrieks instel.

(Dit kunt u doen via de instellingen in de telefoon, maar als u wat meer ervaren bent in telefoon's/software kunt u hem ook volledig resetten door de volume knop 'omhoog' en de 'home' knop en de 'aan/uit' knop alle 3 tegelijkertijd ingedrukt te houden zodra u het samsung opstart logo ziet laat u de 'aan/uit' knop los en de volume knop en home knop ingedrukt totdat u een klein menutje tevoorschijn ziet komen.
u kunt door dit menu heen scrollen door de volume knoppennte gebruiken, en een optie te selecteren door de aan/uit knop te bedienen.
Er staat dan een optie 'swipe cache' en 'reset factory setting' die selecteer je beide en je telefoon is weer zoals de eerste dag dat jij hem uit de winkel hebt gekocht.)

Succes!

Met vriendelijke groet,

Dave

Reageer