Beantwoord

Mijn email gebruik alle mb’s

Sinds paar maanden heb ik ook emailadres van mijn werk op mijn samsung edge 6.
Nu sinds 2 maanden ben ik na 1 week al door mijn 2gb data. Volgens gebruikoverzicht gaat
dit op aan mijn email. Voorheen kwam ik makkelijk uit met data.
Heeft dit met bepaalde instellingen te maken??
icon

Beste antwoord door Folkert 14 oktober 2018, 20:30

Hoi Bikkel,

Begin met de synchronisatie frequentie te verlagen. Gebruik in elk geval geen automatisch (push).

Kijk verder of je niet automatisch bijlagen download o.i.d.

Groeten, Folkert

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Hoi Bikkel,

Begin met de synchronisatie frequentie te verlagen. Gebruik in elk geval geen automatisch (push).

Kijk verder of je niet automatisch bijlagen download o.i.d.

Groeten, Folkert
Reputatie 3
bikkel2007 schreef:

... ben ik na 1 week al door mijn 2gb data. Volgens gebruikoverzicht gaat
dit op aan mijn email ...

Wat voor gebruiksoverzicht is dat? Lijkt mij onmogelijk: 2Gb aan e-mail in 1 week! Zelfs met hele dikke bijlagen (veel mailservers accepteren geen bijlagen groter dan 10Mb) gaat je dat nauwelijks lukken. Al doe je dat in een frequentie van 1x per minuut 24/7 in die week ...

Ik denk dat er ander gebruik dan e-mail zorgt voor 2Gb dataverkeer in 1 week tijd.
Als ik bij mijn mobiele gegevens gebruik kijk zit dit echt in de mail. verbruik van 7 oktober tot nu 1.8 gb
Reputatie 7
Badge +17
En dit is de enige mailbox die je gebruikt met je mail programma? Heb je de synchronisatie frequentie al verlaagd? B.v. naar 15 minuten, in elk geval niet Automatisch (Push)
Reputatie 7
Badge +9
2GB voor mail is niet vreemd als het werk mail is. In sommige functies en beroepen kom je echt om in de mail, en vooral als je ook nog eens een afdelings-email hebt.

Zo stuurt een P&O-er regelmatig PDF's heen en weer, en dat is 5-7MB per stuk. Met 50 per dag zit je in een week al over de 1.2GB. En dan komt de overige mail er nog bij.

En je wil mijn werk inbox echt niet zien. 5GB per week is normaal als je ook nog eens te maken hebt met drukwerk, handleidingen en instructiemails.

• Verlaag de sync frequenties.
  • Zet het automatisch downloaden van bijlagen en afbeeldingen uit
  • Verlaag de te synchroniseren tijd. (3 dagen ipv 'alles', bijvoorbeeld).

Reageer