Beantwoord

Mijn Samsung Galaxy S5 start vaak opnieuw op

• 8 mei 2016
  • 5 reacties
  • 5487 Bekeken

Hallo,

Ik heb nu 1,5 jaar de samsung galaxy S5. Toen ik ongeveer een half jaar mijn telefoon had begon hij als ik hem iets te ruw op bed liet vallen opnieuw op te starten, heel vervelend maar toen viel het nog mee. Tegenwoordig hoef ik er maar mee te schudden of net iets te hard op tafel neer te leggen en hij start zichzelf opnieuw op. Dit begint heel vervelend te worden... Kennen mensen dit probleem? Komt dit probleem vaker voor of is het alleen mijn telefoon die dit doet?
icon

Beste antwoord door MichelD4 8 mei 2016, 22:20

Beste Verenaah,

Welkom op het forum van T-Mobile!

Om heel eerlijk tegen je te zijn, is het waarschijnlijk je eigen schuld dat je Samsung S5 zichzelf telkens opnieuw gaat opstarten.
Je gaat een beetje ruw om met je dure telefoon, waardoor je in het toestel zelf schade hebt veroorzaakt, door de schokken die je zelf veroorzaakt, tenzij het om een fabrieksfout gaat.
Met een dure telefoon (zoals de Samsung S5), dien je zorgvuldig om te gaan, want hij is niet gemaakt om hem telkens ruw op het bed te laten vallen of hem hard op de tafel neer te leggen.
Oké, als hij per ongeluk een keertje valt, moet een telefoon daar tegen kunnen.
Maar niet als dat structueel gebeurd.

Ik adviseer je daarom ook, om met je Samsung langs een T-Mobile Shop of een Phone House in de buurt te gaan, om hem daar even te laten nakijken.
Let wel, mocht er interne schade zijn veroorzaakt doordat je hem ruw hebt behandeld, dan valt dit niet onder de garantie van de fabrikant.
Ligt het aan een fabrieksfout, dan valt het meestal wel onder de fabrieksgarantie.

Laat even weten, wat eruit is gekomen.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 3
Beste Verenaah,

Welkom op het forum van T-Mobile!

Om heel eerlijk tegen je te zijn, is het waarschijnlijk je eigen schuld dat je Samsung S5 zichzelf telkens opnieuw gaat opstarten.
Je gaat een beetje ruw om met je dure telefoon, waardoor je in het toestel zelf schade hebt veroorzaakt, door de schokken die je zelf veroorzaakt, tenzij het om een fabrieksfout gaat.
Met een dure telefoon (zoals de Samsung S5), dien je zorgvuldig om te gaan, want hij is niet gemaakt om hem telkens ruw op het bed te laten vallen of hem hard op de tafel neer te leggen.
Oké, als hij per ongeluk een keertje valt, moet een telefoon daar tegen kunnen.
Maar niet als dat structueel gebeurd.

Ik adviseer je daarom ook, om met je Samsung langs een T-Mobile Shop of een Phone House in de buurt te gaan, om hem daar even te laten nakijken.
Let wel, mocht er interne schade zijn veroorzaakt doordat je hem ruw hebt behandeld, dan valt dit niet onder de garantie van de fabrikant.
Ligt het aan een fabrieksfout, dan valt het meestal wel onder de fabrieksgarantie.

Laat even weten, wat eruit is gekomen.
Reputatie 3
Is het echt alleen bij schokken dat het probleem optreedt? Mogelijk verliest de accu contact met je toestel waardoor dit gebeurt. Maar het kan ook een interne oorzaak hebben.

Heel misschien een softwarematig probleem, maar die kans acht ik klein. Dit is eventueel uit te sluiten om hem terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Als het probleem dan nog steeds optreedt, ligt het daar in ieder geval niet aan. Maak eerst wel een goede backup van je toestel.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Verenaah,

Goed om te zien dat je al een aantal reacties hebt gehad, had je deze al bekeken? :8

In dit topic vind je een aantal tips en tricks voor wanneer je toestel mogelijk defect is. Veel problemen zijn namelijk op te lossen door bijvoorbeeld een fabrieksreset uit te voeren.

Laat je aan ons weten of je verder bent gekomen met de bovenstaande tips? We zijn benieuwd!
Reputatie 7
Badge +9
Meestal is dit óf een loszittende kabel, óf een probleem met de batterij connector.

Op het bed laten vallen kan weinig kwaad qua interne hardware, trouwens.

Controleer even of de batterij wel goed in het batterijslot past, en of deze niet te ruim zit.
Probeer ook even of hij het ook doet als je de batterij aandrukt en dan schud.

Als het probleem daar niet te vinden is, zit je met een losse kabel op het moederbord, en zul je hem moeten laten repareren.
ook n s5 en zolang ik dit k ding heb doet hij dit, geen ruwe behandeling zelfs gewoon als ik er mee bel of deze gewoon op tavel ligt, kan ook weken goed gaan onvoorspelbaar, gewoon duidelijk n min punt van de s5 mini en niet eigen schuld zoals hierboven omscreven , trowens ook nog n case erom tegen dit soort dingen

Reageer