Beantwoord

Mijn telefoon wil geen verbinding (meer) maken met openbaar netweerk.

• 31 maart 2017
  • 5 reacties
  • 1953 Bekeken

Hoi hoi.
Ik heb precies hetzelfde probleem als deze topic starter: https://forum.t-mobile.nl/netwerk-347/verbinden-open-wifi-lukt-niet-271641
Deze persoon heeft niet echt een antwoord gekregen, dus hoop ik dat er inmiddels misschien wel mensen een oplossing hebben?
Ik heb alleen een andere telefoon, namelijk een Samsung Galaxy A3.

Een paar maanden terug nog niks aan de hand. Maar toen merkte ik ineens dat ik bijv bij de Appie niet meer op de wifi kon. Ook Monkey Town kon ineens niet meer. Nu ook ineens niet meer onderweg in het buitenland (Duitsland)bij de wegrestaurants(wij rijden elke maand naar denemarken een weekend). En in het hotel waar we nu verblijven in Denemarken.

Ik kan dus wel het wifi netweerk vinden en selecteren. Hij opent dan de browser maar blijft dan hangen en geeft uiteindelijk een time out of zegt dat ik geen verbinding heb(duh, die wil ik juist maken zo).

Ik heb niks geks gedaan met mijn telefoon. Niet in het water geweest, geen barsten of andere schade. Geen instellingen veranderd, naar mijjn weten dan. Ik hoop echt dat iemand voor mij het antwoord heeft op dit probleem. Ik ga veel te snel door mijn bundels heen zo en in het buitenland moet ik steeds zo'n dure pas kopen, terwijl ik gewoon gratis op de wifi zou moeten kunnen!

Dank!
icon

Beste antwoord door AmberVP 1 april 2017, 22:59

Hi! Manlief heeft Chrome eraf gehaald en ook de gegevens ervan uitgeschakeld. Een nieuwe browser downloaden en/of gegevens back uppen is op dit moment even geen optie vanwege geen 'gratis' internet dus. Zit nu in een hotel in Denemarken.

Maar! Manlief had dus bovenstaande gedaan en kon daarna inloggen op de wifi van het hotel! Blijkbaar dus echt iets met de instellingen van Chrome of zo?

Ik ben nu op een huwelijksfeest, en net vroeg Chrome.mij weer in te loggen om dit forum te lezen. Dus zal straks terug in het hotel even kijken of het probleem zich weer voordoet omdat ik dus weer Chrome heb gebruikt/ingelogd en of het weer op de zelfde manier op te lossen is! Ik houd jullie op de hoogte.

Allang blij dat ik mijn telefoon niet ter reparatie hoef te doen zoals jullie klantenservice suggesteerde 😉
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Gekke vraag: Heb je het al eens via een andere browser geprobeerd? Chrome, bijvoorbeeld?

Helaas heeft de klant in dat topic nooit meer gereageerd op de suggesties, dus wij, en andere klanten met hetzelfde probleem, weten ook niet of het heeft geholpen of niet.
Ja, ik gebruik al chrome. Eigenlijk nooit een andere browser gebruikt. Hij pakt deze ook automatisch.
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Amber,

Zou je via de Google Play store een andere browser willen downloaden en installeren om te testen of het daar wel mee werkt? Je kan bijvoorbeeld Mozilla Firefox of Opera. Werkt het ook niet met andere browsers, dan wil ik je vragen om een volledige back-up te maken van je gegevens en je toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Probeer daarna een openbare Wi-Fi netwerk uit voordat je jouw back-up terugzet. Bij het terugplaatsen van de back-up kan je namelijk een instelling of applicatie terugzetten die dit probleem veroorzaakt.

Ik ben erg benieuwd naar je reactie Amber!
Hi! Manlief heeft Chrome eraf gehaald en ook de gegevens ervan uitgeschakeld. Een nieuwe browser downloaden en/of gegevens back uppen is op dit moment even geen optie vanwege geen 'gratis' internet dus. Zit nu in een hotel in Denemarken.

Maar! Manlief had dus bovenstaande gedaan en kon daarna inloggen op de wifi van het hotel! Blijkbaar dus echt iets met de instellingen van Chrome of zo?

Ik ben nu op een huwelijksfeest, en net vroeg Chrome.mij weer in te loggen om dit forum te lezen. Dus zal straks terug in het hotel even kijken of het probleem zich weer voordoet omdat ik dus weer Chrome heb gebruikt/ingelogd en of het weer op de zelfde manier op te lossen is! Ik houd jullie op de hoogte.

Allang blij dat ik mijn telefoon niet ter reparatie hoef te doen zoals jullie klantenservice suggesteerde 😉
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Amber,

Ah goed nieuws! Ik ben ook erg blij dat het geen defect is aan je telefoon.

Heb je het nog een keer geprobeerd in het hotel? Ik ben erg benieuwd.

Voor nu wens ik je nog heel veel plezier op vakantie. 😉

Reageer