Vraag

MMS en SMS versturen op Samsung S7 Edge

Goedemiddag,

Ik kan vanaf mijn samsung s7 edge geen mms of smsjes versturen, hoe kan dit

11 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi Tonia,

Welkom op het forum!

Dat is inderdaad niet handig! Ik zie dat je hier in januari al een keer contact over hebt gehad met mijn collega van de klantenservice. Zij heeft je toen aangeraden om een kruistest uit te voeren. Je kunt dit doen door jouw simkaart in een ander toestel te testen en te kijken of je dan wel een sms kunt versturen. Is dat nog gelukt? Wat was het resultaat hiervan? Sinds wanneer kun je geen MMS'jes of sms'jes versturen? Kun je ze wel ontvangen? Wat gebeurt er als je een sms'je probeert te versturen? Krijg je een foutmelding, zo ja welke? En wat gebeurt er als je een MMS probeert te versturen?

Kun je eens controleren of het sms-centralenummer goed in jouw toestel staat? Dit doe je door te gaan naar Berichten > Meer (rechtsboven) > Instellingen > Meer Instellingen > sms-berichten > sms-centrale. Het sms-centralenummer moet zijn: +316 2400 0000. Kun je verder eens jouw MMS-instellingen controleren? In dit topic staat stap voor stap uitgelegd hoe je dit doet.

Een hoop informatie en vragen, lees het even rustig door. Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen!
Reputatie 3
Badge
een beetje stomme vraagje

wat is een kruistest eigenlijk ?

Pierre
Reputatie 7
Badge +9
Je SIM in een ander toestel stoppen, en/of een andere SIM in jouw toestel stoppen. Zo kun je zien of het probleem aan de SIM of aan het toestel ligt. 🙂
Ik heb precies hetzelfde. Soms 2 bijna dezelfde foto's van bijvoorbeeld een brug. De ene foto pakt ie wel en de andere weer niet. Omvang in kb hetzelfde. Heb van alles al geprobeerd. Wel irritant dat ik soms moet nabellen of de MMS is overgekomen. Het is echt random hoor! Met mijn HTC One m7 geen problemen gehad.
Reputatie 6
Badge +17
Hey Ray,

Vreemd zeg. Balen dat ook jij hier last van hebt. Begrijp ik goed dat je ook een Galaxy S7 gebruikt?

Ben je op het moment dat je een MMS verzendt verbonden met een Wi-fi netwerk of met het mobiele data netwerk? Werken alle andere diensten en services wel goed op je toestel?

Sinds wanneer heb je hier last van en is dit locatie gebonden? Zou je, wanneer dit weer een keer fout gaat, 3 momenten kunnen noteren en dit aan ons doorgeven. Geef hierbij aan welke datum het is, welk tijdstip en naar welk 06-nummer je een MMS hebt geprobeerd te sturen. (maximaal 3 dagen oud)

Deze informatie kan je uiteraard in een privébericht sturen. 🙂
Hi Issam,

Dank voor de snelle reactie.

Ik kan sinds vandaag ineens niet meer smsen?? (23/4)

4G heb ik aan als ik een MMS verstuur. Is bij een HTC one M7 trouwens niet nodig!

Tja het gedonder met MMS heb ik circa 3 maanden. Stel ik schiet 3 foto's. Dan kan het zo zijn dat er 1 niet wordt ontvangen of alle 3 wel/niet. Thuis, buitenland, op de hei of in Twente. Zie eerdere posts van mij.

Ik heb nu mijn SIM in mijn oude HTC one gestopt en ik kan naar hartenlust MMSen trouwens zonder dat mobile data aan staat. ( Bij Samsung moet dat wel.) En momenteel dus niet SMSen! Wel SMS ontvangen. (MMS versturen kan vandaag ook in de S7 edge. Dus geen SMS met beide toestellen)

Kortom ik ben er van overtuigd dat het aan het toestel ligt of T Mobile is niet geschikt voor een S7Edge (Ik wou dat de camera en de accu in mijn M7 zat dan ging de S7Edge zo de prullenbak in.)

Ik ga zo drie foto's naar mijn vriendin SMSen eens kijken hoeveel er aankomen. Bevindingen zal ik zo in privebericht naar je communiceren.

Groet,

Ray
Ik denk dat ik de oorzaak heb achterhaald van het niet kunnen MMSen met een S7 Edge.
Als ik een foto selecteer om te MMSen dan wordt deze foto door het toestel automatisch geconverteerd. T-mobile claimt een bestandsgrootte tot 300 KB. De S7 Edge converteert foto's voor MMS altijd keurig onder de 300KB.
Het lijkt dat alles gelijk aan 252KB en lager daadwerkelijk wordt verstuurd en ontvangen. MMS groter dan 252KB en kleiner dan 300KB wordt verstuurd maar wordt niet ontvangen.

Bij mijn HTC one M7 heb ik dit probleem niet! Ik kan zelfs MMS versturen zonder mijn mobiele data apart aan te zetten.
Reputatie 4
Hoi Ray,

Goed dat je zelf al actief op zoek bent gegaan naar een oplossing! :D

Ik begin even met jouw vraag over het smsen. Er was sprake van een storing waardoor een kleine groep klanten geen sms meer kon ontvangen. Dat is gelukkig inmiddels opgelost. Kan je nu weer smsen? Dat zou in elk geval weer mogelijk moeten zijn.

Je hebt al zelf goed onderzoek verricht over de MMS, mijn complimenten daarvoor. 😉 Ik denk ook dat het te maken heeft met de instellingen van de Samsung Galaxy S7 Edge. De bestandsgrootte van de MMS is per toestel verschillend en bij de één werkt het wat soepeler dan bij een ander toestel. Jij hebt net het pech dat Samsung niet zo soepel meewerkt met MMS. Dat betekent dat je dan goed moet blijven kijken naar de bestandsgrootte van de MMS voordat je het verstuurt.

Ik heb het voor de zekerheid ook nog feedback aan onze Samsung Expert gevraagd. Als zij nog een aanvulling heeft, dan zal zij nog reageren op jouw vraag.

Heb je meer vragen, stel ze gerust!
Hi dank voor je reactie.

Ja smsen werkt weer perfect hoor!

En toch houdt de S7 Edge de bestanden wel kleiner dan 300KB. Alleen worden MMSjes groter dan 252KB nooit ontvangen. Zit dus iets niet goed tussen toestel en jullie MMS engine. Jammer dat ik in de app /instellingen geen limiet kan instellen. Sommige toestellen kunnen dat wel.

Ik ben benieuwd wat de Samsung expert er van zegt.

Fijne avond,

Ray
Reputatie 7
Badge +9
Er zijn twee MMS standaarden. MMS 1.2 en MMS 1.3. 1.2 kan tot 300KB versturen, 1.3 tot 600KB. In principe gebruiken alle moderne smartphones 1.3. Daarnaast zit er ook een limiet op vanuit de provider. (In dit geval standaard 1.2's limiet, 300KB)

Het kan mogelijk aan de Berichten app liggen. Je kan het eventueel proberen via Android Messages. Dat is de officiele SMS/MMS app van Google zelf.

MMS kan alleen over data worden verzonden. (Het is immers een databericht.) Waarschijnlijk slaat de M7 hem op in het geheugen tot er een dataverbinding beschikbaar is, en meld de S7 Edge meteen dat hij niet kan verzenden zonder data.

Hou er rekening mee dat in 2019 MMS niet meer ondersteund wordt op het netwerk. Vanaf dat moment kun je media bestanden alleen verzenden via Instant Messengers als Whatsapp en Facebook Messenger.
Dank voor je snelle reactie!

Bij de M7 wordt de MMS gelijkl verstuurd zonder mobiel data in te schakelen. Gisteren nog gestest.

Tja ik las het dat MMS wordt afgeschaft. (Ik wil juist minder Google, Facebook, Whatsapp etc...)

Misschien maar een (gratis) third party app voor MMSjes. ZItten alleen vaak vol reclame.

Fijne avond.

Reageer