Beantwoord

MMS instellingen op Samsung J5

• 2 januari 2016
  • 8 reacties
  • 1331 Bekeken

sinds deze week heb ik een Samsung J5 . Dit toestel staat niet in de download procedures
icon

Beste antwoord door Minty 2 januari 2016, 21:34

Bedoel je dat je de mms instellingen nodig hebt? Om gebruik te kunnen maken van mms moet je wel mobiel internet aan hebben staan.

Ga naar Apps - Instellingen - Mobiele netwerken - Namen toegangspunten. Kies bovenaan voor ‘Toevoegen’ en vul het volgende in:

Naam: T-Mobile MMS
APN: mms
Gebruikersnaam: tmobilemms
Wachtwoord: tmobilemms
MMSC: http://t-mobilemms
MMS-proxy: 010.010.010.011
MMS-poort: 8080
MCC: 204
MNC: 16
Verificatietype: PAP
Type toegangspunt/APN: mms

Neem bovenstaande instellingen precies over, let dus ook op hoofdletters en kleine letters. Kies na het ingevuld te hebben rechts bovenaan voor opslaan. Als de instellingen zijn opgeslagen start je de telefoon opnieuw op. Ik hoor graag of het gelukt is! 🙂
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 5
Bedoel je dat je de mms instellingen nodig hebt? Om gebruik te kunnen maken van mms moet je wel mobiel internet aan hebben staan.

Ga naar Apps - Instellingen - Mobiele netwerken - Namen toegangspunten. Kies bovenaan voor ‘Toevoegen’ en vul het volgende in:

Naam: T-Mobile MMS
APN: mms
Gebruikersnaam: tmobilemms
Wachtwoord: tmobilemms
MMSC: http://t-mobilemms
MMS-proxy: 010.010.010.011
MMS-poort: 8080
MCC: 204
MNC: 16
Verificatietype: PAP
Type toegangspunt/APN: mms

Neem bovenstaande instellingen precies over, let dus ook op hoofdletters en kleine letters. Kies na het ingevuld te hebben rechts bovenaan voor opslaan. Als de instellingen zijn opgeslagen start je de telefoon opnieuw op. Ik hoor graag of het gelukt is! 🙂
bedankt voor de info. Instellingen op de telefoon geïnstalleerd en verdere instructies opgevolgd, maar tot op heden nog geen oplossing.
Ik zal morgen eens bij de T-Mobile shop langs gaan.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Psi,

Welkom op het forum!

Leuk dat je hier je vraag stelt! Ik zie dat onze klantexpert Minty al de instellingen voor MMS heeft gegeven. Jammer dat dit nog niet de oplossing blijkt te zijn! Ben je al langs de T-Mobile Shop geweest? Om een MMS te kunnen versturen moet je wel verbonden zijn met het internet. Kun je eens kijken of je de mobiele data/ gegevensverbinding in je toestel ingeschakeld staan? Je kunt geen MMS versturen als je alleen verbonden bent met wifi. Nog een andere vraag: welke melding zie je als je een MMS probeert te verzenden?

Ik zie je reactie graag tegemoet!
Hallo Thalina
ik ben nog niet in de shop geweest. Ik krijg zeer regelmatig een bericht dat er een MMS bericht is en ander bericht dat ik de software moet downloaden. Ik heb zelfs al een melding gezien dat ik voorzichtig moet zijn met verkeerde uploads van software. Dus ik delete nu automatisch ieder bericht dat ik binnen krijg en naar MMS riekt.
Net 15 minuten geleden de laatste keer.
Ik zal bij de volgende melding eens noteren wat er staat en dit hier melden.
Overigens ben ik een simpele telefoongebruiker die belt, soms sms-t en een enkele keer appt.
In de 10/12 jaar dat ik nu een mobiele telefoon heb , zijn er misschien 2 of max 3 MMS berichten binnen gekomen.
Met andere woorden....het is voor mij allemaal niet zo belangrijk
Groet
Psi
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Psi,

Bedankt voor de aanvullende informatie! Het is mij alleen nog niet helemaal duidelijk wat je bedoelt. Wil je geen MMS'jes meer kunnen ontvangen of juist wel? Begrijp ik het goed dat je opeens veel MMS-berichten binnenkrijgt sinds je de Samsung J5 hebt? Hoe vaak ontvang je een bericht en is de afzender een bekende? Kun je aangeven wat er in het bericht staat?

Als je wel MMS-berichten wilt kunnen versturen: heb je al na het volgen van de instellingen van Minty zelf een mms verstuurt? Om MMS te activeren moet je namelijk zelf eerst een MMS versturen. Verstuur daarom een willekeurige MMS naar jouw of iemand anders 06-nummer. Op die manier kun je de instellingen testen.

Ik zie je reactie graag tegemoet!
hallo Thalina

ik stuur zelf nooit MMS berichten ( ik weet helemaal niet hoe dat gaat) alleen zijn er zo nu en dan mensen die mij wel eens een bericht sturen ( misschien 1 of 2 keer per jaar).
aangezien ik nu een nieuw toestel heb ( Galaxy J5) en prompt van T-Mobile de sms kreeg dat ik iets over mms kon downloaden ben ik me erin gaan verdiepen.
Ik hou de info die ik van jou en Minty heb gekregen even goed in de gaten en dan kijk ik nog wel even verder.
Als eerder gezegd , het is geen halszaak, alleen enige nieuwsgierigheid.
Bedankt voor alle informatie voor jou en Minty
Groet
sorry , ik bedoel natuurlijk een Samsung J5....sorry
Reputatie 7
Badge +15
Hey Psi,

Nieuwsgierigheid is ook altijd goed natuurlijk! ;)

Om MMS goed te kunnen gebruiken moeten je instellingen juist staan. Ging de sms die je van ons hebt ontvangen daar misschien over? Je kunt natuurlijk altijd even proberen of het goed werkt door met iemand te mms-en!

Laat je het weten als wij je nog verder kunnen helpen? Dat doen we graag natuurlijk!

Reageer