Vraag

Mobiel belt uit zijn eigen naar een grieks nummer

• 17 februari 2016
  • 4 reacties
  • 151 Bekeken

Deze avond had ik mijn telefoon in mijn handen terwijl ik achter te pc bezig was. Ineens hoor ik de bel toon. Ik kijk naar me telefoon en zie dat er naar Griekenland gebeld wordt. Dit weet ik want het stond op het scherm. Daarna hoorde ik een automatische stem dat het nummer niet gebeld kon worden of zo. Kon het niet duidelijk horen maar in de bel geschiedenis stond dat het geannuleerd was.

het nummer dat zomaar gebeld werd was 306990487864.

Hoe kan me telefoon dit doen? ik klikte nergens op en heb geen rare apps op de telefoon? en indien dit nummer mij geld gaat kosten hoop ik dat het mogelijk opgelost kan worden. Ik heb geen rede het buitenland te bellen en ken niemand in het buitenland.

Vriendelijke groet,

jelle

4 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Het kan zijn dat je een virus te pakken hebt. Je kunt de app "Malwarebytes Anti-malware" installeren via de Play Store, en even een volledige scan draaien.
Laat je weten als het geholpen heeft?

Groet,
Reputatie 6
Badge +17
Hi Jelle,

Nogmaals van harte welkom op het T-Mobile Forum!

Goed dat je dit bij ons aangeeft. Ik kan me goed voorstellen dat je niet zit te wachten op een hoge factuur!

Heb je de tip van Pilovali toevallig al uitgeprobeerd? Ik heb een kijkje genomen op jouw My T-Mobile account en ik zie dat er geen extra kosten in rekening zijn gebracht voor het gesprek. Je hoeft je dus geen zorgen te maken over een hogere factuur. ;)

Laat ons weten of het is gelukt en als je nog andere vragen of onduidelijkheden hebt dan weet je ons te vinden. We helpen je graag verder. 🙂
Had gister al een hard reset van de telefoon gedaan, maar wel malware bytes daarna opgezet en alle apps daarmee nagelopen en niks gevonden
Reputatie 6
Badge +17
Had gister al een hard reset van de telefoon gedaan, maar wel malware bytes daarna opgezet en alle apps daarmee nagelopen en niks gevonden
En toch gaat die automatisch bellen? Dit is erg vreemd.
Welke apps heb je allemaal geïnstalleerd?

Reageer