Beantwoord

Mobiel valt uit

Hallo,,

Ik heb een probleem met mijn telefoon. Mijn telefoon valt telkens uit en ik krijg hem lastig aan.
Als ik hem dan aan heb en ik wil mijn scherm vergrendelen dan lukt dat af en toe. Soms doet hij het en soms valt hij dan opeens uit.

Heeft iemand dit ook gehad of weet iemand hoe ik dit moet oplossen!

Mij telefoon is een B5510 Galaxy TXT

Tnx alvast
icon

Beste antwoord door Roytje87 4 augustus 2013, 12:26

@Daphne345

Welkom op het forum! :)

Ik zou je in dit geval adviseren om je toestel te resetten naar fabrieksinstellingen. Op deze pagina kun je een stap-voor-stap handleiding vinden.
Wel eerst een back-up maken van al je gegevens.

Hoor graag of het je gelukt is.:)
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 3
@Daphne345

Welkom op het forum! :)

Ik zou je in dit geval adviseren om je toestel te resetten naar fabrieksinstellingen. Op deze pagina kun je een stap-voor-stap handleiding vinden.
Wel eerst een back-up maken van al je gegevens.

Hoor graag of het je gelukt is.:)
Bedankt voor het antwoord! Ik dacht dat het hielp maar hij is weer uitgevallen. Ik snap er niets van
Reputatie 3
@Daphne345

Heb je toestel gereset naar fabrieksinstellingen? En hij valt nog steeds uit? Bizar! 😕

Wat gebeurt er als je er een andere sim inplaatst? Blijven de problemen zich dan nog steeds aanhouden?

Als de problemen zich nog steeds voor blijven doen, dan zou ik het toestel ter reparatie aanbieden. De link gaat alleen op voor toestellen verkregen via T-Mobile. Heb je toestel via een andere weg verkregen, dan zul je contact moeten opnemen met die dealer om je toestel aan te bieden.
Ik heb ook een Galaxy gehad en nooit weer! Ik en nog 4 vrienden hadden ook problemen met Samsung smartphones. Ze vielen na een jaar telkens uit en niets leek dit te verhelpen. We zagen wel dat de batterij iets opgezwollen was en een vervanging van de batterij verhielp dit probleem direct. Je batterij kan volgens mij ook gratis vervangen worden als het probleem nog binnen de garantieperiode valt.

Ga voor de zekerheid bij T-Mobile langs en probeer anders een batterij van Ebay (€10)  uit. Let dan wel op de voltage en Ampère. Mijn mobiel deed het na de vervanging weer zoals voorheen. Hopelijk ligt het bij jou ook aan je batterij! 😉
Reputatie 4
@ Daphne345

Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Heb je de tip die in dit topic staat beschreven al uitgeprobeerd? Bij sommige klanten die hetzelfde type toestel gebruiken, was dit namelijk de oplossing van het probleem. Laat je even weten of het is gelukt? Ik hoor graag van je! 🙂
@ https://"https://forum.t-mobile.nl/members/daphne345-304248/"

Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Heb je de tip die in https://"https://forum.t-mobile.nl/samsung-362/oplossing-steeds-opnieuw-opstarten-galaxy-ace-uitgaan-weer-gaan-201012/" staat beschreven al uitgeprobeerd? Bij sommige klanten die hetzelfde type toestel gebruiken, was dit namelijk de oplossing van het probleem. Laat je even weten of het is gelukt? Ik hoor graag van je! :)

Nee hij doet het nog steeds niet 😞 dus ik ga een nieuwe batterij kopen.
Ik heb de batterij van mijn broertje in mijn mobiel gestopt. maar de problemen blijven aanhouden. Ik snap er geen snars meer van.
Heeft de batterij van je broertje dezelfde voltage als die van de TXT? Dan ligt het zeer waarschijnlijk niet aan de batterij.

Heb je de meest recente software geïnstalleerd op de telefoon?
Je zou de cache van de telefoon eens kunnen legen.

Weet niet precies hoe het op de Galaxy TXT zit, maar meestal is het een kwestie van de telefoon even helemaal uitzetten, de power-button en volume-up indrukken (bij sommige toestellen ook de home-knop erbij), net zolang tot er een android poppetje in beeld komt.
Vervolgens kom je in het bootscreen van de telefoon terecht, waar je ook o.a. de factory reset zou kunnen uitvoeren.
(Nooit de factory reset doen zonder te back-uppen, dan verlies je alle data.)
In de boot screen zou je 'wipe cache partition' of iets in die trant moeten zien staan, als je die optie selecteert en uitvoert wordt de buffer van de telefoon helemaal geleegd.
Voor zover ik weet heeft dit geen gevolgen voor de data op de telefoon. (Maar als ik hier fout mee zit hoor ik het graag van een ander. 😃 )

Reageer