Beantwoord

Mobiele hotspot

• 26 augustus 2017
  • 3 reacties
  • 248 Bekeken

Verlengd met go next. Hoewel jammer dat de mb verdeler dan niet in mijn tablet werkt. Maar verder tevreden met t mobile
Wel mobiele hotspot aangezet.

Via samsung s5 mobiele hotspot naar samsung tab S2.
Werkt prima, op mijn tablet krijg ik de melding verbonden alleen als ik dan een pagina wil openen ontvang ik steeds de melding " deze site is niet bereikbaar" als ik dan door klik krijg ik de melding " DNS adres van de server kan niet worden bereikt"

Kan dit liggen aan instellingen die moeten worden aangepast.?
Wie weet raad?

Graag hulp
icon

Beste antwoord door Poco-Loco 26 augustus 2017, 15:09

Die DNS instellingen zou je tablet nu moeten krijgen van je mobiel (die maakt een hotspot).

Echter, ik vermoed dat je in de tablet nog iets hebt staan ivm daarvoor een verdeler te hebben gehad. Controleer eerst even of je de DNS ophaalt van je hotspot. Controleer daarna met (hopelijk) een ander apparaat of je hotspot goed staat...

Je kan trouwens ook 8.8.8.8 gebruiken, dat is Google als DNS server... Niet het beste idee (tenzij je van hele net afgestemde reclame houdt), maar zou wel moeten werken.
Bekijk origineel

3 reacties

Die DNS instellingen zou je tablet nu moeten krijgen van je mobiel (die maakt een hotspot).

Echter, ik vermoed dat je in de tablet nog iets hebt staan ivm daarvoor een verdeler te hebben gehad. Controleer eerst even of je de DNS ophaalt van je hotspot. Controleer daarna met (hopelijk) een ander apparaat of je hotspot goed staat...

Je kan trouwens ook 8.8.8.8 gebruiken, dat is Google als DNS server... Niet het beste idee (tenzij je van hele net afgestemde reclame houdt), maar zou wel moeten werken.
Hartelijk dank voor je reactie.
Ik zit echter niet zo goed in deze materie, ik ben een leek op dat gebied.
Ik zou niet weten hoe je controleert of je de DNS ophaalt van de hotspot, en hoe je dat weer controleert.
Kun je het nog wat duidelijker aangeven?

Bedankt alvast
Reputatie 7
Badge +9
DNS instellingen op het verbindende apparaat (de tablet) worden ingesteld per WiFi verbinding. Instellingen > WiFi > Lang drukken op het verbonden netwerk > Wijzigen > Geavanceerd.

Voor het uitzenden van de hotspot kun je geen DNS instellen.

Reageer