Beantwoord

Mobiele Hotspot S7 Edge schakelt steeds uit na korte tijd

• 1 augustus 2017
  • 12 reacties
  • 2022 Bekeken

In de instellingen kan ik er niets over vinden Is dit een bekend probleem en of is er een oplossing bekend? Tnx.
icon

Beste antwoord door Gerard Bakker 15 augustus 2017, 11:19

Opgelost! Telefoon geformatteerd en pnieuw ge├»nstalleerd. Hotspot werkt nu prima. Juich ­čśü
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi Gerard,

Zou het kunnen dat de verbinding op zich niet heel sterk is in de omgeving waar je de hotspot op wilt zetten? Dit zou kunnen verklaren waarom de verbinding wegvalt. Hoeveel en wat voor soort apparaten wil je aansluiten? Zit daar misschien verschil in, dat het bijvoorbeeld bij apparaat 1 wel werkt en bij de ander niet? Probeer het anders even met een simkaart in een andere telefoon, als je deze mogelijkheid hebt, dan weet je gelijk waar het probleem zit!

We zien jouw reactie graag tegemoet!
3 streepjes ontvangst op die plek. (camping) Het gaat om 1 Android telefoon van mijn zoontje die zelf geen internet heeft. Ik heb een Unlimited Go sim only.
Reputatie 7
Badge +9
Heb je toevallig een batterijbesparingsinstelling aan staan in het systeem?
Nee die staat niet aan.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Gerard,

Had je de mogelijkheid al gehad om de kruistest te testen? Dan weten we gelijk of het aan de simkaart of jouw toestel ligt. Het is dan ook handig dit snel te doen! We zien jouw reactie graag tegemoet.
@David: Gedaan. Mijn TM sim in Lenovo Z90-7 van mijn zoontje gedaan en deze hotspot blijft online met goed bereik. Ligt het dus nu zeker aan mijn S7 Edge waarvan ik in de wandelgangen hoor dat Hotspot ervan nogal niet werkt... #bummer
Reputatie 7
Badge +9
Er zijn inderdaad wereldwijd vrij veel van dit soort klachten over de hotspot in de S7 Edge.

Ik weet niet precies welke opties de S7 Edge allemaal heeft (Het varieert nogal eens), maar kun je onder Tethering en Draagbare Hotspot > Draagbare Hotspot > Configureer > De geavanceerde Opties Weergeven > Hier een specifiek kanaal kiezen. (Maakt op zich weinig uit welke) En dan Opslaan.

Bij sommigen werkt het goed wel als de beveiliging van de hotspot helemaal uit staat, maar dat is niet echt veilig.
Helaas Lea dat werkt niet. Ik las nog dat Exchange account van werk mogelijk de boel kon tegenhouden maar na verwijdering hiervan ook geen succes. Ook gelezen dat je bij instellingen type toegangspunt default,MMS moet veranderen in * en ook dat werkt niet.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Gerard,

Het zou dus goed kunnen dat het aan de Samsung ligt in dit geval... 😞 Heb je de laatste software er al op staan? Anders kun je dat nog even doen!

Heb je wel een alternatieve oplossing weten te vinden in de tussentijd?
Ja heb de Mifi router van Huawei achter de hand. Werkt prima maar moet wel steeds simkaart wisselen met telefoon. Dual sim schijnt lastig te zijn volgens Klantenservice...Tzt maar andere telefoon die deze bug niet heeft. Valt me tegen van de S7 Edge.
Opgelost! Telefoon geformatteerd en pnieuw ge├»nstalleerd. Hotspot werkt nu prima. Juich ­čśü
Reputatie 7
Badge +20
Goed te horen, Gerard! Bedankt ook voor de terugkoppeling, dat kan anderen weer helpen. Ik markeer 'm gelijk als antwoord! 🙂

Reageer