Beantwoord

Muziek gaat gaat automatisch zachter

• 3 juni 2014
  • 5 reacties
  • 9570 Bekeken

Reputatie 1
Hallo mensen,

even een vraag en geen idee of deze al gesteld is maar ik kon hem er niet tussen vinden.
Ik ben in het bezit van een Note3 waar ik erg veel plezier aan beleef. Groot scherm en vrij vlot in dingen die ik wil doen. Nu gebruik ik mijn telefoon ook tijdens het sporten en dan vooral tijdens het hardlopen. Omdat ik graag duurloop en dus langere tijden naar muziek wil luisteren is mijn vraag de volgende. Na ongeveer een uurtje rennen gaat het volume van de muziek automatisch naar beneden. Ik heb hem dan niet op de hoogste volumestand staan en ben ook op de hoogte van de waarschuwing die je krijgt als je dat wel doet. Kan iemand me vertellen hoe ik deze veiligheidsmaatregel kan negeren of helemaal uit kan zetten want het is vrij vervelend.

mvg Vincent
icon

Beste antwoord door ShadowLea 3 juni 2014, 09:04

Klinkt als Adapt Sound. Zou je die eens willen uitschakelen? Instellingen --> applicatiebeheer --> Alles --> Adapt Sound --> Uitschakelen.

Schakel in de muziekspeler zelf ook wat dingen uit: Music Player --> Instellingen --> Muziek Auto uit en Smart Volume allebei uitzetten.

Ervaar je dit probleem ook met een andere muziekspeler? (Ik gebruik zelf N7 op mijn Note 3).
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Klinkt als Adapt Sound. Zou je die eens willen uitschakelen? Instellingen --> applicatiebeheer --> Alles --> Adapt Sound --> Uitschakelen.

Schakel in de muziekspeler zelf ook wat dingen uit: Music Player --> Instellingen --> Muziek Auto uit en Smart Volume allebei uitzetten.

Ervaar je dit probleem ook met een andere muziekspeler? (Ik gebruik zelf N7 op mijn Note 3).
Reputatie 1
Ik heb het vaak bij de Deezer App dus weet niet of dat een ingebouwde functie is of niet, ik zal eens even kijken of ik daarin iets kan aanpassen maar toen ik voor het laatst keek was dit niet 1 van de mogelijkheden.
Ik zal vanmiddag tijdens het sporten wel even kijken of me geluid nu een keer op het volume blijft wat ik wil hebben.
Reputatie 7
Badge +9
Deezer kan ik niet inkijken. Kijk iig even of Adapt Sound uitschakelen effect heeft.
Reputatie 1
Euh adapt sound heeft geen nut dus, krijg nog steeds de melding dat ik me muziek niet te hard mag zetten en dat het me oren kan beschadigen. Dit doet me telefoon alleen als ik een headset of kabel erin stop.
Reputatie 7
Badge +9
Die melding gaat ook niet weg. Dat heet overheidsbetutteling.

Zie hier:
http://nos.nl/artikel/466123-je-muziek-staat-te-hard.html
En hier:
http://www.techzine.nl/nieuws/36588/geluid-van-mp3-spelers-en-smartphones-te-hard.html

Reageer