Beantwoord

Na factory reboot Samsung Galaxy S7 Edge niet meer in te loggen bij Google in Wizard!!

• 4 januari 2017
  • 16 reacties
  • 11720 Bekeken

Na een factory reset vanwege de settings, apps en startup/shutdown screen die Tmobile erop wil zetten (en je dus weer terug bij af bent) kan ik niet meer inloggen op mijn Google account waardoor ik in de wizard vast blijf zitten en ik dus mijn telefoon compleet niet kan gebruiken. :@

Ik dacht nog een verkeerd wachtwoord te hebben dus ik heb wachtwoord via wizard aangepast (en ik merk bij inloggen op Gmail op laptop) maar dat maakt dus niets uit.

Wie o wie weet wat ik moet doen!? Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groeten P.
icon

Beste antwoord door ShadowLea 4 januari 2017, 20:40

@Issam Vreemd? Na al die duizenden klachten noemen we het nog steeds 'vreemd'? Ik heb 3 letters voor je. FOC.

Dit is het probleem:

De eerste keer dat je inlogt met je Google & Samsung account, worden die gegevens opgeslagen in het systeem. Dit wordt vervolgens herkend als hoofdaccount. Bij elke volgende reset moeten de inlog gegevens matchen met deze opgeslagen gegevens. Bij een Android reset is dit geen probleem, want Android beschermt deze gegevens. De FOC update doet dat niet.

Zodra je de T-Mobile SIM erin stopt, gaat FOC de branding installeren. Omdat dit de CSC moet veranderen, moet het toestel worden gereset.

Bij deze reset worden de inlog gegevens gewist, maar niet het bestaan van de hoofdaccount. Het probleem is dat de FOC update zeer slecht in elkaar zit. Google zelf doet dit namelijk niet, dit komt puur via de Providers.

Vervolgens ga je dus inloggen met gegevens die niet meer in het geheugen staan. En omdat er niets in staat, is alles onjuist.

De enige oplossing is een complete reflash met PIT file.

We proberen dit T-Mobile al maanden aan het verstand te peuteren, maar het is een typisch geval struisvogelpolitiek.
Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 5
Badge +14
Een harde reset kan je proberen maar dan ben je de gegevens wel kwijt . Je hebt je wachtwoord ook veranderd dus ik weet nu niet hoe dat gaat . Soms kan het helpen om 24 uur te wachten en dan nog eens met je goede wachtwoord te proberen.
Hey Jan,

Dank voor jouw melding. Het is al een complete reboot die de Tmobile simkaart gaat starten dus ik ben alles toch al kwijt. Dat heb ik nog een keer geprobeerd maar dat maakte niet uit. Ik zal het vanavond, 24 uur na wijzigen wachtwoord, nog eens proberen. Zeker omdat wachtwoord tijdens installatie aangepast kan worden en de sms automatisch herkent wordt had ik niet verwacht dat dat niet zou werken.

Dank iig voor uw reactie! Ik laat weten als het gelukt is (of niet).

Groeten,

P.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi P.d.W.

Erg vreemd zeg, goed dat je dit bij ons aangeeft!

Ik heb gelijk contact opgenomen met de technische afdeling in de hoop dat zij je een oplossing kunnen bieden. Zij geven aan dat je tijdens de configuratie verbonden moet zijn met het internet. Klopt het dat je bijvoorbeeld verbinding hebt met je Wi-Fi netwerk wanneer je jouw gegevens invoert? Begrijp ik goed dat je met dezelfde gegevens wel kan inloggen op je computer of laptop?

Een korte periode wachten na het wijzigen van je wachtwoord helpt ook in sommige gevallen, dus ben ik erg benieuwd naar je bevindingen.

Houd ons op de hoogte!
Reputatie 7
Badge +9
@Issam Vreemd? Na al die duizenden klachten noemen we het nog steeds 'vreemd'? Ik heb 3 letters voor je. FOC.

Dit is het probleem:

De eerste keer dat je inlogt met je Google & Samsung account, worden die gegevens opgeslagen in het systeem. Dit wordt vervolgens herkend als hoofdaccount. Bij elke volgende reset moeten de inlog gegevens matchen met deze opgeslagen gegevens. Bij een Android reset is dit geen probleem, want Android beschermt deze gegevens. De FOC update doet dat niet.

Zodra je de T-Mobile SIM erin stopt, gaat FOC de branding installeren. Omdat dit de CSC moet veranderen, moet het toestel worden gereset.

Bij deze reset worden de inlog gegevens gewist, maar niet het bestaan van de hoofdaccount. Het probleem is dat de FOC update zeer slecht in elkaar zit. Google zelf doet dit namelijk niet, dit komt puur via de Providers.

Vervolgens ga je dus inloggen met gegevens die niet meer in het geheugen staan. En omdat er niets in staat, is alles onjuist.

De enige oplossing is een complete reflash met PIT file.

We proberen dit T-Mobile al maanden aan het verstand te peuteren, maar het is een typisch geval struisvogelpolitiek.
Goedemorgen Issam,

Dank voor jouw snelle reactie.

Tijdens de wizard had ik connectie met Wifi en met de informatie die ik invoerde (email & Wachtwoord) kon ik op laptop gewoon inloggen op Gmail (google) account.

Na 24 uur heb ik het opnieuw geprobeerd en toen werkte het gelukkig weer. Wel vervelend want dit alleen omdat Tmobile naast de settings de startup/shutdown animaties en apps wil installeren (en jammer dat dan nog niet eens de handige Tmobile app erbij zit die ik wel verwacht had...).

Vanochtend in de auto was de dataverbinding iig top (retesnel) maar de telefoonverbinding valt mij wel tegen tussen Breda en Eindhoven (maar ik het natuurlijk nog met iemand aan de telefoon uitproberen).

Andere opmerking, over een collega bij de telefonische helpdesk. Ik vroeg waarom ik mijn toestel moest resetten en wat er dan geinstalleerd werd. Dat was erg induidelijk en zij wist niets van een startup animatie e.d. (ook niet na navragen). Dan krijg ik daar als nieuwe klant een minder prettig gevoel bij kan ik zeggen, erg jammer (wees gewoon eerlijk en als je het niet weet, vraag het na).

Verder ben ik blij met de snelle reactie van jou op een forum en kan ik weer genieten van mijn telefoon en Tmobile abonnement.

Jan kelder natuurlijk ook nogmaals bedankt voor zijn reactie hier op het forum.

Groeten,

P.d.W.
ShadowLea,

Jouw reactie zie ik nu net pas. Bedankt daarvoor, dat geeft, ondanks dat ik niet alle afkortingen ken, meer inzicht in waarom en hoe het werkt. Prettig dat ook Samsung experts meekijken op dit forum!

Omdat je heel handig tijdens de wizard jouw wachtwoord kan aanpassen en dat deze automatisch herkent wordt verwacht je niet dat je 24 uur moet wachten voordat je weer jouw telefoon kan gebruiken.

Achteraf is het allemaal niet zo erg maar het is wel even schrikken en balen dat ik mijn telefoon kan gebruiken (dan weet je weer dat je deze voor van-alles-en-nog-wat gebruikt).

Groeten,

P.d.W.
Reputatie 7
Badge +20
Hi P.d.W,

Fijn dat je weer kan genieten van je toestel en je abonnement. Ik zie ook dat ShadowLea jou meer duidelijkheid heeft kunnen geven. Mocht je in de toekomst weer vragen hebben, dan kun je altijd terecht op ons forum!
Hier hetzelfde probleem met de telefoon van mijn dochter. Toestel zit nu dus vast ivm veranderen van het wachtwoord.

Moet zij nu 24 uur wachten? Of moet ik de telefoon gaan flashen?
zoja? welke pit-file moet ik dan hebben?

Gegevens van mijn s7edge met t-mobile FoC.
G935F XXU1BPHK android 6.0.1
build MMB29K.G935FXXU1BPLM
NA DE T-MOBILE FoC update !!!

FoC op telefoon (s7 edge) van mij en mijn vrouw gingen goed, omdat wij de juiste gegevens bij de hand hadden.
Toestel van mijn dochter ging dus fout, omdat zij op haar werk haar google-wachtwoord niet wist en daar dus een nieuw wachtwoord had aangemaakt. Gevolg een telefoon die nu vast zit.
Gaat dus om 3 identieke telefoons.

Fijn zo'n update... ze had hem namelijk ook geweigerd. Maar hij ging dus uit zichzelf verder. Gevolg een telefoon die een maand gewerkt heeft, maar na de sim-kaart van T-Mobile nu niets meer doet.

Hulp is gewenst....
Of kunnen ze dit morgenochtend zo in de T-Mobile winkel fixen? Neem niet aan dat het toestel wat daar gekocht is, nu opgestuurd moet worden door een fout van T-Mobile. Dan ruilen ze het toestel maar om voor een nieuwe.

Deze 'ongevraagde' update maakt op deze manier meer kapot dan ons lief is.

Fijn een puber die 24uur zonder telefoon moet... en geen vervangend toestel zelf in huis... 😞
Goedemorgen Melissen,

Helaas moet ik melden dat je 24 uur moet wachten. Wellicht zijn er nog andere mogelijkheden maar die weet ik niet. Ik heb zelf nog via Home + Volume up + Power menu gestart om opnieuw te 'flashen' maar dat maakte voor ene optie die ik geprobeerd had geen zin.

Volgens mij kunnen ze bij de T-mobile zo snel ook niets doen (is combi van google gegevens en provider gegevens). Dus even afwachten en dan hopelijk weer genieten van het erg goede toestel.

Veel succes (met wachten),

P.d.W.
Nou... mooi niet 24 uur wachten. Google en Youtube doen een hoop. Probleem schijnt meer voor te komen (ook in andere gevallen dan een FoC). Met een programmaatje (Realterm) in de telefoon kunnen komen bij de webbrowser. Daar in de Galaxy Apps store kunnen komen om ES File Explorer te downloaden. Via de browser een tweetal APK's gedownload. Aanmelden bij Google en account weer geactiveerd. Kost even een beetje moeite. Maar met de Youtube-film ernaast, kan je binnen een kwartiertje je mobiel weer klaar hebben.

Dochter weer blij, ik weer blij....
Reputatie 6
Badge +17
Hi Melissen,

Natuurlijk niet fijn als het toestel van je opeens niet meer werkt! Wel goed om te lezen dat het met Google en YouTube is opgelost! 🙂 Bedankt ook voor het delen van jouw oplossing! Altijd fijn voor andere klanten die tegen hetzelfde probleem aanlopen.

Laat je het weten als ik in de toekomst nog ergens bij kan helpen?
Help mijn Samsung s8 plus is 24 uur geblokeerd
Reputatie 7
Badge +20
Hi Steffss,

Zou je kunnen aangeven wat je hebt gedaan waardoor het toestel geblokkeerd is? Heb je te vaak de verkeerde ontgrendeling geprobeerd of is er iets anders gebeurd? Heb je al gekeken of je misschien via jouw Google account kunt herstellen?

We zien jouw reactie graag tegemoet!
Hi david
Ik heb bij aanmaken van me telefoon me inlog patroon te vaak fout gedaan en nu zit er 24 uur blokkade op omdat ik me Google acound niet wist waar ik het laatste mee had ik gelog en later wel weer wist pff
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Steffss,

Wat ontzettend balen, zeg! Heb je inmiddels wel weer kunnen inloggen met je Google account? 🙂

Reageer