Beantwoord

Na update telefoon geen videogesprek en gewoon bellen WhatsApp

• 25 december 2019
  • 16 reacties
  • 2479 Bekeken

Nadat ik mijn telefoon een update heb gegeven werkt mijn videobellen en gewoon bellen niet meer (behalve via wifi.)

Er komt een berichtje te staan dat mijn netwerk dit blokkeert.

Gisteren ben ik bij een T Mobile store geweest om het op te lossen ,maar die had nog nooit van deze klacht gehoord en had geen oplossing.

Ook heb ik de WhatsApp verwijderd en opnieuw geïnstalleerd .

hebben jullie een oplossing dit probleem

icon

Beste antwoord door Marcel1710 7 januari 2020, 14:01

Na een nieuwe update is het probleem verholpen

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @Marcel1710 

Om welke type Samsung gaat het en na welke update?

Je geeft aan dat het netwerk dit blokkeert, werkt het dan wel zonder simkaart?

Zou je eens de netwerk instellingen willen resetten en als dat niet helpt een reset uitvoeren met een goede back up, kan helpen indien je dit wilt proberen.

Bedankt voor je Reactie.

Het gaat om de S10 en het gaat om de Knox versie.

Ik heb een nieuwe simkaart gekregen van T Mobile dus daar kan het niet aan leggen.

Reset netwerkinstellingen gedaan en dat werkt ook niet.

Reputatie 7
Badge +13

@Marcel1710

Kun je wel berichten verzenden en ontvangen via 4G?.Als je problemen ervaart met WhatsApp-oproepen, probeer dan te verbinden met een ander netwerk (wifi in plaats van mobiel netwerk of andersom). Je huidige netwerk is mogelijk niet juist ingesteld voor UDP (User Datagram Protocol), wat ervoor kan zorgen dat WhatsApp Bellen niet goed functioneert.

Dit vond ik dus heb je toevallig een andere simkaart om te testen in je toestel?

Bekijk dit ook eens

Bedankt voor je reactie en ik ga dat proberen.

@Waqqas heb alles geprobeerd wat je had aangegeven, maar het werkt nog steeds niet.

Bedankt voor je hulp.

@Waqqas heb alles geprobeerd wat je had aangegeven, maar het werkt nog steeds niet.

Bedankt voor je hulp.

Kijk op je whatsapp of Beperkt Datagebruik aan of uit is, als het aan is even uitzetten en probeer het even.

@Ousai bedankt voor je recatie, helaas werkt dat ook niet.

Hij geeft steeds aan dat mijn netwerk WhatsApp gesprekken blokkeert en dat ik over moet stappen op wifi.

Hallo Marcel,

precies hetzelfde probleem heb ik ook. 

Sinds 13 dec. 2019 heb ik een abonnement bij T-Mobile, en mijn telefoon is een Samsung Galaxy S10e.

Het bellen alsook het video bellen met Whatsapp werkt niet meer via het 4g netwerk van T-Mobile: de Whatsapp-telefoon gaat wel over maar na opname komt er aan beide kanten geen geluid, waarna er een melding verschijnt dat het mobiele netwerk Whatsapp-oproepen blokkeert en dat je het via een wifi-netwerk moet proberen. Via wifi werkt het wél. Verder kan ik gewoon berichten, foto's, etc. versturen via 4g alsook via wifi.
Er is kort geleden een update geweest van Android voor de S10-serie, maar ik weet niet of het euvel zich al vóór deze update voordeed. Als dat niet zo is, zou het een bug in de update kunnen zijn.

Ook ík ben bij een T-Mobile store geweest om het op te lossen, maar ook zij hadden nog nooit van deze klacht gehoord en hadden geen oplossing. Wij zijn wel samen alle instellingen nagelopen, en die stonden allemaal goed. Op hun aanraden heb ik de WhatsApp verwijderd en opnieuw geïnstalleerd (tot 2 keer toe), maar helaas hielp dit niet.

Het hierboven staande heb ik zojuist naar de support van Whatsapp gestuurd, en zodra ik iets van hen heb gehoord, zal ik het hier melden. Maar natuurlijk hoop ik dat het op dit forum kan worden opgelost.

In de hoop op een snelle oplossing,

René

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @Marcel1710 @rwateren 

Als dan toch niks werkt kun je een fabrieksreset proberen, hiermee worden alle instellingen weer teruggezet naar de standaard waarden. Zorg er wel voor dat je een goede back up hebt.

Na een nieuwe update is het probleem verholpen

Hallo @Marcel1710 @Waqqas ,

Bij mij is het probleem na de nieuwe update ook opgelost.

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb precies hetzelfde, kan geen nieuwe update doen, want mijn telefoon zegt dat ie de laatste update heeft..

Hallo @Ikkuh89,

bij mij werkte het na de update pas toen ik ook “Gegevensbesparing” op UIT had gezet (Instellingen → Verbindingen → Gegevensgebruik → Gegevensbesparing).
Allicht de moeite van het proberen waard.

@rwateren, bedankt voor de tip. Dat werkt inderdaad :)

@Ikkuh89   Fantastisch!

Reageer