Vraag

Nachtelijk uitval en reset Galaxy S

Sinds een tijdje vertoond mijn galaxy S vreemd nachtgedrag. Als ik 's avonds mijn telefoon niet aan de oplader leg, dan is de telefoon 's ochtends uitgevallen. Het scherm geeft nog wel een vreemde gloed af (in het licht zie je dit niet, in het donker wel). De telefoon is niet meer op te starten voordat ik m een tijdje aan de oplader leg. Je zou denken dat dit een simpel batterijprobleem is, maar dat is niet helemaal waar.

Als ik mijn telefoon weer opstart, zijn al mijn instellingen weg (het lijkt op een soft reset met een aantal uitzonderingen (mijn apps heb ik nog en mijn WIFI staat goed nog ingesteld).

Wat helemaal vreemd is, is dat als ik mijn accu overdag leeg laat gaan, de telefoon gewoon afscheid neemt en uitgaat. Als ik m weer aan de oplader leg, dan is er helemaal niets aan de hand.

Ik heb zowel een soft als een hard reset gedaan, maar dit heeft het probleem niet verholpen. Kan iemand mij vertellen wat het is?

4 reacties

Reputatie 6
@RobbieB

Welkom op het Forum!:)

Wat vervelend om te lezen dat je zoveel problemen hebt met je toestel. 😞 Een batterij wordt gezien als accessoire en valt gedurende de eerste 12 maanden, na aanschaf van je toestel, onder de garantie. Ik zie in de systemen dat de garantietermijn van 12 maanden voor jou is verstreken. Mocht het probleem aan de batterij liggen, dan dien je zelf een batterij aan te schaffen. Heb je inmiddels een nieuwe batterij gekocht en gebruikt? Zo ja en de problemen zijn niet opgelost, dan ligt het probleem hoogstwaarschijnlijk in het toestel en kan ik je toestel ter reparatie aanbieden. Ik hoor graag van je. 🙂
Reputatie 6
Als je een nieuwe accu nodig heb, kijk dan eens hier.
Ik heb nog geen nieuwe batterij. De reden is dat ik het vreemd vind dat het alleen 's nachts gebeurt en dat al mijn instellingen gereset worden. Daarnaast gaat mijn batterij normaal nog wel een hele dag mee. 

Ik wil eigenlijk liever niet mijn toestel opsturen, omdat ik het vermoeden heb dat ik dan een berichtje terug krijg dat het mijn eigen schuld is en dat ik:
tig honderd Euro mag betalen om mijn telefoon te laten repareren of voor 42,50 mijn telefoon ongerepareerd terug kan krijgen.

Dus tenzij je mij kunt garanderen dat het mij geen geld gaat kosten, doe ik dat liever niet.

Eigenlijk wil ik graag weten of jullie soortgelijke dingen eerder hebben meegemaakt en wat in die gevallen de oorzaak was.
Reputatie 6
@RobbieB

Dat is inderdaad een vreemde zaak. Heb je misschien een app geïnstalleerd die bijvoorbeeld voor energiebesparing je toestel in de nacht uitschakelt?

Je hebt gedurende 24, na aanschaf van je toestel, recht op garantie. Binnen deze periode kun je je toestel kosteloos ter reparatie aanbieden. Mocht er een prijsopgave worden opgesteld omdat het defect buiten de garantie valt, dan kun je je toestel ongerepareerd en kosteloos terug laten sturen.

Reageer