Beantwoord

Netwerk icoon verdwenen Galaxy S6

Ik heb net een week mijn samsung galaxy s6 en nu is opeens het mobiele netwerk icoontje weg uit mijn snelkeuze menu boven in de balk en ik krijg het ook helemaal nergens gevonden. Heb al geprobeerd hem te vinden tussen bewerken en al geprobeerd hem vanuit instellingen in de balk te zetten maar niks helpt.
icon

Beste antwoord door ELcapitane12 14 juni 2015, 15:50

Voor alle mensen met dit probleem die niets willen verdwijderen... Er is een andere (betere) manier om het icoon van mobiele netwerk in je snelkeuze menu te krijgen. Via deze forum http://forum.xda-developers.com/show...2&postcount=93 , kan je een apk APP downloaden die er voor zorgt dat het icoon weer terug komt in je snelkeuze menu. Als tijdelijke oplossing tot dat er een nieuwe update komt is dit in mijn mening de beste oplossing. Bij mij heeft het gelijk gewerkt.

Bekijk origineel

17 reacties

Bij mijn S6 is ook hetzelfde gebeurd. Wij zijn trouwens niet de enigen. Ik heb op een Spaanse forum minimaal 7 mensen met dezelfde probleem gezien. Echt heel erg raar.
Ik heb precies hetzelfde hebben jullie het al opgelost gekregen??
Ik heb ook precies hetzelfde! Heel irritant en stom dit.
Nee nog niks kunnen vinden. Ik heb gelezen dat bij sommige mensen het mobiele netwerk opeens ook niet meer werkt. Wij zij in ieder geval niet de einige mensen met dit probleem.
@Marlo15, @zakaatje, @klly12 en @ELcapitane12
Welkom op het forum.

Hebben jullie een update gehad? Wat ik kon vinden is dat het mogelijk wordt veroorzaakt door een update. Op het Verizon netwerk in de USA hebben mensen er ook last van, wat het een intercontinentaal probleem maakt.

Ik raad jullie bij deze dan ook aan een goede back-up te maken van alles op het toestel.
Foto's, video's en documenten kun je handmatig op de pc zetten, door het toestel te verbinden met de pc met de bijgeleverde datakabel en dan via bestandsbeheer op de pc de mappen te kopieren naar een map op de computer.

Apps en de data ervan kun je backuppen met een app genaamd Helium. Lees in de play store even de beschrijving, non-rooted telefoons hebben ook de pc-versie nodig. (Als je niet weet wat root-toegang is, heb je dat niet.)

Voor de rest kan je Samsung Kies proberen te gebruiken om een back-up te maken (werkt niet altijd). Voor sms'jes en contacten zijn ook wel back-up apps te vinden.

Als je alles wat je wilt bewaren hebt gebackupped, zet je het toestel helemaal uit.
Houd de Volume Up + Home button + Power button een paar seconde ingedrukt. Dit zou het recovery menu moeten openen.
Navigeer met de volume knop naar 'wipe cache partition' en bevestig met de aan/uit knop.
Navigeer met de volume knop naar 'wipe data/factory reset', bevestig met de aan/uit knop.
Navigeer naar 'reboot now' en bevestig.

Kijk eerst even of de optie er weer bij staat voor je alles terugzet.

En als je uiteindelijk alles weer hebt teruggezet, navigeer dan op je toestel naar instellingen --> toestel-info --> software-update --> haal hier het vinkje weg bij automatisch updaten.

Laten jullie weten of het geholpen heeft?
Bij mij heeft het niet geholpen. Bij samsung zijn ze bekend met het probleem maar ze weten nog geen oplossing. Denk dat er binnenkort nog een update komt waardoor het wordt hersteld. Het gekke is dat mijn telefoon dus niet geupdate is de laatste week. Het icoon verdween uit het niets.
Mja, 't wordt hier inderdaad ook vermeld: http://www.galaxyclub.nl/2015/06/samsung-galaxy-s6-edge-sneltoetsen-verdwenen-missing-quicksettings
Bij hen werkte de factory reset wel. Voorlopig.

Afwachten dan maar denk ik. Ik kan dan als tijdelijke oplossing nog meegeven: zoek een goede data toggle in de google play store / samsung app store.
Voor alle mensen met dit probleem die niets willen verdwijderen... Er is een andere (betere) manier om het icoon van mobiele netwerk in je snelkeuze menu te krijgen. Via deze forum http://forum.xda-developers.com/show...2&postcount=93 , kan je een apk APP downloaden die er voor zorgt dat het icoon weer terug komt in je snelkeuze menu. Als tijdelijke oplossing tot dat er een nieuwe update komt is dit in mijn mening de beste oplossing. Bij mij heeft het gelijk gewerkt.
Ik zie dat de vorige link niet werkt. Het moet deze zijn:http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=61336822&postcount=93
Beste ELcapitane12, ik drukte op de link, maar helaas doet hij het niet...
Bedankt!
Waar staat die apk app? Die kan ik nergens vinden
Beneden, helemaal onderin.
Bij Atached Files
Bedankt, het is gelukt!
Mooi!
Reputatie 7
Badge +15
Hey allemaal,

Top dat jullie elkaar hebben kunnen helpen! 😉 Mochten jullie in de toekomst nog vragen hebben dan zie ik jullie graag terug hier. Hopelijk lost de volgende update het probleem structureel op. Om op de hoogte te blijven van alles Samsung software-updates kunnen jullie ook dit topic volgen.

Reageer