Vraag

Netwerk met Samsung 7 edge

• 5 april 2017
  • 3 reacties
  • 336 Bekeken

Sinds half februari 2017 heb ik de Samsung 7 Edge. Prachtig toestel. Maar ik ben nu sinds enkele weken zeer teleurgesteld in, en T-Mobile en mijn S7 Edge. Ik ben vaak dagdelen onbereikbaar. Ik ben naar de T-Mobile shop geweest met deze klacht en kreeg en nieuwe sim kaart. Dan zou mijn probleem opgelost zijn. Niet dus.
Van de week met Klantenservice gebeld, oplossing zagen zij in een nieuw abonnement tw.NEXT. Daar naar over gegaan maar helaas. Nog steeds "alleen NOOD oproepen. Nu ben ik diegene die nood heeft. Ik vind het onbestaanbaar dat ik mijn kapotte toestel niet kan omruilen voor een werkend toestel. Ik zit er niet op te wachten dat mijn toestel 2 weken weg is. Er is mij een ondeugdelijk apparaat geleverd.
Ik ben verzekerd.
Als mijn toestel nu kapot zou vallen zou door deze verzekering a la minute een nieuw toestel krijgen.
Nu wordt er door de medewerker in de shop gezegd dat ik niet binnen de '8 dagen" regeling terug ben gekomen.
Dit vind ik onverteerbaar.

Als jaren lange zeer trouwe klant verwacht ik een goede oplossing.
En niet alleen een zeer correcte behandeling als ik een abonnement kom afsluiten maar ook als er problemen zijn.
Met vriendelijke groet, Anita

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi Anita,

Dat is inderdaad erg zuur, dat het niet goed werkt, zeker met zo'n mooi toestel! :S

In ons systeem zie ik dat je hier ook gisterochtend contact over hebt gehad met mijn collega en hieruit begrijp ik dat zij jou eigenlijk wilde helpen met het probleem, maar je ging eerst op vakantie? Kan dat kloppen? Die tussentijd neem ik graag nog even aan om proberen uit te vogelen wat er nou precies aan de hand is en of dit direct op te lossen is.

Ervaar je het probleem altijd en overal of gaat het om een bepaalde locatie? Als het namelijk op één locatie is, dan zou het ook aan het netwerk kunnen liggen. Heb je jouw simkaart al eens getest in een andere telefoon? Als dit werkt, dan kun je er namelijk vanuit gaan dat het aan het toestel ligt en niet aan het netwerk of de simkaart. Als de simkaart het niet in het andere toestel doet, dan ligt het aan het netwerk of de simkaart (al sluit ik dat vrijwel uit, aangezien je een nieuwe hebt ontvangen). Zou je dit eens kunnen proberen om te kijken wat het resultaat dan is?

We zien jouw reactie graag tegemoet, zodat we dit voor je kunnen oplossen! 🙂
Hi David, bedankt voor je snelle reactie.
De hulp die ik kon krijgen in de shop is dat zij mijn mobiel opsturen. Gemiddeld duurt het dan 2 tot 3 weken voordat het onderzoek is afgerond is ons medegedeeld.
Ook is mij duidelijk gemaakt dat ik met deze klachten binnen 8 dagen had moeten langs komen om zondermeer om te ruilen. Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb een aardig dure mobiel gekocht en die moet gewoon werken.
De melding "Alleen noodoproepen" heb ik op verschillende locaties.
Wij verkeren helaas op dit moment in een situatie dat wij echt bereikbaar dienen te zijn. Dus daarom liet ik mijn mobiel gisteren niet achter. Dat heb ik ook uitgelegd.
Ons vertrek is mede daarom ook uitgesteld.
Het is jammer dat ik z'n groot vertrouwen in de Samsung had dat ik niet gelijk ben terug gegaan. Ik dacht echt dit gaat goed komen. Met aan en uitzetten komt het voor 1 of 2 dagen weer goed. Maar zo werkt het natuurlijk niet.

Als ik voor een Huawei toestel had gekozen dan was er een service van 2 a 3 dagen. Soort eigen schuld dikke bult. Maar ik ben een fervent Samsung gebruikster.

Ik wil best deze simkaart in de mobiel van mijn man uitproberen.

Met vriendelijke groet van Anita
Reputatie 7
Badge +20
Hey Anita,

Ik begrijp het goed dat je veel vertrouwen had in een goede werking van de telefoon, daar reken je op bij zo'n grote aankoop!

Het klopt inderdaad dat we hier een termijn van 8 dagen voor hanteren, omdat in die periode de fouten aan het licht komen die waarschijnlijk bij fabricage plaats hebben gevonden. Daarna kan er natuurlijk van alles gebeurd zijn met de telefoon. In jouw geval is het abonnement half februari afgesloten, dus dan komt het in de normale reparatieprocedure te vallen. Ik hoop dan ook dat we eerst nog wat duidelijkheid kunnen krijgen over het probleem, want het zou zonde zijn als het niet aan het toestel ligt en de telefoon wordt ter reparatie opgestuurd.

Ik ben dan ook erg benieuwd wat er uit de kruistest is gekomen. Had je de mogelijkheid al om dit te testen? Aan de hand hiervan krijgen we direct uitsluitsel over de oorzaak van het probleem. Je kunt ook nog langs een Service Locatie van Samsung gaan, om te kijken of zij het probleem direct herkennen en kunnen oplossen. Als dan blijkt dat het toestel toch ter reparatie opgestuurd moet worden, dan kun je jouw toestel ook direct bij hen achterlaten. Over het algemeen duurt een reparatie maximaal 2 weken, maar dit is wel afhankelijk van de drukte bij de reparatieservice.

Houd je ons op de hoogte van jouw test? Ik hoop dat we gauw een oplossing voor het probleem hebben!

Reageer