Vraag

Netwerk probleem met samsung s8

• 7 juni 2017
  • 4 reacties
  • 8073 Bekeken

Ik heb sinds een week een nieuwe s8 aangeschaft. Ik loop al 1 week lang tegen een netwerk probleem aan. Ik zie dat ik 4G+ heb. Alleen op instagram laden de video's niet en op snapchat duurt het plaatsen van een video ook heel lang. Ik heb hetzelfde probleem ook als ik de wifi aanzet. Wanneer ik dezelfde simkaart in mijn s6 edge stop ervaar ik dit niet. Ik heb de s8 meerdere keren aan en uitgezet. Ik heb de instagram app verwijderd en opnieuw gedownload maar niks helpt. Ik heb na het gegevensverbruik van intagram gekeken en die stond op 26 mb. Filmpjes openen op youtube kan allemaal wel. Het lijkt alsof instagram en snapchat de internet niet kunnen gebruiken ofzo? Wie o wie kan me helpen ik word er gek van.

4 reacties

Reputatie 3
Hi,

Wat je kunt proberen is onder instellingen -> algemeenbeheer -> Resetten -> Netwerkinstellingen resetten.

Dit heeft bij mij eerder een probleem met een wegvallende 4g/3g/2g verbinding opgelost.
Let wel op dat je hierna weer opnieuw met je wifi netwerken moet verbinden
Heb ik al geprobeerd maar heeft niet geholpen helaas
Reputatie 5
Badge +17
Hey Adkt,

Welkom op het forum!

Gefeliciteerd met je nieuwe Galaxy S8! Ik kan me goed voorstellen dat je dit opgelost wil hebben, we kijken daarom graag met je mee.

Het lijkt er inderdaad op dat dit probleem wordt veroorzaakt door de 2 applicaties. Als je simkaart wel in een ander toestel werkt en andere applicaties ook gewoon werken dan moet de fout wel bij de applicaties zelf liggen. Ik wil je daarom vragen om allebei de applicaties één keer helemaal te verwijderen van je toestel en deze opnieuw te downloaden en te installeren. Wellicht dat dit de oplossing is van het probleem.

Wordt het hier nog steeds niet mee opgelost dan adviseer ik je om een fabrieksreset te doen nadat je een back-up hebt gemaakt. Probeer je toestel daarna uit zonder de back-up terug te plaatsen en laat ons weten of het is gelukt. We zijn erg benieuwd!
Reputatie 7
Badge +9
Er zijn bekende issues met apps die een deel voorgeinstalleerd zijn, zoals Facebook, waarbij de app voor geen ene meter werkt over 4G. Ook mensen in de VS en op andere toestellen hebben er last van.

Zoals Issam hierboven al aangeeft: Even helemaal verwijderen en dan via de Play Store opnieuw installeren.

Het beste kun je dit process volgen:
Instellingen > Applicaties > Alles > Facebook > Buffer/Cache legen, Gegevens Wissen en dan Verwijderen.
Hetzelfde process geldt voor elke andere app die het probleem vertoont.
En dan via de Google Play Store handmatig opnieuw installeren.

Reageer