Beantwoord

Netwerkmodus aanpassen

• 20 juli 2017
  • 5 reacties
  • 565 Bekeken

Vraag gericht aan een Samsung-medewerker:
Bestaat er een kans dat er middels een software-update de mogelijkheid kan worden geboden om te kiezen voor 4G/3G (automatisch verbinden) binnen het menu Netwerkmodus?
Aangezien T-Mobile ervoor gekozen heeft om 2G alleen nog op de 1800-frequentie heeft aangezet laat de dekking hiervan te wensen over.
Verneem het graag.
icon

Beste antwoord door Samsung Webcare 21 juli 2017, 12:58

Hey Dommels-2010,

Dat is een hele goede vraag! Ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen; helaas is dit niet mogelijk. Het hangt af van de specificaties van jouw toestel, wat 'ie aankan. Dit betreft de hardware en is helaas dus niet softwarematig aan te passen :(

Hopelijk heb ik je hier wat meer duidelijkheid over kunnen geven!

Groeten,

Tim
Samsung Webcare
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 2
Hey Dommels-2010,

Dat is een hele goede vraag! Ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen; helaas is dit niet mogelijk. Het hangt af van de specificaties van jouw toestel, wat 'ie aankan. Dit betreft de hardware en is helaas dus niet softwarematig aan te passen :(

Hopelijk heb ik je hier wat meer duidelijkheid over kunnen geven!

Groeten,

Tim
Samsung Webcare
Bedankt voor je antwoord Tim.
Ik vind het wel apart dat het met de hardware heeft te maken. De optie 4G/3G /2G en alleen 3G of 2G (of 3G/2G) is ook mogelijk. Dus waarom zou de gewenste optie dan niet mogelijk zijn? Ik zie het verband met de hardware hier niet..
Ik heb overigens een Samsung Galaxy S6
Reputatie 2
Hi Dommels-2010,

Ik kan me voorstellen dat je 't apart vindt. Echter dient de optie in jouw toestel te zitten. Het is simpelweg niet aan te passen. Wellicht biedt deze link, meer informatie daarover.

Groeten,

Tim
Samsung Webcare
Beste Tim, wederom bedankt voor je antwoord. De link die je meestuurt biedt naar mijn mening geen goede informatie hierover. Het is niet zo dat ik een vraag heb over 4G+ waarbij er meerdere frequenties gekoppeld worden. Daarbij kan ik me voorstellen dat dit hardwarematig in orde moet zijn.
Het schakelen tussen twee verschillende frequenties is heel iets anders denk ik.
Wellicht eigenwijs, maar heb er nou eenmaal moeite mee om dit aan te nemen van je.
Evengoed nogmaals dank voor je reactie!
PS: heb mijn instellingen nu op 3G-only gezet.
Reputatie 2
Hey Dommels-2010,

Uiteraard is het inschakelen van de 3G-modus ook een optie. Ik had hier ook graag meer in betekend, maar dit is helaas niet aan te passen.

In ieder geval fijn dat je er een alternatief voor hebt gevonden!

Groeten,

Tim
Samsung Webcare

Reageer