Beantwoord

Nexus 6 in Nederland?

Beste T-Mobile,

Het is net bekend gemaakt dat de Nexus 6 wordt aangeboden door o.a. T-Mobile U.S. vannaf 12 Nov.
Betekend dat de Nexus 6 ook straks in Nederland verkrijgbaar wordt via T-Mobile?
Dat zou namelijk fantastisch zijn! Hoop dat jullie mij wat informatie over kunnen geven en ook over de Nexus 9 als dat mogelijk is. Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten,

Thomas Huster
icon

Beste antwoord door WillemE 20 oktober 2014, 17:42

Hi Thomas,

Ik kan me goed voorstellen dat je geïnteresseerd bent in dit toestel! 😉 Op dit moment is het nog niet bekend of wij dit toestel gaan leveren. Ik adviseer je om onze 'coming soon' pagina in de gaten te houden. Wanneer er meer informatie bekend is zal dit daar kenbaar worden gemaakt.

Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, dan zien we je graag terug op ons Forum!

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 4
Hi Thomas,

Ik kan me goed voorstellen dat je geïnteresseerd bent in dit toestel! 😉 Op dit moment is het nog niet bekend of wij dit toestel gaan leveren. Ik adviseer je om onze 'coming soon' pagina in de gaten te houden. Wanneer er meer informatie bekend is zal dit daar kenbaar worden gemaakt.

Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, dan zien we je graag terug op ons Forum!
Reputatie 7
Badge +9
Voorlopig komt hij nog helemaal niet naar Nederland. (Net als dat de Nexus 5 lang duurde, omdat men bang is voor de impact op de verkoop van andere toestellen.)

Hij staat namelijk ook nog niet op de Google Play Store te koop voor Nederland. (Daar kun je tegenwoordig ook vanuit NL devices kopen.).

De Nexus 9 is wel een pagina voor https://play.google.com/store/devices/details?id=nexus_9_black_16gb_wifi
inmiddels is die wel verkrijgbaar in Nederland. Maar de kwaliteit-prijs verhouding schijnt niet goed te zijn. je betaald veel te veel voor wat je er voor terug krijgt. een teleurstellend type telefoon, van de nexus lijn. terwijl deze juist zo goed zijn, voor een mooie prijs
Wat men kent uit het verleden van de Nexus lijn (goede prijs, medium tot high specs) is niet meer van toepassing bij de Nexus 6 en dat is niet goed bevallen bij vele, onder andere bij mij met de officiële announcement.

Wat je er voor terug krijgt is echter beter dan menig potentiële koper denkt. Ook de garantie dat jij voor minimaal 18 maanden OS updates krijgt blijft een voordeel.
Maar de gemiddelde gebruiker staat hier niet bij stil wat er allemaal mogelijk.
Reputatie 7
Badge +9
@Ves
De Nexus is een developer device, de meeste gewone gebruikers hebben geen flauw idee wat dat uberhaupt inhoud. Die weten niet wat het probleem is met KNOX(als ze uberhaupt al weten wat dat is) en flashcounters. Die boeit het niet dat je veel makkelijker kan rooten, en dat je als eerste de betas en de releases van de nieuwste firmware hebt.. De meesten willen een device dat out of the box werkt en waar ze niets aan hoeven te modden. (Wat ze dan met Android doen is mij wel een beetje een raadsel, maar alas.)

De meeste gebruikers willen al die extra rommel die met Touchwiz mee komt juist wél hebben. Wij hebben liever zo weinig mogelijk bloatware en een vanilla android experience, maar voor de meesten is dat veel te kaal. Die kopen juist voor de extra features.

Het is ook wel duidelijk merkbaar aan de Nexus 6 dat hij niet is bestemd als flagship voor het grote publiek. 6" is voor de meeste gewone gebruikers veel te groot, en de prijs is gelijk aan die van devices met meer features.

Ik vond de Nexus lijn altijd geniaal, alleen is voor mij een MicroSD slot hoofdvereiste nr1. Ik woon niet in de randstad, dus ik heb niets aan de cloud en streaming. Maar met de N6 is Google te veel bezig met het meegaan met de rest, en volledig het doel van de Nexus lijn uit het oog verloren.

Ik las laatst ergens (XDA geloof ik) dat het Google behoorlijk is tegengevallen hoe weinig de N6 werd verkocht. Ze zouden bezig zijn met onderhandelingen met Huawei om die de nieuwe Nexus te laten maken om de prijs te drukken. Ik ben benieuwd...
Google was inderdaad niet tevreden over het aantal N6 toestelen die waren verkocht maar in de zelfde financial call werd ook de reden genoemd. De N6 was slecht te verkrijgen, ze hadden (wederom) te laag ingeschat hoe populair het zou zijn. En de N6 was ook de eerste maand alleen in de US te verkrijgen pas in December kwamen andere landen aan het bod, niet veel ruimte om gezien het kwartaal eind december sloot. Het is geen iPhone waar de pre-orders al een maand van te voren vast staan. Dit is iets dat Apple veel beter doet.

Google is het doel niet uit oog verloren, men is zich gaan vasthouden aan het oude beleid. Ja het begon als een developers device maar door de populariteit van de Galaxy Nexus veranderde dit. Er werd meer ingezet om een standaard neer te zetten zodat OEMs zouden blijven verbeteren.
Met Android 5.0 was er voor het eerst een publieke beta dus die ervaring was sowieso nieuwe, ook voor Google.
Door zijn producten te koppelen aan Play Services en minder aan AOSP blijft de AOSP zoals het moet zijn, een open source platform waar iedereen die iets kan bouwen. Gewoon de 'bar minimum' leveren zodat anderen met dingen kunnen komen (denk aan active display, tap to wake). Kijk maar naar de always-on voice recognition, dit past perfect in het Google beeld voor Google Now.
Alleen als OEMs de Google services willen gebruiken komen ze met voorwaarden waar niet iedereen het over eens kan zijn maar toch accepteert of begrijpt.
Door ook vaker onderdelen van Android niet meer te ondersteunen hopen zij dat OEMs hun apparaten sneller en vaker updaten in plaats van alleen patchen en elk jaar een nieuw toestel met de nieuwere OS versie te leveren. Men begint het langzaam door te hebben wie hier de boosdoener is. Een van de vele reden dat Nexus producten populairder worden.

Google gaat helemaal met niemand mee. Samsung, Sony, HTC gingen gewoon door met SD's ondersteunen. Met de Galaxy Nexus stopte Google en jaren later werd er hier ook een verklaring (fout gevoelig) voor gegeven door engineers en veel developers bevestigde dit. Alleen door de grote vraag uit landen zoals Brazilië en India hebben ze dit beleid met 5.0 weer aangepast en zelfs een betere ondersteuning erin gezet. Kijk maar naar Android One.
Ze pushen mensen naar de cloud zodat het makkelijker is om te switchen tussen apparaten. Daarom wordt er ook veel ingezet om internet beter beschikbaar te maken in landen waar dit nog niet goed is geregeld. Want de data kosten zijn wat mensen tegenhoudt in India en Brazilië om gebruikt maken van diensten als Play Music.

Een ding is zeker heel veel mensen hebben geen flauw idee dat Samsung op Android draait. Daarom noemen ze elk Android telefoon automatisch Samsung (of zien het als een aparte OS) net als meeste mensen een tablet automatisch een iPad noemen.
<....>

Reageer