Beantwoord

NFC melding blijft terugkomen

• 8 juni 2017
  • 3 reacties
  • 4415 Bekeken

Ik heb een probleempje met mijn Samsung

Ik krijg steeds een NFC melding terwijl ik NFC al heb uitgezet.
Hoe los ik dit op? Ik word helemaal knettergek van die stomme geluidjes!

Ik ben al bij verschillende telefoonwinkels geweest en niemand heeft me kunnen helpen omdat alle instelling al goed zouden staan. Ik heb mijn telefoon al opnieuw opgestart en al terug gezet naar fabrieksinstellingen. NFC weer uitgezet, maar de melding blijft komen
:?
HELP!
icon

Beste antwoord door Issam 9 juni 2017, 15:54

Hoi Lynda,

Erg vervelend. Begrijpelijk dat je hier een oplossing voor wil hebben. We helpen je graag!

Zou je allereerst kunnen aangeven welk toestel je gebruikt en welke software versie hierop staat? Hoe heb je NFC uitgeschakeld via de instellingen? Neem ook eens een kijkje op deze pagina (mocht je Samsung gebruiken).

In dit topic wordt trouwens dezelfde vraag gesteld, neem daar ook ff een kijkje!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Als NFC uit staat zou hij niet meer moeten reageren op de pasjes. Dat gezegt, er zijn bepaalde apps die gebruik maken van NFC, en uit zichzelf NFC inschakelen. (Een aantal pairing apps voor headsets, sommige bankieren apps, etc.)

Kun je het voor de zekerheid even een tijdje proberen compleet zonder pasjes? Zodat we zeker weten dat het de NFC is, en niet een andere app of instelling?

Overigens zit in betaalpassen sinds medio 2015 ook een NFC chip voor het contactloos betalen. (En er zit er ook een in IDkaarten)
Hoi Issam,

Ik heb een Samsung A3 (2016), android versie 6.0.1.

Ik heb via de instellingen NFC en Android Beam uitgezet.

De pagina's waarna je hebt gelinkt, heb ik gelezen, maar ook hier vind ik geen antwoord op mijn vraag. Op een van deze pagina's wordt het geluid omschreven als een 'tring'. Dat is het bij mij niet. Eerder een soort 'gebliep'.

Ik heb ook mijn ov kaart en betaalpas in mijn telefoonhoesje zitten. Ik heb geprobeerd om mijn ov kaart eruit te halen, maar dit maakt geen verschil. Maar pasjes in je hoesje moet toch gewoon kunnen? Zeker als de nfc uit staat en ik ben natuurlijk niet de enige die pasjes in zijn/haar telefoonhoesje heeft zitten.

Hopelijk kun je me met deze informatie verder helpen 😉
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Lynda,

Erg vervelend. Begrijpelijk dat je hier een oplossing voor wil hebben. We helpen je graag!

Zou je allereerst kunnen aangeven welk toestel je gebruikt en welke software versie hierop staat? Hoe heb je NFC uitgeschakeld via de instellingen? Neem ook eens een kijkje op deze pagina (mocht je Samsung gebruiken).

In dit topic wordt trouwens dezelfde vraag gesteld, neem daar ook ff een kijkje!

Reageer