Beantwoord

nieuwe batterij


Hallo,
Ik heb een Samsung Galaxy S4 en mijn batterij gaat heel snel leeg, ook word de batterij en daarmee het hele toestel na kort gebruik al heet, daarbij komt ook nog kijken dat mijn telefoon uitvalt en niet meer fatsoenlijk aan gaat.
Is er een mogelijkheid om (gratis) een nieuwe batterij te krijgen als die nog in de garantieperiode is?
Groetjes Remi.
icon

Beste antwoord door ShadowLea 11 juni 2014, 09:50

Samsung heeft officieel erkend dat er problemen zijn met de batterijen van de S4. Dit probleem is wereldwijd en universeel. Het betreft alle S4’s, dus ook de Branded toestellen.

Samsung heeft het volgende gezegt in een persbericht:

“We ask all affected customers to please visit their nearest Samsung Electronics service centre, where they can receive a replacement battery for free of charge. We remain committed to providing the best possible user experience for our customers."

Ervaar je een van of een combinatie van de volgende problemen:
- Toestel valt uit
- Toestel start uit zichzelf opnieuw op
- Toestel wil niet meer aan
- Batterij loop veel te snel leeg (100% in +- 4.5 uur screen-on time is normaal.)
- Batterij staat bol
- Batterij springt spontaan een tiental procent omlaag

Dan kun je gratis en direct bij alle Samsung Service Centers over de hele wereld je batterij om laten ruilen voor een nieuwe.

Service Centers vind je hier: http://www.samsung.com/nl/support/location/supportServiceLocation.do?page=SERVICE.LOCATION

Dit probleem gaat via Samsung zelf, en dus niet via de providers. Is het service centrum gevestigt in een winkel van een andere provider, dan maakt dit niets uit. Ook klanten van andere providers en onafhankelijke winkels kunnen hier terecht.

Ben je niet in de gelegenheid om naar een Service Center af te reizen, neem dan telefonisch contact op met Samsung via 0900-SAMSUNG (0900-7267864) (10 c/m). Er wordt dan gratis een nieuwe batterij naar je opgestuurd.

De garantie op de S4 batterijen is verhoogd van 6 maanden naar 24 maanden. Je hebt dus nu 2 jaar garantie op de batterij, zowel op de oude als op de nieuwe.

---

99% zeker dat het de batterij is. Maar je kan nog even de MicroSD eruit halen om te zien of dat verschil maakt. (de MicroSD, niet de SIM.)

Bekijk origineel

4 reacties

Als je langs gaat bij een Samsungservicepunt of het toestel opstuurt word de accu vervangen als hij inderdaad defect is.
JohnH schreef:

Als je langs gaat bij een Samsungservicepunt of het toestel opstuurt word de accu vervangen als hij inderdaad defect is.

waar kan het anders aan liggen als de accu niet defect is denk je?
Reputatie 7
Badge +9
Samsung heeft officieel erkend dat er problemen zijn met de batterijen van de S4. Dit probleem is wereldwijd en universeel. Het betreft alle S4’s, dus ook de Branded toestellen.

Samsung heeft het volgende gezegt in een persbericht:

“We ask all affected customers to please visit their nearest Samsung Electronics service centre, where they can receive a replacement battery for free of charge. We remain committed to providing the best possible user experience for our customers."

Ervaar je een van of een combinatie van de volgende problemen:
- Toestel valt uit
- Toestel start uit zichzelf opnieuw op
- Toestel wil niet meer aan
- Batterij loop veel te snel leeg (100% in +- 4.5 uur screen-on time is normaal.)
- Batterij staat bol
- Batterij springt spontaan een tiental procent omlaag

Dan kun je gratis en direct bij alle Samsung Service Centers over de hele wereld je batterij om laten ruilen voor een nieuwe.

Service Centers vind je hier: http://www.samsung.com/nl/support/location/supportServiceLocation.do?page=SERVICE.LOCATION

Dit probleem gaat via Samsung zelf, en dus niet via de providers. Is het service centrum gevestigt in een winkel van een andere provider, dan maakt dit niets uit. Ook klanten van andere providers en onafhankelijke winkels kunnen hier terecht.

Ben je niet in de gelegenheid om naar een Service Center af te reizen, neem dan telefonisch contact op met Samsung via 0900-SAMSUNG (0900-7267864) (10 c/m). Er wordt dan gratis een nieuwe batterij naar je opgestuurd.

De garantie op de S4 batterijen is verhoogd van 6 maanden naar 24 maanden. Je hebt dus nu 2 jaar garantie op de batterij, zowel op de oude als op de nieuwe.

---

99% zeker dat het de batterij is. Maar je kan nog even de MicroSD eruit halen om te zien of dat verschil maakt. (de MicroSD, niet de SIM.)
Wow....... :)

Ik poste trouwens allen de zin " als de accu inderdaad defect is " om dat je op een forum nooit zeker kan weten of dat het geval is....

Zoals zeer uitgebreid hierboven is uitgelegd is de kans ongeveer 99%

Reageer