Beantwoord

Nieuwe Samsung S7 herstart zomaar vanzelf

• 19 april 2017
  • 2 reacties
  • 325 Bekeken

Ik ben sinds een tijdje klant bij Tmobile. Ik heb de Samsung Galaxy S7 en hij begint zich sinds een paar weken, iedere 2 dagen vanzelf op te starten. Er is niet echt een bepaald patroon(gebeurt soms in de ochtend en soms in de avond).

Overigens krijg ik na het opstarten deze melding. Kunnen jullie me helpen? Ik ben al 2 x te laat gekomen voor school en heb nu eindelijk eens de tijd om de forum te consulten.
icon

Beste antwoord door Kaassausje 19 april 2017, 19:43

Hoi Burakc68, welkom op het klantenforum.

Dat is de FOC-melding. Accepteer hem alsjeblieft pas nadat je een goede back-up hebt gemaakt, zoals de melding al zegt wordt je toestel gereset wanneer je deze 'update' accepteert. Meer info over FOC vind je in dit topic.

In het kort: er wordt branding gepushed en voor zover ik heb gelezen, valt deze melding niet permanent weg te halen op Samsung toestellen.
Bekijk origineel

2 reacties

Hoi Burakc68, welkom op het klantenforum.

Dat is de FOC-melding. Accepteer hem alsjeblieft pas nadat je een goede back-up hebt gemaakt, zoals de melding al zegt wordt je toestel gereset wanneer je deze 'update' accepteert. Meer info over FOC vind je in dit topic.

In het kort: er wordt branding gepushed en voor zover ik heb gelezen, valt deze melding niet permanent weg te halen op Samsung toestellen.
Even ter aanvulling;

Dit is een melding die je komt omdat je een branded toestel hebt. Tegenwoordig is dat niet meer pre-installed, maar maakt Samsung een soort "check-provider" firmware die bij het zien van een paar specifieke providers de bijbehorende update ophaalt. FoC update...

T-Mobile is niet de enige...

Je zal in alle gevallen een backup moeten maken, daarna kan je twee dingen doen:
- op ok drukken en de FoC versie van T-Mobile krijgen
- de hele firmware wijzigen naar de Samsung unbranded NL (ja... die optie heb je)

FoC versie bevat wat netwerkinstellingen, wat veelal ongewenste beltoontjes en een T-Mobile logo bij opstarten. De unbranded bevat dat allemaal niet 😛 in beide gevallen zal je telefoon gewoon werken, maar in beide gevallen gaat er een gehele reset op je toestel plaats vinden.

Voor uitleg op zelf installeren van unbranded met Kies van Samsung, zie deze post

Reageer