Beantwoord

Nieuwe simkaart; geen internet

• 2 februari 2016
  • 5 reacties
  • 526 Bekeken

Ik heb 2 weken geleden een nieuw abonnement afgesloten bij t-mobile. Vandaag werd eindelijk mijn nummer overgezet zodat ik kon internetter en bellen. Althans, dat dacht ik. Ik heb mijn simkaart geactiveerd op my t-mobile, en kreeg een SMS dat alles oké was. Ik heb echter maar 1 streepje bereik, en ik heb geen internet. Ik heb net geprobeerd te bellen, en dat lukte wel. Gek genoeg ging het bereik toen ineens omhoog. Toen ik klaar was met bellen was het bereik weerond terug naar 1 streepje. Ik kan voor de rest ook sms'jes ontvangen. Wat kan ik doen zodat mijn internet weer werkt, en misschien meer bereik krijg? Ik woon voor de rest in delft met volledige dekking volgens de dekkingkaart dus daar ligt t niet aan.

Groetjes
icon

Beste antwoord door Casvm 3 februari 2016, 17:39

Update:
ik had mijn handmatige APN verkeerd ingesteld!
goede tip: gebruik niet het eerste zoekresultaat op google. :p
de goede APN stond uiteindeljik op samsung galaxy s6 edge handmatig internet instellen als iemand het nog nodig heeft

groetjes
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo en welkom op het forum,

Waarschijnlijk maak je gebruik van het 4G netwerk. Dit verklaart ook waarom je signaal omhoog gaat tijdens het bellen.
Bellen en sms'en werkt nog op 3G, vandaar dat het overschakelen.

Waarschijnlijk is het 4G netwerk nog niet optimaal op je locatie. Helaas geeft de dekkingskaart dit niet weer.
Om het bereik te vergroten, kun je je telefoon handmatig op 3G zetten.
Uiteindelijk wordt het 4G netwerk beter dan 3G, dus gewoon een kwestie van geduld 🙂

Wat betreft het internet probleem: staan de APN instellingen correct op je toestel?

Welk toestel heb je, en op welke postcode heb je verminderde dekking?

Groet,
Hallo,

Ik heb een Samsung Galaxy s6, en ik woon op postcode 2611 HR.
Er was inderdaad nog geen APN van t mobile in de telefoon, er stond alleen ben internet. Ik heb geprobeerd deze toe te voegen met de standaard APN instellingen, maar ik heb nog steeds geen internet.
Ik heb ook geprobeerd de goede instellingen te downloaden via toestelhulp en vervolgens via mms, maar het was niet mogelijk te downloaden (download failed, please try again). Terwijl de telefoon bezig was met downloaden was wél een 4g teken te zien naast het wifi symbool.

Is het toestel naar 3g zetten nu de enige optie? Het is wel een beetje krom aangezien je 3x zo veel betaald voor 4g.

Groetjes
Reputatie 6
Hoi Casvm,

Om even alles uit te sluiten.

* Je hebt je toestel al eens uit en aangezet na de overzetting van je nummer?
* Je hebt wel een internetbundel in je abonnement?
* Heb je via 3G wél een werkende internetverbinding?

Het kan daarnaast ook zijn dat je datagebruik later wordt ingeschakeld dan het overige verkeer. Echter daar je nu al een dag over bent, lijkt me dat ook niet het probleem.

Je postcode betreft Delft? Je woont vlakbij een 4G(+) mast dus het bereik moet eigenlijk prima zijn. Heb je al eens geprobeerd een andere telefoon te proberen? Ik neem aan dat je een nieuwe simkaart ontvangen hebt, die je geactiveerd hebt?

Let us know!
Hallo kme,

Ik heb een internetabonnement, en ik heb m'n telefoon al een keer aan en uit gezet.
Als ik mijn network mode op wdcma only zet het ik wel een beter bereik, alleen geen internet.

Ik heb voor de rest nog niet mijn simkaart in een andere mobiel geprobeerd aangezien ik mijn pinnetje ben vergeten om de simkaart eruit te halen. Maar ik zou mijn simkaart toch graag op mije s6 gebruiken 😉

Heeft iemand nog andere tips die ik kan proberen?

Groetjes
Update:
ik had mijn handmatige APN verkeerd ingesteld!
goede tip: gebruik niet het eerste zoekresultaat op google. :p
de goede APN stond uiteindeljik op samsung galaxy s6 edge handmatig internet instellen als iemand het nog nodig heeft

groetjes

Reageer