Beantwoord

Nieuwe telefoon, contacten in Google

• 26 september 2016
  • 10 reacties
  • 129 Bekeken

Hoi, ik heb mijn contacten opgeslagen in google. Mn telefoon is crappie dus heb ik een vervangende, kan ik nu gewoon de simkaart in het nieuwe toestel stoppen en de contacten opvragen of moet ik nog iets doen voor ik de simkaart uit de oude telefoon haal?

Bedankt alvast!
mvg
icon

Beste antwoord door ShadowLea 26 september 2016, 23:34

Handmatig backups maken van je contacten doe je via Contacten > Optietoets > Importeren/Exporteren. Ook naar de SIM.

Als je contacten gesynchroniseerd zijn met Google, zouden ze inderdaad automatisch moeten laden op de nieuwe telefoon als je hierop inlogt. (Mij is het overigens nog nooit gelukt, maar ik heb altijd pech met sync.)
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 5
Badge +14
Als je toestel dat nog kan zou ik eerst al je contacten kopiëren naar je sim. . Anders met je andere telefoon i op je Google account inloggen en en de backups binnen halen .
Ja, dat wilde ik eigenlijk ook maar ik kan nergens vinden hoe ik dat moet doen, heb een hele oude samsung (ace huppeldepup)....enig idee hoe?
Bedankt iig!
Reputatie 5
Badge +14
Ik ken dat toestel niet maar kijk maar eens bij instellingen en dan backup
Hallo,
Welkom op het forum.
Je zal eerst bij Accounts je Google account moeten activeren.
Daarna kan je met synchroniseren je contacten terugkrijgen
simkaart nu nog in oude tel, google account geactiveerd. ik hoef dus alleen google account opnieuw te activeren als ik mijn sim in nieuwe tel stop?
Bedankt!
Reputatie 7
Badge +9
Handmatig backups maken van je contacten doe je via Contacten > Optietoets > Importeren/Exporteren. Ook naar de SIM.

Als je contacten gesynchroniseerd zijn met Google, zouden ze inderdaad automatisch moeten laden op de nieuwe telefoon als je hierop inlogt. (Mij is het overigens nog nooit gelukt, maar ik heb altijd pech met sync.)
Oooooowww das niet handig ....blijkbaar sync je ze dan ook niet ShadowLea
Ah Thanks! backup via importeren/exporteren heb ik geprobeerd, maar als ik 'naar sim' kiest vind hij opeens geen contacten :s. Maar heb nu een backup mail naar mezelf gestuurd dus ik ga het gewoon proberen en anders moet ik alles er maar weer handmatig inzetten....dit keer direct op sim haha. En ik dacht nog wel slim te zijn door ze in google op te slaan nadat ik mijn vorige telefoon verloor hehe XD.
U leest niet goed....ik schreef :

Je zal eerst bij Accounts je Google account moeten activeren.
Daarna kan je met synchroniseren je contacten terugkrijgen
Reputatie 7
Badge +20
Hi Sanne,

Is het nog gelukt met alle tips? Leuk om te zien dat iedereen zo met je meedenkt. 🙂

Reageer