Beantwoord

NL Alert Galaxy S8

• Doet lekker mee
  • 4 reacties
Vandaag is in Rotterdam en omgeving een NLAlert bericht verstuurd. Op mijn nieuwe S8 heb ik dit bericht niet ontvangen, maar wel op mijn oude Note4. Ik kan ook (nog) niet vinden hoe dit op dit nieuwe toestel in te stellen. Met mij zullen meerdere gebruikers van de S8(+) dit wel willen weten. Kunnen jullie de te volgen procedure toe lichten?

Dank jullie wel!

Groeten
Guus
icon

Beste antwoord door David 16 mei 2017, 12:48

Hoi GWP,

Het is niet zo dat jouw telefoon uitgeschakeld was op het moment dat het alert verstuurd werd? Het lijkt mij stug, maar ik wil het toch uitgesloten hebben voor de zekerheid. Ik begrijp dat je deze instellingen ook al had gevonden via Google? Dit zijn namelijk de officiële instructies voor de Samsungtoestellen.

Hopelijk kom je er met die instructies van instellingen verder! We zien jouw reactie graag tegemoet!
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 5
Badge +14
Ik denk dat zelfde is als de s7
Bij de Samsung Galaxy S6 (Edge) en Galaxy S7 (Edge) ga je naar ‘Berichten > Meer > Instellingen > Instellingen noodwaarschuwing’ en kun je bij ‘Noodwaarschuwingen’ NL Alert instellen.
Ik had die instelling gevonden (Google is je vriend), maar NL Alert staat daar helaas niet bij. Wel bijv Amber Alert. Ook "Presidentiële waarschuwingen", die denk ikj NL-Alert zullen zijn. maar zo heet het niet en dat is toch wat mensen willen zien om er zeker van te zijn dat ze de meldingen ontvangen. Een officiële gebruiksaanwijzing vanuit T-Mobile zou volgens mij op zijn plaats zijn (en snel te vinden via Google). Het is denk ik zelfs zo dat het tegenwoordig op nieuwe toestellen/software verplicht aan staat en dat je het niet eens meer kunt uitzetten, (en dat geldt hier dus ook voor de "Presidentiële waarschuwingen"), maar aangezien je de term NLAlert nergens ziet zullen er vragen komen.
Reputatie 5
Badge +14
Samsung zegt dat de toestellen na 2012 automatisch ingesteld staan voor nl alert.
Dus een beetje vreemd.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi GWP,

Het is niet zo dat jouw telefoon uitgeschakeld was op het moment dat het alert verstuurd werd? Het lijkt mij stug, maar ik wil het toch uitgesloten hebben voor de zekerheid. Ik begrijp dat je deze instellingen ook al had gevonden via Google? Dit zijn namelijk de officiële instructies voor de Samsungtoestellen.

Hopelijk kom je er met die instructies van instellingen verder! We zien jouw reactie graag tegemoet!
Hallo David,
De genoemde instellingen had ik inderdaad gevonden. En ja, het toestel stond aan. Nu kan het zo zijn dat ik op de grens was tot waar het bericht verspreid is en ook binnenshuis met niet al te beste ontvangst. Ik zie mijn toestel vaak van cel verspringen richting Rotterdam (waar het Alertbericht van toepassing was) en in de richting van Rotterdam af. Dus ik denk dat beide toestellen niet in dezelfde cel zaten met 1 toestel binnen en 1 toestel buiten het gebied en dat daar de oorzaak ligt van het probleem.
Dat neemt echter niet weg dat het jammer is dat de term "NL-Alert" niet in de instellingen wordt genoemd waardoor onduidelijkheden kunnen ontstaan bij veel gebruikers.
Groeten
Guus
Reputatie 4
Badge +7
Mijn S8+ was al vooraf ingesteld.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Guus,

Dat zou inderdaad de oorzaak kunnen zijn! Het bericht is alleen in regio Rotterdam verstuurd. Houd het in ieder geval in de gaten, mocht het nog eens voorkomen dan kijken we verder naar een oplossing! De term in jouw instellingen kunnen wij niet wijzigen, daar gaat Samsung over. Wie weet kun je deze feedback doorgeven aan Samsung.

Voor nu wens ik je in ieder geval een mooie dag toe, geniet van het weer!
mijn s8 krijgt geen nl alert
iedereen op de zaak werd gespammd met meldingen over de wind ect, maar ik heb er geen een gehad.
ik kan het ook niet in de instellingen vinden.

mooi hoor Samsung... "alle mobiels van 2012 zijn standaard ingesteld" ik heb er zelf niks mee gedaan maar krijg ok nooit het controle bericht ofzo.

iemand enig idee hoe ik nl allert kan aanzetten??

nog 1,5 jaar -.- dan en ik eindelijk van Samsung af....
het kopen van de S8 was een domme keuze
Reputatie 4
Badge +7
https://www.crisis.nl/nl-alert/instelhulp/
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Basss37,

Naar mijn idee heeft dit keer niet iedereen de NL alert ontvangen. Ikzelf heb bijvoorbeeld de melding ook niet ontvangen, terwijl mijn toestel wel op andere momenten een NL alert ontving. Dat gezegd hebbende, kun je inderdaad via de link die Toetsie hierboven al noemde, het toestel handmatig instellen. Hopelijk lukt het zo!

Reageer