Beantwoord

Ongemerkt dataverbruik met Samsung S7 edge

• 29 juni 2017
  • 3 reacties
  • 1254 Bekeken

Sinds ik een Samsung Galaxy S7 edge heb, verbruik ik iedere dag ongemerkt data. Voor zover ik kan achterhalen heb ik al mijn apps op automatisch updaten uit gezet. Bij mijn vorige telefoon (Galaxy S3) had ik geen last van ongemerkt data verbruik. Weet iemand een oplossing voor dit probleem?
icon

Beste antwoord door Kaassausje 29 juni 2017, 13:12

Hoi hannekeden, welkom op het klantenforum.

Wegens de wet op de privacy kan T-Mobile je niet vertellen waaraan de MB's zijn verbruikt. Dit kun je wellicht terugvinden in de interne datateller van je telefoon. Waarschijnlijk heet de optie 'Gegevensgebruik', je vindt 'm terug in het instellingenmenu.

In dit topic staan algemene tips om hoog dataverbruik te voorkomen en dit topic is speciaal voor Android. Neem ze beide even door, wellicht staat er iets tussen waarvan je niet op de hoogte was.

Laat je weten of je er iets aan hebt gehad en of je de oorzaak kunt achterhalen? 🙂
Bekijk origineel

3 reacties

Hoi hannekeden, welkom op het klantenforum.

Wegens de wet op de privacy kan T-Mobile je niet vertellen waaraan de MB's zijn verbruikt. Dit kun je wellicht terugvinden in de interne datateller van je telefoon. Waarschijnlijk heet de optie 'Gegevensgebruik', je vindt 'm terug in het instellingenmenu.

In dit topic staan algemene tips om hoog dataverbruik te voorkomen en dit topic is speciaal voor Android. Neem ze beide even door, wellicht staat er iets tussen waarvan je niet op de hoogte was.

Laat je weten of je er iets aan hebt gehad en of je de oorzaak kunt achterhalen? 🙂
Reputatie 6
Badge +11
Je kunt kijken welke app de boosdoender is; zie:
https://forum.t-mobile.nl/samsung-362/dataverbruik-op-samsung-279800?postid=1387578
Reputatie 7
Badge +9
Zorg er vooral ook voor dat onder WiFi Instellingen (WiFi > drie stippen > Instellingen) de optie Automatische Netwerkwissel of Slimme Netwerkwissel uit staat.

Deze functie is namelijk alleen bedoeld voor mensen met een onbeperkt data abonnement. (Zoals de meesten in Zuid Korea en de VS) Het schakelt automatisch naar het sterkste netwerk, en 4G wordt door het toestel vaak gezien als sterker ook al sta je naast de router. En dan schakelt het toestel dus automatisch om naar 4G ipv WiFi.

Reageer