Beantwoord

ongevraagde WhatsApp popup

• Doet lekker mee
  • 14 reacties
Elke keer als ik pagina van AD open krijg ik een pop up dat mijn WhatsApp verloopt en klik em weg. Hoe kom ik hier vanaf?
Please help...is zo irritant

Grt

Fatima
icon

Beste antwoord door ShadowLea 2 januari 2016, 18:15

Dat is spam, en heeft gelukkig niets met de echte Whatsapp te maken.

Dit kan twee oorzaken hebben: Óf de popup zit in de site van het AD, óf je hebt malware op je telefoon staan.

In het eerste geval kun je er weinig aan doen, want de fout ligt bij de site zelf. Wel kun je een andere browser proberen, eentje met een popup blokkade (bijvoorbeeld Firefox).

In het tweede geval kun je even Malwarebytes laten scannen, of nalopen welke app je hebt geinstalleerd waarna a het probleem begon.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Dat is spam, en heeft gelukkig niets met de echte Whatsapp te maken.

Dit kan twee oorzaken hebben: Óf de popup zit in de site van het AD, óf je hebt malware op je telefoon staan.

In het eerste geval kun je er weinig aan doen, want de fout ligt bij de site zelf. Wel kun je een andere browser proberen, eentje met een popup blokkade (bijvoorbeeld Firefox).

In het tweede geval kun je even Malwarebytes laten scannen, of nalopen welke app je hebt geinstalleerd waarna a het probleem begon.
Hoi ShadowLea Dank je voor het antwoord. Kom er net achter dat mijn zusje het ook heeft als ze de site van AD opstart. Zal zoor de zekerheid ook mijn telefoon scannen. Grt Fatima
Reputatie 3
Badge +2
Hoi Fatima,

Vervelend, steeds zo'n melding terwijl je het nieuws wilt lezen. Ik zie dat ShadowLea je al heeft voorzien van tips! Ik ben net zelf even via mijn telefoon naar de site van het AD gegaan en tot nu toe heb ik (gelukkig) nog geen pop-up gehad. Dat zegt natuurlijk niet alles, maar als meerdere mensen hier last van zouden hebben dan was de kans groter dat het probleem bij de site ligt. Wist je dat het AD ook een app heeft? Ik heb zelf de Nu.nl app en mijn ervaring is dat het makkelijker leest en een stuk overzichtelijker is. Bijkomend voordeel is dat je de app moet downloaden vanuit de officiële appstore en je dus zeker weet dat je geen ongewenste bestandjes erbij krijgt.

Ik raad je sowieso aan om alleen software uit de officiële appstores te downloaden en deze regelmatig (via Wi-Fi) bij te werken. Je kunt je telefoon zo instellen dat dit alleen gebeurt wanneer je verbinding hebt met Wi-Fi. Laat je even weten of je na de scan nog steeds last hebt van die irritante pop-up?

Heb je trouwens het nieuws meegekregen van een jongen die een miljoenprijs is misgelopen door een mislukte automatische incasso? Daar is 'balen' natuurlijk het understatement van het jaar, nu al.
Reputatie 2
Badge
Ik krijg dit ook zelfde melding van Whatsapp via www.at5.nl

Je kan de beeldscherm minimaliseren en wissen.
dan zie je geen tabbladen. rechtsboven druk je op + dan heb je nieuwe pagina van internet

Pierre
Reputatie 6
Badge +8
Krijg ik ook via het AD , vreselijk irritant en krijg het elke keer als ik AD.nl bezoek.
Ook ben ik de facebook winnaar iedere keer en win mooie prijzen zoals gratis i-phone , als ik mijn mobiele nummer achterlaat. haha doe ik natuurlijk niet. Maar is erg irritant.
Ik heb nu een adblocker aktief en geen last meer. Wel raakt mijn batterij sneller leeg nu.

Schande wat deze louche oplichters kunnen uitvoeren.
Reputatie 7
Badge +9
Lang leve Firefox en Dolphin browser met hun ingebouwde popup blocker, en de optie om een plugin als Adblock Plus te installeren.

Gewoon Firefox + Adblock Plus (via de appstore in de browser, is gratis) gebruiken, heb je er ook geen last van. 😉

Ik heb nu een adblocker aktief en geen last meer. Wel raakt mijn batterij sneller leeg nu.

Uh, Adblockers besparen juist batterij, want dan wordt er minder ingeladen en uitgerenderd. De advertentie wordt geblokkeerd vóór de site is ingeladen. :$

Tenzij je van die rare antivirus/adblock dingen gebruikt, natuurlijk.

Reageer