Beantwoord

Onmogelijk gebeld of te bellen met samsung S6

• 20 augustus 2017
  • 5 reacties
  • 411 Bekeken

Hallo,

Ik heb een samsung S6 en sinds ik op vakantie ben in Frankrijk is het onmogelijk voor mij om te bellen of gebeld te worden en smsen kan ook niet. Het is ook heel moeilijk om op een netwerk te registreren maar wanneer dat lukt kan ik wel gewoon internetten. Het bellen + sms doet het dus niet. Wanneer de kaart in een andere telefoon gezet wordt doet dit het wel, dus het zou aan mijn Samsung S6 moeten liggen. Wat kan ik doen in de instellingen om dit te fixen? En is dit een bekend probleem?

Alvast bedankt voor het antwoord,

Met vriendelijke groeten,

Laura
icon

Beste antwoord door David 22 augustus 2017, 13:59

Hey Laura,

Dat klinkt inderdaad alsof het aan de instellingen van het toestel liggen..

Ik zie wel dat je vlak voor jouw bericht ook een blokkade hebt gereset via My T-Mobile, maar dat heeft dus geen enkel effect gehad? Gebruik je de goede landcode voor het telefoonnummer? Welke melding krijg je wanneer je wilt SMS'en en wanneer je belt? Bekijk ook even de instructies uit dit topic. Hier staat precies in wat je kunt aanpassen of instellen!

Ik ben benieuwd of het wel werkt! Houd ons op de hoogte!
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Graag gedaan Laura. Mocht je ons tegen die tijd nodig hebben dan horen wij het graag! 🙂
Hallo Hajar,

Bedankt voor het controleren. Ik kom voorlopig niet meer in het buitenland maar mocht ik er nog tegenaan lopen dan laat ik wat weten.

Groeten,

Laura
Reputatie 7
Badge +20
Hi Laura,

Ik heb nogmaals gecontroleerd of je geen blokkades hebt en dat is niet het geval. In ons systeem staat alles goed. Je geeft aan dat de simkaart ook goed werkt in een ander toestel dus het probleem ligt echt bij je eigen toestel. Werkt een andere simkaart wel in jouw toestel als je in het buitenland bent? Ik weet dat je dat nu niet kan controleren, maar ik wil je wel adviseren om dat te testen zodra je in het buitenland bent. Mocht dat ook niet werken dan kun je jouw toestel resetten. Maak dan wel eerst een back-up van je gegevens zodat je ze niet kwijt raakt.

Ik hoor gaag van je of het dan is opgelost.
Hallo David,

Bedankt voor het snelle antwoord.

De blokkade resetten hielp helaas niet. Ik werk mijn leven lang al met landcodes dus daar kan het niet aan gelegen hebben. Het rare is dat ik het echt alleen maar in het buitenland had, want nu ik weer in Nederland ben kan ik gewoon bellen, ook naar buitenlandse nummers enzovoort.

Ik kreeg altijd de melding "niet geregistreerd op netwerk", wat ik wel was volgens mijn telefoon.

Ik heb de instructies gelezen en deze zijn ook geen oplossing. Ik heb al meer als 2 facturen betaald, deze worden automatisch afgeschreven en er staat ook geen factuur meer open. Het land waar ik in was, was Frankrijk en staat gewoon op jullie lijstje van netwerk partners.

Het handmatig netwerken selecteren heb ik de hele tijd gedaan maar dat gaf ook geen oplossing helaas. Ik had ook vaak dat mijn telefoon zei dat hij zich niet kon verbinden wanneer ik handmatig een netwerk wilde selecteren. Wanneer hij er uiteindelijk zelf eentje automatisch had geselecteerd was internetten mogelijk maar bellen en smsen niet.

Ik zou graag de oorzaak eerst weten voordat ik me eraan waag mijn telefoon naar fabrieksinstellingen te resetten. Ik ben al eens eerder per ongeluk gegevens zo kwijt geraakt dus ik wil dat liever vermijden.

Alvast bedankt voor een volgend antwoord 🙂
Reputatie 7
Badge +20
Hey Laura,

Dat klinkt inderdaad alsof het aan de instellingen van het toestel liggen..

Ik zie wel dat je vlak voor jouw bericht ook een blokkade hebt gereset via My T-Mobile, maar dat heeft dus geen enkel effect gehad? Gebruik je de goede landcode voor het telefoonnummer? Welke melding krijg je wanneer je wilt SMS'en en wanneer je belt? Bekijk ook even de instructies uit dit topic. Hier staat precies in wat je kunt aanpassen of instellen!

Ik ben benieuwd of het wel werkt! Houd ons op de hoogte!

Reageer