Vraag

Opladen Samsung Galaxy SIII Mini

• 9 juni 2013
  • 7 reacties
  • 3570 Bekeken

Beste,

Sinds deze week werkt 't opladen van mijn Samsung Galaxy SIII Mini niet meer fatsoenlijk. Wat ook ook probeer (andere kabels, USB aansluiten op laptop, tv enzovoort), hij laadt gewoon niet meer op. Ik zou graag willen weten of dit een vaak voorkomende probleem is en wat ik hier kan tegen doen? 

Verder zag ik dat 't mogelijk was om hier een kopie van je aankoopbewijs op te vragen. Dat zou ik dan ook graag bij deze doen (al zijn hier vast nog aanvullende gegevens voor nodig?).

Alvast bedankt!

7 reacties

Badge +3
@Jasper_H

Welkom op het T-Mobile Forum!

Wat vervelend dat het niet lukt om je toestel op te laden.:( Als je alles al hebt geprobeerd dan moet het haast wel aan je batterij liggen. Je kunt het toestel dan ter reparatie aanbieden. Je mag mij een privébericht sturen met daarin het IMEI-nr en dan stuur ik de pakbon op. Ik hoor graag van je.
Ik heb sinds gisteren naar een firmware update hetzelfde probleem ik kan op geen enkele manier mijn telefoon opladen.

Mijn vraag aan u is dan ook wat moet ik nu doen om hem wel weer te laten werken?
@ mikekn

Mijn excuses voor de late reactie! Erg vreemd dat je deze problemen hebt gekregen nadat er een software-update is geïnstalleerd. Wordt het toestel nog herkend als je hem aan de PC koppelt? Je zou het toestel dan kunnen herstellen via Samsung Kies. Via deze link staat stapsgewijs beschreven hoe je dit kunt doen. Laat je even weten of dit het probleem oplost?
[QUOTE=Ysammar;1057613]@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/jasper_h-295575/"

Ik heb precies hetzelfde probleem ik heb mijn samsung galaxy Slll mini nu bijna een jaar en ik luister al eeen half jaar muziek met die telefoon als ik aan het douchen ben maar na een keer douchen moest ik eerst mijn telefoon opnieuw in de oplader doen voordat hij oplaadde. Nu ,een week later, Heb ik een zwart scherm en wilt hij ook niet meer opladen. Het enigste wat mijn telefoon deed in de afgelopen week is angeven dat mijn telefoon aan het opladen is terwijl ik de oplader eruit is en als mijn telefoon uitstaat geeft hij de hele tijd aan dat hij wil laten zien hoever hij opgeladen is en blijft hij dat laadicoonje herhalen.

Ik hoop snel een reactie te krijgen

Bij voorbaad dank

Bart
Hoi Bart,

Het is niet verstandig om je telefoon in de badkamer te leggen wanneer je gaat douchen! De telefoons van tegenwoordig zijn niet meer zo degelijk als de nokia 3310 was. Ze houden niet van stoom, daar kan waterschade door veroorzaakt worden. Ik hoop dat dit niet het geval is.

Wat je zou kunnen proberen is je usb poortje even grondig doch voorzichtig schoon te maken met een dunne naald, tandenstoker of een schone tandenborstel. (Leg die dan maar in de gereedschapskist o.i.d. na gebruik.) Het zou namelijk kunnen zijn dat je connector gewoon stof bevat en dat dit eruit gepulkt moet worden voordat je weer op kan laden.

Je zou ook even naar de batterij kunnen kijken, het komt wel eens voor dat er daar opeens ook een dot stof zit, vergeet dan niet -als dat het geval is- om even de contactpuntjes op de batterij en in de telefoon zelf schoon te maken.

Maar begrijp ik nu goed uit je verhaal dat je de telefoon gewoon niet meer aangekregen hebt deze week? Komt dat doordat er geen lading meer in de batterij zit, of zat er nog prik in de batterij toen je 'm niet meer aan kreeg?
Want er bestaat een kans dat de hoeveelheid stoom het afgelopen jaar de telefoon gewoon teveel is geworden. Ik vrees dan ook dat wanneer je de telefoon ter reparatie aan zou bieden, je er een fikse rekening over zal kunnen krijgen omdat het dan feitelijk een "eigen schuld"-verhaal is.

Ik geef je in ieder geval als tip mee om eens te kijken naar een waterdichte bluetooth speaker, dan kun je de muziek gewoon via dat ding afspelen en de telefoon veilig buiten de badkamer houden.
Hallo kaassausje 

Ik be bag dat het is door de hoeveelheid stoom op de oplader na het versturen van mijn eerste bericht was mijn mobiel toch weer opgeladen maar ik ben bang dat ik hetzelfde probleem vanavond weer ga ondervinden. Hoe dan ook zal ik de usb ingang even gondig schoonmaken met een naald. Ik zal kijken bij een reparateur maar ik kan ook nog kijken of de evt 1 jaarsgarantie ook nog werkt.

Bart van der Wilt

p.s bedankt voor je hulp en snelle reactie
Reputatie 5
@Bartopdetelefoon bij T-Mobile ontvang je 2 jaar garantie op je telefoon en 6 maanden op accessoires zoals de oplader. Wanneer je het toestel via T-Mobile hebt aangeschaft kun je deze bij ons ter reparatie aanbieden. Mocht je hier nog vragen over hebben voel je dan vrij om deze bij ons te stellen.

Reageer