Beantwoord

Opladen Samsung S6 werkt niet

• 17 oktober 2016
  • 3 reacties
  • 915 Bekeken

sinds zaterdag heb ik een probleem met opladen, ik heb een samsung galaxy s6.
ik kan nu alleen nog maar opladen via mij pc en snel laden doet hij ook niet meer.
de oplader is degene die ik erbij kreeg en heb ook andere geprobeerd,
als ik hem via het stopcontact doe zegt hij wel dat hij oplaad maar zie het niet de percentage stijgt niet
help
icon

Beste antwoord door luite44 19 oktober 2016, 18:48

nou ik kan hierbij gelukkig melden dat het is opgelost, het lag toch aan de oplader.
ff uitleggen ik heb 2 opladers geprobeerd, en dat werkte niet doordat hij el deed per pc kreeg ik het idee dat het wel eens kon liggen aan de stekker waar je de usb stekker in doet , dus het gedeelte da je in het stopcontact doet , toevallig had ik er nog eentje en nu doet hij het goed,
op de een of andere manier was het contact tussen kabel en stekker niet goed.
in ieder geval bedankt voor het meedenken
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi Luite44,

Ik wilde zeggen, wat leuk dat je weer eens langskomt op het forum, maar de reden waarom je weer langskomt is niet zo leuk natuurlijk! Wat balen dat je toestel kuren heeft met opladen. Goed dat je al het een en ander hebt geprobeerd. Kun je allereerst eens controleren of je de nieuwste software hebt gedownload? Zo te lezen gebruik je de originele lader en heb je ook al getest met een andere oplader. Heb je ook al eens met verschillende stopcontacten geprobeerd? Als je jouw toestel probeert op te laden via het stopcontact en 'm er een tijdje in laat zitten, zie je dan wel dat hij langzaam oplaadt? Of helemaal niet?

Zou je eens het snelladen uit kunnen zetten? Je kunt dit aanpassen bij Instellingen > Batterij > Snel opladen via kabel (helemaal onderaan). Lukt het dan wel om op te laden via het stopcontact? Zou je ook eens kunnen kijken of je wel kunt opladen als je jouw Samsung S6 in de veilige modus opstart? Op deze pagina vind je uitleg hoe je dit doet. In deze stand doen namelijk alleen de standaardapps het even. Laadt jouw toestel dan wel op?

Mocht dit allemaal niet helpen, kun je dan je toestel terugzetten naar de fabrieksinstellingen? Op deze pagina staat uitgelegd hoe je dat kunt doen. Vergeet niet eerst een back-up van je gegevens te maken. Mogelijk lost een fabrieksreset het oplaadprobleem op.

Een heleboel tips, ik hoop dat natuurlijk dat één van deze tips het probleem oplost! Houd je ons op de hoogte?
nou ik kan hierbij gelukkig melden dat het is opgelost, het lag toch aan de oplader.
ff uitleggen ik heb 2 opladers geprobeerd, en dat werkte niet doordat hij el deed per pc kreeg ik het idee dat het wel eens kon liggen aan de stekker waar je de usb stekker in doet , dus het gedeelte da je in het stopcontact doet , toevallig had ik er nog eentje en nu doet hij het goed,
op de een of andere manier was het contact tussen kabel en stekker niet goed.
in ieder geval bedankt voor het meedenken
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Luite44,

Kijk dat is nog eens goed nieuws! 🙂 Fijn om te horen dat alles nu weer werkt en het vrij makkelijk opgelost kon worden.

Fijn weekend alvast toegewenst en als ik nog ergens bij kan helpen, weet je mij te vinden!

Reageer